{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
558 visninger | Oprettet:

Ansvarsforsikring hingst {{forumTopicSubject}}

Ja, svært at ramme en overskrift.

Jeg har flere gange haft besøg af en hingst, der bryder ud hos sig selv og ind hos mig.

For 3 uger siden kom den mens min hoppe var i fol. Jeg ved ikke om den har været på, men hun havde sår bagi.

Nu vil jeg gerne have den scannet - det koster ca. 1000 kr. Og hingsteejer ignorerer mine henvendelser.

men der er jo lovpligtigt ansvar på sådan et kræ, så han SKAL vel for h ... betale uanset hvad. men hvis jeg ikke kan få forsikringsoplysninger ud af ham, hvad så ?
(han siger de ikke er forsikret, men de må jo være omfattet af deres husforsikring eller noget så....)

(politiet er informeret)

Nogen idéer ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ansvarsforsikring hingst
  • #1   12. nov 2013 Få hoppen scannet og send regningen til hingtens ejer? smiley
    Ej jeg ved det ikke lige, men det er da en noget uheldig situation at stå i smiley
    Held og lykke med det! smiley

• #2   12. nov 2013 Hvis du kan bevise den har været der. Så er det hingsteejer der skal betale. Det er hingste ejer der har ansvaret for at holde den inde. Har selv en hingst, og de er snu de drenge. Men som udgangspunkt er det hingsteholders ansvar, når den bryder ud og forvolder skade

• #3   12. nov 2013 Sikke da en uforsvarlig hingsteholder!!

De skal sgu da bare betale!!

• #4   12. nov 2013 Træls situation politiet bør vel kunne vejlede? De har før hjulpet mig, da jeg havde fået forkert. Forsikringsselvskab oplyst. Og ham der havde påkørt min bil pludselig ikke svarede på opkald... Men om manden blot skal betale regningen eller der skal laves en hel sag, og hvad hvis hoppen er drægtig? Så sagen jo reelt ikke slut. Tal med politiet men måske det er en. Advokat sag, hvis manden ikke er til at tale med.

• #5   12. nov 2013 Hvis din hoppe er i fol så burde han da ikke kunne gøre noget?

Men jeg ville også få dyrlægen ud og så sende regningen til ejer af hingsten og evt ville jeg tage hingsten ind en anden gang og tilkalde politiet om at denne hest er fundet på din matrikel...

• #6   12. nov 2013 Som hingste ejer er det jo en selvfølgelig vores ansvar at den ikke smutter i byen og hygger sig.
    Du som hoppe ejer og alle andre står jo også til ansvar når hvis din går i byen og laver noget den ikke må.

• #7   12. nov 2013 Næste gang hingsten er på din grund, så kontakt politiet i stedet for ejer. Eller ring og snak med politiet og hør hvad du skal gøre.

• #8   12. nov 2013 Politiet er kontaktet når den har været her. Der er også masser af vidner og billeder af (begge) hingste på min ejendom.

han er da til at tale med, og han har også givet mig hegnsmaterialer hver gang (men jeg har da selv måttet lave det).

Men.... ja, selvfølgelig skal han da betale, men det er jo mig der hæfter overfor dyrlægen.
    Og så kan jeg stå der med mit krav, og han ikke betaler - men når det er lovpligtigt så kan jeg heller ikke rigtig selv se det.

hvis Hun er i fol, skal jeg med det samme tage stilling til om jeg vil beholde føllet....

Kommentér på:
Ansvarsforsikring hingst

Annonce