{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
899 visninger | Oprettet:

Tynd pony til vinter. {{forumTopicSubject}}

Hej HG'ere.
Jeg har et par spørgsmål, som jeg meget gerne vil have besvaret! smiley

Jeg har en ponyvallak på 3.5 år som pt er lidt for tynd - efter et være ormeangreb fra anden ejer.
Nu kommer vi så vinteren i møde og han vil komme til at gå på en løsdrift. Han vil have adgang til godt hø ad libitum og normalt er jeg imod dækkener men:
1. Hvis jeg ikke giver ham dækken på, vil han så ikke bruge for meget energi på bare at holde varmen og ikke tage lige så godt på?
2. Hvis jeg nu giver ham et let dækken på, bare så han har lidt varme om sig og er beskyttet mod regnen, allerede nu kan han så gå med det samme dækken fra nu og vinteren ud? (self. hvis han ikke fryser, så får han større dækken på!) Jeg tænker om han vil sætte pels, selvom han har dækken på?

Og så lige en sidste ting - jeg vil ikke fodre med korn! Så hvad vil I forslå at give ham? Irish Mash jævnligt er allerede med i planen, men er der andet foder der hjælper rigtig godt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tynd pony til vinter.
  • #2   12. nov 2013 Ellers er soyaskrå effektivt til at give ekstra guld til tynde heste.

• #3   12. nov 2013 Hoppedullen - det er jeg glad for! Jeg satser på han kan klare den - de har et stort læskur og har aldrig haft problemer før selv på ædlere heste.
    Jeg vil se hvad der sker.

Hvor får jeg fat i Fiberpiller henne? Og hvad er prisklassen?

• #5   12. nov 2013 Irish mash er proppet med korn... Kig istedet på Alpengrün mash... Derudover ville jeg kigge på StrukturE fra Hippolyt eller Horselux Easy.. Suppler med Horselux fiberpiller (20 kg 99 kr)

Du kan godt give den et overgangsdækken på.... Min unghest gik sidste vinter med 100 gram, havde sat lidt vinterpels, han var perfekt temp hele vinteren...

• #6   12. nov 2013 jeg har måtte give to hopper regndækken på fordi de tabte sig nu tager de på igen så lad han endelig få et regndækken på nu. når temp daler et par grader mere et overgangs og er det nødvendigt når frosten kommer et 200-300g dækken. mine var begyndt at lægge vinterpels og det tager ogs rigtig meget krudt.
    dernæst jeg bruger: fiberpiller og majsflager samt olie til mine som fedefoder. de for derudover strukturmix fra gls.pt får den store hoppe på 175 : 3-4 gange dagligt : 600g fiberpiller. 1.5kg strukturmix og 500 g majs samt 1 dl olie og det er hun begyndt at tage på af. du kan godt give korn men ikke i for store mængder af gangen. ca 500g pr måtid helst valset er bedst. derudover vil jeg mene mash skal gives dagligt hvis det skal have bare lidt effekt også.

• #7   12. nov 2013 For 2 år siden blev min pony MEGET tynd hen over vinteren :I Så sidste år smed jeg et regndækken på hende, fordi hun havde så meget vinterpels at et vinterdækken ikke var nødvendigt. Hun holdte formen og tabte sig ikke det mindste smiley

Kommentér på:
Tynd pony til vinter.

Annonce