{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.881 visninger | Oprettet:

Longering i rebgrime? {{forumTopicSubject}}

Hvad taler for og imod longering i rebgrime?

Jeg longere tit i rebgrime hvor den sidder der ved indvenendige ''næseknude'' hvor det første snor på næsteremmen og på nederste så den sidder godt fast og ike rutscher rundt på hovedet

jeg bruger den fordi den giver nogle meget gode signaler og sidder bare bedere end en grime

dog ønsker jeg mig en kapsun smiley

Vis i longere i rebgrime hvordan sætter id en så? sætter i den bare i lykken under?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Longering i rebgrime?
  • #1   15. nov 2013 Jeg ville synes at longen var for "tung" i forhold til rebgrimen smiley

• #2   15. nov 2013 Jeg sætter den bare i løkken under. Hvis man har lært at lade være med at hive og trække i hesten når du longerer, burde det ikke være noget problem smiley

• #3   15. nov 2013 Julie: Jeg træker og hiver ikke smiley Jeg ligger kun et let pres når han er ved at stikke af (det har han en vane med men det bliver bedere) ognår han kommer for langt ud

• #4   15. nov 2013 Jeg ville aldrig longere i en rebgrime. - I hvert fald ikke med min Fjordhest.
    Dels fordi den ville karte rundt i hovedet på min pony (som Cecilie skrev, så ville longen være for tung), og dels fordi det ikke ville fungere for ham
    Jeg bruger faktisk ikke rebgrime til træning da jeg synes det giver et alt for sløset signal. Der er grimen for mit vedkomne meget bedre.
    - Dog har han faktisk slet ikke noget på når jeg træner ham i volter, da jeg har en træningsring, som han så får lov at løbe rundt i.

Er egentlig ikke rigtig tilhænger af longering, men kan godt se at det i visse træningsprogrammer kan være en god hjælp. smiley

• #5   15. nov 2013 Nanna: Hvorfor er du ikke for longering?

• #6   15. nov 2013 Jeg bruger kun kapsun fordi sys jeg virker bedst.

Men tror jeg nogle få gange har longeret i rebgrime og der har jeg bare sat den i lykkn under.. Men det er bare nå jeg har skulle krudte en hest af eller noget.. Sys ikke rebgrime er noget som jeg sys få hesten til og arbejde rigtig som normalt er derfor jeg longere.For at få hesten til og bruge sig ordenligt mens jeg er på jorden og har andre "fordele"

• #7   15. nov 2013 Camilla: Hvorfor arbejder den ike rigtig? Det er noget jeg aldrig har fattet er hvad den har på hovedet ikke ligegyldigt

• #8   15. nov 2013 Ja jeg longere i rebgrime på min den ene.
    Den ligger fint stabilt på ham når han bliver longeret, og longeret er også altid løs da han holder en rigtig fin volte rundt om mig.

• #9   15. nov 2013 O han arbejder fint i longen da det intet har med at gøre hvad jeg har på hoved af ham, men hvordan jeg longere ham.

Og afkrudtning i longe er bandlyst hos mig.

• #10   15. nov 2013 Jeg Ville ALDRIG longere i en reb grime. Det mange misforstår ved reb grimer er at de tror de er blidere ved hesten end fx en trense. Men dette er ikke tilfældet.

Knuderne på grimen trykker på nogle særlig følsomme punkter hos hestene, det er derfor de reagere ved ganske lidt tryk i reb grimer.

Og til longering er de absolut uegnet, for hvis hesten pludselig stikker af eller løber, og derved trække hårdt, måske trækker den dig efter sig i reb grimen, kan det give svære skader på hestens nakke og næse ryg, de værste tilfælde jeg har set er heste der har brækket næse ryggen, og hvis det sker er man desværre nød til at aflive den stakkels hest.

Rebgrimen er meget tynd, og derfor bliver det tryk der kommer på fx næse ryggen virkelig stort, i modsætning til en kapsun, eller trense, som har en større overflade, og som derfor fordeler trykket mere, så det ikke bliver så hårdt.

Hvis du kan lide din hest, så lad for guds skyld være med at longere i reb grimen.

I min verden er den kun egnet til horsemanship træning fra jorden, ikke andet.

• #11   15. nov 2013 Jeg longere for det meste i hans trense, da jeg bruger passoa til ham, dog er det sjællen jeg longere, da jeg virkelig synes det er kedeligt, og det synes Dufaux også. smiley

• #12   15. nov 2013 Mette: Det kommer jo så an på træningen smiley For vis min hest stikker af og jeg rykker/trykker/presser i rebgrimen så stopper han ellers løber jeg med

Den er jo ikke hårdere end hånden der holder longen smiley

• #13   15. nov 2013 Det fordi nå jeg arbejdet med min hest i longe har det noget med at jeg vil have den ned og med bagparten med sig. Sys jeg ikke rigtig en rebgrime gør for mig..

Nå jeg laver longe arbejde bruger jeg kapsun ( til min hest jeg træner tilridning med) og min voksne kommer i pessoa system og med trense..

• #14   15. nov 2013 Camilla: Forstår bare ikke hvad en kapsun gør for at det ''går bedere''?

• #15   15. nov 2013 Fordi den sidder meget bedre end en rebgrime og den kører ikke rundt på hoved..

Plus en kaspun er virkelig til og lærer hesten og komme ned med hoved og op med ryggen sys jeg personligt.. og man kan give mere præsise sinaler i forhold til en rebgrime hvor jeg endelig ikke sys man kan give nogen sinaler til hesten..

Altså er super glad for rebgrimer til almidnelig jordtrænning af mine heste og rider også med det og sådan.. Sys bare ikke det så optimalt for det arbejde jeg ønsker af hesten i longe.. Så enkelt er det endelig..

• #16   15. nov 2013 Camilla: Den køre ikke rundt på hans hovedet smiley

Forstår bare ikke hvordan et hovedetøj for en hest till at få ryggen op, kan du eller en anden ikke uddybe hvorfor det lige for ryggen op for dethar jeg aldrig forstået smiley

• #17   15. nov 2013 Jeg bruger som sagt pessoa som få hesten til og bruge ryggen bedre og få hesten til og bruge bagparten bedre og der skal jo bruges en trense

• #18   15. nov 2013 Det jo ikke det at du propper en trens epå hesten som få hesten til og bruge ryggen ordenligt den trænningen.. og mener ikke jeg kan give de rigtige sinaler til hesten i en rebgrime og mener ikke en rebgrime er til den slags trænning =)

• #19   15. nov 2013 Jeg aner intet om dette så bær over med mig!

Men kan man ikke godt bruge pessoa i en kapsun hvor man bare sætter det i rideringene?

Igen jeg aner intet om kapsun

• #20   15. nov 2013 Jeg longerer sommetider i rebgrime, når jeg en sjælden gang longerer.. Jeg sætter den også i løkken under, men min rebgrime glider meget rundt, når jeg longerer, og det synes både pony og jeg er vildt irriterende.. Derfor longerer jeg oftest uden noget eller i bidløs trense. Men min pony går ikke "korrekt" når jeg longerer, så derfor vil jeg hellere have hende til at tulre lidt rundt på banen smiley

• #21   15. nov 2013 DU MÅ FANDME ALDRIG PUTTE EN PESSOA I EN REB GRIME........ER DU VANDVITTIG.....

Eftersom du tilsyneladende ikke ved ret meget om longering og hvad formålet med det er syns jeg at du burde læse dig frem, og sætte dig bedre ind i tingene inden du bruger hverken rebgrime eller kapsun eller noget andet.

• #22   15. nov 2013 Jeg ville ikke gøre det medminde man bruger en kapsun hvor man kan sætte bid i,kan man godt på min, men ellers ikke nej

• #23   15. nov 2013 Jeg ville ALDRIG longerer rebgrime..

• #25   15. nov 2013 Mette: har aldrig skrevet noget om pessoa i rebgrime! Så styr da lige din caps!!!

Jeg ved ikke så meget om KAPSUN prøv at læs hvad jeg skriver for jeg skriver kan man egenlig ikke i en KAPSUN

• #27   15. nov 2013 Til lala loncering kan jeg sagtens loncere i rebgrine.
    Men hvis vi skal arbejde i loncen er den lort.
    Den drejer hvilket vil sige den stiller min hests hoved ud af. Så jeg kan ikke få hans skuldre på plads og når han går sådan kan han bare rende af helvedes til. .

Så loncere i kabsun

• #28   15. nov 2013 Jeg bruger ikke tov, når jeg longerer, så jeg kan også godt finde på at bruge rebgrimen. Havde jeg dog haft et tov på, ville jeg nok lade hende få en alm. grime eller sit hovedtøj på, for som mange andre siger, ville tovet være for tungt smiley

• #30   15. nov 2013 Jeg longere normalt bare i grime, da jeg ikke syntes det fungere så godt med rebgrime smiley

• #31   17. nov 2013 Jeg synes en rebgrime har andre formål end longering, men det er self. op til den enkelte.
    Jeg synes en rebgrime lægger et alt for stort tryk på en lille flade af hestens hoved. Lidt det samme med en almindelig grime, og jeg er tilhænger af kapsun eller løs i roundpen/rotunde

smiley No hate

Kommentér på:
Longering i rebgrime?

Annonce