Underlig opføresel pludseligt. {{forumTopicSubject}}
Hej alle Hg'er.
Jeg skriver dette emne fordi min pony pludselig har ændret sig.
Jeg har tænkt meget over hvordan jeg har skulle formulere det her opslag for at det skal lyde rigtigt. Det er min pony Emmely det handler om, Emmely har før haft perioder hvor hun lige skulle prøve og se om hun kunne løbe om hjørner med mig, men det har fejlet hver gang - Så det droppede hun igen.
Det som er kommet til hende nu er noget hun kun har gjort i det her år - jeg vil tro det startede omkring sommer, sådan i de små.
Det hun gør er:
Når hun skal have sadel på 'knitre' eller trækker ligesom musklerne sammen i ryggen og på skulderne når jeg så spænder gjorden (langsomt) begynder hun at lave en form af kramper ikke noget hun gør længe bare lige så sadel har rykket sig frem - for langt frem så kan jeg så lægge den tilbage.
Når jeg rider så kan hun godt finde på at gøre det overstående igen men stopper igen og kan fint gå i alle gangarter. Men hvis jeg læner mig ned mod højre side eller noget rør hende der, spænder hun strakt op og løber til den anden side et par skridt.
Hun har også reageret sådan over dækkener, det der med at trække skulderen til sig når dækkenet skal glide ned på den højre side (fra venstre)
*NYT* Hun blev klippet i fredags og eftersom jeg har skriftet dækkener op til et par gange hver dag siden er dette dog ikke rigtig problemer mere.
Mit spørgsmål lyder naturligvis på om nogen af jer nogensinde har oplevet lign, hvor i fik stillet diagnose? Eller kunne forestille jer hvad der var galt.
*Jeg er igang med at få fat i et nummer til en ret godt omtalt kiroprakter til heste med problemer som at de stikker af, stejler og mm.*
Håber at hører fra nogen af jer.
Mvh Annika og Emmely
sep 2008
Følger: 70 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 27 Svar: 81
okt 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 78
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 428
sep 2008
Men min mening er også klar at få hende kigget igennem af fys eller kiropraktor Ville bare udvide min viden hvis andre havde oplevet noget lign.
jul 2004
apr 2006
Følger: 104 Følgere: 217 Heste: 4 Emner: 248 Svar: 1.473
sep 2008
Men nej du har ret Jamie, men man har vel lov at håbe at det var fordi den lå dårligt. Ja det lyder også som en god ide, jeg vil i hvertfald starte med at få fat i fys/kiro og få hende kigget i hoved og røv.
jan 2008
Følger: 90 Følgere: 90 Heste: 6 Emner: 29 Svar: 53
Min har haft 3 trykkede ribben for flere år tilbage - hendes måde at reagere på var ubehag ved ved gjordopstramning, når jeg lagde schenklerne til og var meget utilfreds når jeg kastede dæknet over hende og ville spænde.
- Skal dog ikke kunne sige er det er det som er i vejen, men det kunne være en mulighed, ud fra det du beskriver.. - jeg fik en kiropraktor til at hjælpe
jul 2004
sep 2008
Ja det du skriver der Heidi, det lyder selvfølgelig voldsomt men det har sat min tanke i gang. Tak for svar
jul 2004
Ved ikke om det forklarer hvad det var jeg mente
sep 2008
Men før jeg starter noget nyt træning op, vil jeg have en til at kigge på hende.
Tak for svar
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
Tænker nemlig sadel som det allerførste... Opdater gerne i denne tråd
sep 2008
Jeg opdatere så snart jeg finder problemet - evt løsning.
dec 2010
Følger: 128 Følgere: 143 Heste: 12 Emner: 63 Svar: 1.531
jul 2005
Følger: 78 Følgere: 75 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.473
ellers en gang massage er en god ide for at de spændinger der gør musklerne kramper
Underlig opføresel pludseligt.