{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
912 visninger | Oprettet:

Dækken til klippet hest? {{forumTopicSubject}}

Jeg har besluttet at klippe min hest for første gang (læs evt andet emne for forklaring), men jeg har aldrig haft en hest med dækken før, så jeg er nybegynder på det område.. Dog har jeg læst en del emner omkring det og er den heldige ejer af sund fornuft, så helt på bar bund er jeg ikke (:

Det drejer sig om en blandingshest, som er kvart fjordhest, og derfor allerede nu har en god pels (går uden dækken).. Han er ikke en frossenpind og har adgang til hø hele døgnet. Han skal så klippes i næste uge - hvor mange gram skal han have på?

Jeg har investeret i et rimelig dyrt dækken ala. Rambo duo. Det indeholder yderdækken på 100g, dyner på 100g, 200g og 350g og halse på 100g og 200g. Jeg tænker at smide 200g på ham til en start (100g yderdækken og 100g dyne) - er jeg da helt galt på den?
Jeg ved godt, at det et forskelligt fra hest til hest, og at man skal føle sig frem. Men jeg skal jo starte et sted - lyder det så fornuftigt nok?

Desuden, tror I, at jeg får behov for halsene? De følger med dæknet, derfor har jeg dem, men vil helst undgå at ødelægge hans fine lange man..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken til klippet hest?
  • #1   6. nov 2013 200 gram burde være nok smiley

Min er dog en frossenpind, og pga vådt stalddækken, fik hun 300 gram på. Og sveder ikke, har det lige til pas.

Men prøv 200 gram, så kan du altid mærke dig frem til, om den skal have mere på smiley

• #2   6. nov 2013 min er nyklippet og går i lødrift, han har allerede 400 g. på.. Han frøs med 300 g. han var kold, og lavede fnyselyde (gør han altid når han fryser) men udover det, er han bare en frossenpind smiley

• #4   7. nov 2013 Min er en blanding der på ingen måde er en frossenpind smiley
    Hun blev fklippet i fredags og fik 150 g på. Hun har det lun på når hun er ude, i stalden står hun uden noget.
    Hun fryser ikke og er tilpas varm hele tiden smiley

Kommentér på:
Dækken til klippet hest?

Annonce