Ansvarsforsikring hingst {{forumTopicSubject}}
Ja, svært at ramme en overskrift.
Jeg har flere gange haft besøg af en hingst, der bryder ud hos sig selv og ind hos mig.
For 3 uger siden kom den mens min hoppe var i fol. Jeg ved ikke om den har været på, men hun havde sår bagi.
Nu vil jeg gerne have den scannet - det koster ca. 1000 kr. Og hingsteejer ignorerer mine henvendelser.
men der er jo lovpligtigt ansvar på sådan et kræ, så han SKAL vel for h ... betale uanset hvad. men hvis jeg ikke kan få forsikringsoplysninger ud af ham, hvad så ?
(han siger de ikke er forsikret, men de må jo være omfattet af deres husforsikring eller noget så....)
(politiet er informeret)
Nogen idéer ?
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
Ej jeg ved det ikke lige, men det er da en noget uheldig situation at stå i
Held og lykke med det!
feb 2007
Følger: 67 Følgere: 69 Heste: 9 Emner: 31 Svar: 515
maj 2006
Følger: 189 Følgere: 205 Heste: 55 Emner: 2 Svar: 129
De skal sgu da bare betale!!
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
dec 2007
Følger: 48 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 12 Svar: 48
Men jeg ville også få dyrlægen ud og så sende regningen til ejer af hingsten og evt ville jeg tage hingsten ind en anden gang og tilkalde politiet om at denne hest er fundet på din matrikel...
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 194
Du som hoppe ejer og alle andre står jo også til ansvar når hvis din går i byen og laver noget den ikke må.
jan 2013
Følger: 7 Følgere: 14 Heste: 5 Emner: 12 Svar: 202
sep 2008
Følger: 32 Følgere: 7 Heste: 4 Emner: 17 Svar: 171
han er da til at tale med, og han har også givet mig hegnsmaterialer hver gang (men jeg har da selv måttet lave det).
Men.... ja, selvfølgelig skal han da betale, men det er jo mig der hæfter overfor dyrlægen.
Og så kan jeg stå der med mit krav, og han ikke betaler - men når det er lovpligtigt så kan jeg heller ikke rigtig selv se det.
hvis Hun er i fol, skal jeg med det samme tage stilling til om jeg vil beholde føllet....
Ansvarsforsikring hingst