{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
880 visninger | Oprettet:

Part pris? {{forumTopicSubject}}

Hvor meget ville i give for en part, for tre gange om ugen og nogen gange mere hvis ejeren ikke kan nå hesten.
Med en gang dressur undervisning og en gang springundervisning.

Der er tre ridehuse på stedet, ingen stald pligter kun hygge og ride hesten stort sted med rideskole.

Det som jeg betaler nu er 1500 kr for kun dressur undervisning.... Men det har hele tiden været meningen at jeg både skulle have dressur og spring undervisning på hesten men nu bliver det en del over, da jeg helt pludseligt skulle have undervisning af en anden ind ejeren...:

Hvor meget ville i give for denne part eller hvor meget ville i kræve for parten? Og hvad ville i gøre hvis ejeren ikke holdet aftalen til at starte med?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part pris?
  • #1   3. nov 2013 Hmm.. jeg giver 200 kr.. jeg har hesten fast hver torsdag, rider alt jeg ellers kan (dog typisk kun 1 gang i weekenden) i ferier rider jeg gerne 4 dage i ugen da ejer ikke kan. Jeg har ingen staldarbejde, undervisning på stedet (under rideskole og ikke med i den pris jeg giver for parten) hal, udebane. Vil jeg have springundervisning stiller ejer gerne op bare jeg selv bygger banen. Så tænker allerede ved 1500 at det er dyrt. Ville måske give 400 kr for det du skriver...
    Men alt efter hvad springundervisningen koster ville jeg da ligge det oven i prisen, hvis en part vil have undervisning er det parten der betaler

• #2   3. nov 2013 På Silkeborg Rideklub koster det 1000kr om måneden typisk for 3 dage smiley her til kommer undervisning som er cirka 500kr for springning og 1000kr for dressuren hvis man rider ved Preben smiley
    Så altså 1000kr for 3 dage + evt undervisning. smiley

• #3   3. nov 2013 Altså synes i at det er for meget? Synes nemlig selv at det er begyndt at blive rigtig meget... Skulle gerne begynde at springe en gang om ugen smiley

• #4   3. nov 2013 Det kommer lidt an på hesten og undervisningen vil jeg sige, er det berider undervisning og en ret dygtig hest, så må man også betale for det. Alene part på hesten kan snildt koste 1000kr og så kan du jo hertil lægge undervisning. Tror ikke det er helt unfair pris

• #5   3. nov 2013 Er du vimmer mand... Opstaldning koster 1200,- for pony det sted min part står. Jeg betaler halv opstaldning + undervisning. Aldrig om jeg ville give 1500,- for en part 3 dage i ugen. Det er jo næsten halvdelen af min indkomst. Og så kun for part.
    Men jeg bor så også i nordvestjylland. Der er ét ridehus på 20*40 hvor jeg er.

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #6   3. nov 2013 Undervisning kan jo hurtigt løbe op også, så jeg ville ikke give meget mere end 1000 - det kommer selvfølgelig også an på, hvad det er for en hest og om den er passet med udstyr. smiley

• #7   3. nov 2013 Ca, 1000kr i mdr

• #8   3. nov 2013 Jeg har gratis part:) skal bare selv betale halkort, men før betalte vi 500kr om måneden:)

• #9   3. nov 2013 Nåår jo, jeg rider når jeg har lyst, hvad jeg vil, og hvor jeg vil. Har hende HELT for mig selv:)

• #10   3. nov 2013 Nu skal du også tænke på hvad der er af faciliteter. Du skriver der er 3 ridehaller og ingen staldopgaver. Allerede der lyder det som et pænt lækkert og dyrt sted og ligger det nær hovedstadsområdet, så snakker vi vist ekstra mange penge.
    Så tror vi kan give et mere reelt billede af pris, hvis du ved mere om undervisningspriser og opstaldningspriser:-)

• #11   3. nov 2013 Og undervisning 200kr for dressur på hold hver onsdag og spring på hold hver torsdag 375kr

• #13   3. nov 2013 jeg har for det meste redet gratis, men ellers har jeg betalt 400 kr, hvor det stort set kun var mig der red hesten. ham jeg rider nu betaler jeg sko til - 1200 hver 6 uge og har 100% som min egen og må gøre hvad jeg vil med ham. så kommer undervisning og udstyr så oveni, det betaler jeg da han er som min egen.

men jeg havde ALDRIG givet så mange penge for 3 dage om ugen, så kan du jo ligeså godt have dig egen næsten smiley
    jeg ved godt det lyder lækkert med faciliteter men alligevel.

• #14   3. nov 2013 Og to ridehaller og 5 udendørs baner, både dressur, spring og terræn baner:)

• #15   3. nov 2013 jeg vil så lige sige, at da jeg søge part til 'min' hest var det 400 kr. om måneden for 2 dage evt. flere hvis ikke jeg selv kunne. der er lækker 20*60 ridebane med lys, lille ridehus, gode tur muligheder, hesten er på LA/MB niveau og ingen staldpligter overhovedet.

• #16   3. nov 2013 Hesten kan man aldrig regne med om at man får en god ridetur på, hesten er speceil og kan finde på at gå i total bak og vil ikke frem kun ejeren og jeg kan ride den, mener den har starte har stater LA 1 mere mener jeg ikke den har startet.
    I springning skal jeg have undervisning af Micheal Ladegaard og han er uddannet berider, min dressur underviser er ikke blevet helt uddannet berider, men det har hele tiden været meningen at vi skulle holde os inden under de 1500 med undervisning og så få undervisning af ejeren. smiley

• #17   3. nov 2013 Man kan ikke generellalisere part priser men jeg mener at har man hesten halv halv hvilket du har er halvdelen af opstaldnings prisen fair + man selv skal betale undervisning hvis det ønskes smiley

• #18   3. nov 2013 jeg syntes også det er mange penge. jeg betaler ca 2000 kr. om måneden og jeg har som sagt hesten helt som min egen, så kommer udstyr og sådan oveni, men det plejer nu ikke at være en fast udgift smiley

• #19   3. nov 2013 Ja ok, men hvis I havde en aftale, så kan hun jo ikke bare lave om på det, uanset hvad det hele koster. Så ville jeg da gå til hende, hvis jeg var dig:-)

• #20   3. nov 2013
    Gad slet ikke have part på en hest, hvor jeg kun havde en dag selv :o)
    Ej heller ville jeg ha' råd til og betale undervisning 6 gange pr. måned oven i partprisen.

• #21   3. nov 2013 Jeg betaler 800 kr for helpart, hvor jeg er derude hver dag.. Med undervisning til 300 kr en gang i måneden.
    Da jeg havde halvpart betalte jeg 550 for 3 dage den ene uge, 4 den næste. Plus 50 kr for undervisning hver uge.

Synes godt nok du betaler meget!

• #22   3. nov 2013 Betale 1000 kr for 3 dage+ undervisning og stævner smiley
    Rider på en hest jeg skal oplære, dog må jeg alt med den, og den er en super allround pony smiley
    Synes dog det mange penge, men det meget normalt i storkøbenhavn smiley

Kommentér på:
Part pris?

Annonce