{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  En konkurrence hest?
  • #1   8. nov 2013 En konkurrence hest er en hest der bliver brugt til konkurrencer. det kan jo både være i dressur, spring, kørsel, militæri, løb osv. smiley

• #2   8. nov 2013 En hest som bliver brugt til konkurrencer

• #3   8. nov 2013 Det ligger lidt i ordet.
    Men spørg du mig er en konkurrence hest, en hest der bliver brugt til stævner ofte.. Altså den skal tit være ude.
    Går hesten stævner 3 gange om året, ville jeg ikke mene det går ind under rigtig konkurrence hest, men går den 3 gange hver måned er det smiley

• #4   8. nov 2013 Så min hest som går 1-2 gange om måneden er ikke eller hvad? Det er da godt nok de færreste der lader en hest gå stævner 3 gange om måneden! Det kan de jo ikke holde til hverken i ben hovede eller ryg!

En konkurrence hest er en hest der bliver redet meget seriøst og i hård træning i mod konkurrencer. Hesten konkurrere ofte og bliver trænet til at skulle præstere bedst muligt hver gang. smiley

• #5   8. nov 2013 Stine: Nu kan man jo godt læse lidt mellem linjerne, Nej selvfølgelig kan hesten ikke holde til det, men det er der nogen der gør...

• #6   8. nov 2013 Jeg tænker en hest der regelmæssigt bliver brugt til stævner, det vil sige at 2 stævner på et år ikke er nok. Der skal lige lidt mere til

• #7   8. nov 2013 Synes ikke det kan blive skildret så sort/ hvidt.
    Selvfølgelig skal hesten trænes mod stævnestart, men antal stævner kan jo svinge rigtig meget i perioder - og vil ikke mene at hesten kun er konkurrence hest hver anden måned/ ikke er det et år, men året efter, da både sygdom og skader kan spille ind.
    Min har startet 3 stævner i år, da jeg ikke havde mere tid i foråret, og nu står han med en foldskade. Jeg vil ikke mene han er mindre konkurrence hest nu end tidligere på året/ sidste år.

Top konkurrence heste går tit heller ikke mere end en håndfuld stævner om året, da de tit kun rider kvalifikationer og mesterskaber, men dem vil jeg stadig definere som konkurrence heste (-;

• #8   8. nov 2013 Jeg er helt enig med Katrine! Jeg har da også en konkurrencehest, som ikke har set en stævnebane i et år pga. skader - men det gør ham ikke mindre til en konkurrencehest i mine øjne smiley så længe det er hensigten med hesten, synes jeg godt, man kan kalde det en konkurrencehest.
    - men som det nok allerede er skildret her, er det jo lidt en holdningssag hvad begrebet indebærer. Det er charmen ved ridesporten: alting er så holdningspræget smiley

• #9   8. nov 2013 Hvad så med hestene på topplan? Nogle af dem går ikke mere end et stævne hver 2.-3. måned. Er de så ikke konkurrenceheste? smiley

Kommentér på:
En konkurrence hest?

Annonce