{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.091 visninger | Oprettet:

"DAGEN" :'-( {{forumTopicSubject}}

Hvordan takler man "DAGEN"??
I morgen er den dag...
Hvor jeg går den sidste tur med Buster smiley

Beslutningen har været længe under vejs.. Og nu er dagen så tæt at jeg ikke ved hvor jeg skal gøre af mig selv. smiley
I morgen skal jeg gå den sidste tur med buster..
Over til naboen, hvor han sørger for at buster kommer til de evige græsmarker på den anden side!!

Buster har haft et lang og hårdt liv.
Han har de sidste 10-15 år været udlejnings hest på blokhus klit camping i Nordjylland.
Han blevet redet hver dag. mellem 6-18 km pr dag alt efter hvilken tur man ville på.. fra campingpladserne åbnede og til de lukkede en gang i okt..
Sidste år var sidste gang..
I år blev han flyttet hjem til mig og skulle nyde resten af livet hos mig..
Jeg har arbejdet buster siden 2008. Han er hesten som gav mig lysten til at have med hest af gøre igen efter 4 års pause. han er den første hest min bonus datter red på. hun var 4 år,
Han har givet mig utrolig mange skønne skov/strand ture..

Jeg har nydt sommeren i år med dejlige buster..
Men men men...
Allerede i 2008 da jeg mødte buster første gang havde han en smugle spat i begge bagben...
Og har de sidste par år jo ikke blevet bedre...
Men her de sidste 3 måneder er det blevet værre. og inden for de sidste 3-4 uger har han nogle dage skulle trækkes igang for at få benene til at gå ordenligt...
I dag fik jeg ENDELIG taget mig sammen til at tage "snakken" med naboen om Buster.. Og inden jeg egentlig havde vænnet mig til tanken om at jeg havde spurgt og han kunne hjælpe holde naboen i gården for at fortælle mig at jeg skal være over ham i morgen(den 29/10) kl 15.... Så skal han nok "tage" over derfra..........................................

Det knuser mig.. men ved det er bedst.. Buster skal ikke "Kæmpe" sig igennem endnu en vinter med dårlige bene og vægten.. Selv om han får særkost og det samme mængde foder som 3 af mine andre heste får tilsammen. så virker det ikke mere..

Men selv om jeg godt ved det er det bedste Knuser det mig VIRKELIG......
Og jeg ved turen over til naboen vil føles som en evighed.. og turen hjem igen vil føles som tiden går i stå...

Det er så hårdt at skulle give slip på noget man har elsket så højt... At vide at det er mig der "slår ham ihjel" Fandens det gør sku ondt....

I min verden er 24 år jo ingen år.... han skulle jo mindst have 5-10 år endnu..... hvis ikke han var "SLIDT"...
Og jeg tager livet af ham......
Men ved jo godt at det er bedst.. men hvordan helved takler men den???

Magter slet ikke at tænke på turen over til naboen.. men håber VIRKELIG jeg finder styrken til at tage turen..

Buster er bare den hest man ligger sig ud til på marken og tager en lur med.. Min datter(3år) kunne pakker kan "ind" med dynen og hygge med ham..
Hvordan kan man nogen sinde finde en hest med det sind og måden han bare er HAM på?

Har sammensat en lille video som egentlig først skal ud i morgen...

Men jeg kender mig selv.. og i morgen er jeg bare ikke menneske nok til at gøre andet end ligge i min seng, mens jeg ser alle de sørgelige heste film jeg ejer..............

Så for busters skyld.. Han vil aldrig blive glemt.................

http://www.youtube.com/watch?v=etTmzeRJj1s&feature=youtube_gdata

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "DAGEN" :'-(
  • #1   28. okt 2013 Jeg for det altid så dårligt over sådanne emner smiley Trøste kram her fra.

• #3   28. okt 2013 Tak... Ja det gør jeg også... Havde virkelig bare ikke håbet at jeg var den "næste" til at sende et ud smiley smiley

• #4   28. okt 2013 Syntes du gør det rigtige! Landeur stod os med dårlige ben sidste vinter! Der besluttede jeg mig os for at han ikke skulle igennem det igen, så hvis han fik dårlige ben denne vinter også var det ikke nogen anden vej!
    Det er møg svært at stå med, men du gør ham en KÆMPE tjeneste, og han skal ikke rende og ha ondt! Trøst dig selv med det, og tænk på alle de gode ting!

• #5   28. okt 2013 Ej, begyndte seriøst at tude efter at have læst det der, og så så videoen.. Plejer altså at være ret hardcore, men det ramte mig.. ): Og sammen med Rasmus Seebachs sang, og åh gud, nejnej..

Han ser dejlig ud, og at du har givet ham en fantastisk afslutning på hans liv skal du være super glad og stolt over. Det er dig han vil tænke på, på de evige græsmarker, og det er dig han vil vente på. smiley smiley

• #6   28. okt 2013 Dyrlægen kommer, og så daka... Kan bare ikke klare det skal ske her hjemme og tanken om han "ligger" ude ved vejen og venter på dake......

• #7   28. okt 2013 Jeg er ked af det på dine vegne. Det er så ufattelig hårdt, og man føler man er helt alene. Måtte selv sige farvel til min dejlige pige efter 6 år for en måned siden. Det er så frygteligt med de dumme dyr som dør foran næsen på en... Jeg vil gerne sige at det nok skal gå, men det gør det ikke. I hvert fald ikke lige foreløbig.

Kram herfra smiley

• #8   28. okt 2013 Årgh nej dog smiley Samme som DD, føler mig fuldstændig splittet indeni nu smiley

Kan ikke sige andet, end at jeg er helt sikker på, at de sidste 4-5 år han har været sammen med dig, nok har været de bedste i hans liv. HG krammer herfra smiley

• #11   28. okt 2013 Ved det bliver den værste dag i dit liv, men du ved inderst inde at din beslutning er den rigtige, håber du kommer igennem det, trods alt stort trøste krammer knus sus ps dette er en af de værste beslutninger vi heste folk kommer ud for

• #12   28. okt 2013 Mathilde & Perikum:

Buster "klare" den ikke... Dette er jo enden for ham..... smiley

nogle sår heles bare aldrig

• #13   28. okt 2013 Årh bare at se den video, og sangen er bare så sørgelig smiley føler med dig, tror ikke selv jeg ville ku klare det.

• #15   28. okt 2013 smiley Også kæmpe krammer herfra!

• #16   28. okt 2013 Åhh for pokker din stakkel smiley

• #17   28. okt 2013 Ved du hvad.....Bliver rigtig ked af at høre det....kender det godt hvordan det er bare at vide når man man går så.....Slutter det....Flet dens hale med elestik is toppen og bunden...så klip den af som minde.....eller tage en hestesko af ham.....God bedring....

• #18   28. okt 2013 Arne S:
    Buster har de sidste mange år fået de sidste chancer.. Jeg her trukket det ud.. Man skal ikke trække en hest igang hver morgen for at få hesten til at kunne bruge benene.
    Dyrlægen har været med inde over ham hele vejen... og hvis han skal klare sig igennem en vinter mere vil chancen for at han kodeled vil knække sammen rimelig stor, da hans spat har udviklet sig.. og selv ikk smeden kan hjælpe ham med at rette hans ben op!!!
    Buster ER FAMILIE........
    Seriøst...!!!

• #19   28. okt 2013 ååhh en super skøn video han har da bare haft det såå dejligt sammen med jer, kan især godt li når buster og hund ligger og hygger smiley
    uh det er desværre det værste ved at ha de kære dejlige dyr, det er når de en dag skal herfra og vi tar magten og mener det er tid smiley
    men tænk på alle de gode timer i har haft sammen, de fortjener at få fred når tid er, han har haft et langt hårdt liv
    føler med dig og sender en stor krammer

• #20   28. okt 2013 Arne hesten har spadt og svært ved at gå plus han ikke kan holde huld. Så er det bedst for hesten den kommer til de evige græs marker. Hesten er 24 år og har haft et langt heste liv.

Er ked af at høre det med din Buster. Ikke nemt at tage afsked fra sin bedste ven.

• #21   28. okt 2013 Bare det at min pony kun skal sælges og ved den kommer videre gør mig helt ked af det! Men sådan noget her! Lige til at tude over! Håber du er ok og som ~Mille~ Siger Tag en sko, klip lidt af halen manen eller pandelokken som minde!! smiley
    God bedring! smiley :'( smiley :'( smiley :'( smiley <3 smiley <3 smiley smiley

• #22   28. okt 2013 Det er altid mega hårdt at skulle sige farvel til noget af det man elsker allermest i denne verden. Men jeg er helt sikker på, at du gør det rigtige for Buster ved at give ham fred. Det er jo ikke en beslutning man bare tager for sjov, og hvad jeg kan læse af dine indlæg er det meget velovervejet og de muligheder du har haft er afprøvet - så er det i min verden det eneste rigtige at gøre. Der er ingen mening i at tvinge en hest til at leve i smerte endnu en vinter for sin egen skyld. Det ville bare være egoistisk.

Har stor respekt for din beslutning - det viser bare endnu mere hvor meget du holder af ham og ikke ønsker at han skal lide. Sørg for at huske ham for jeres gode tider sammen - savnet til ham vil helt sikkert være der altid, men det vil de gode minder også. Kæmpe krammer til dig. Du gør det eneste rigtige!

• #23   28. okt 2013 Arne
    Jeg synes netop det er mere selvisk og beholde hesten i live. Hesten føler ikke kærlighed på samme måde, som vi gør. Hvis de overhovedet gør. Derfor er det DIG som er selvisk, og lader det trække ud. Absolut ingen som elsker sit dyr så højt, som jeg er sikker på TS gør, sender sin hest over på den anden side, uden og have gjort absolut alt som var muligt. Men hesten er i smerter, og så er der altså ikke noget og gøre.

• #24   28. okt 2013 Jeg mistede (aflivede) min haflinger vallak på 6 år smiley det var hårdt på dagen ja, men et godt råd, hvis han bliver hentet af daka (staves) så skal du ikke være der imens!
    Jeg vil sige, dagen efter er den væreste, men du skal nok komme dig,
    Se en flim, græd ud, - Jeg græd i 14 dage, og var sønderknust måtte tvinges i skole, i skolen græd jeg ustandseligt.. smiley
    Men med tiden vil det blive et godt minde, ved mig er tiden med Genie, blevet noget positivt, jeg vil ikke have undværet det, han er en del af et eventyr som jeg ganske hvis ikke forstod, og kommer ikke til at forstå! Men du vil kigge tilbage en gang og se det som en godt minde.
    Det er tre år siden jeg mistede min Genie!

profilbillede
  • #25   28. okt 2013 Min hest, gennem 19 år, fik fred sidste år. Han havde i mange år haft gigt, men havde det godt på cortaflex. Sidste Sommer fik han et sår ved forhuden, der bare ikke ville læges, men han var frisk. I starten af november måned red Jeg ringridning på ham, og han var frygtelig frisk og en ballademagere. smiley 3 uger efter hævede hans underliv op, han blev dårlig, tabte sig lyn hurtigt, og trods antibiotika, hævede han efterfølgende op henunder maven. Og da vidste jeg det var slut. Jeg kunne ikke lade ham lide mere, Den dag var den værste, men også en lettelse, for han fortjente en værdig død. Da jeg trak ham ud var det som om Han sagde okay, det er nu(Det ved jeg godt han ikke gjorde, men når man har haft sin hest i så mange så kan man mærke det). Der går ikke en eneste dag hvor jeg, stadigvæk, ikke tænker på ham. Men jeg ved at det var den eneste rigtige beslutning. Og det er din også, det er bare ikke spor spændende. smiley

• #26   28. okt 2013 Hellere lade hesten slutte med værdighed. Har selv været det igemmen, det er super hårdt og man føler stadigvæk at der mangler den her hest i flokken. Men vi vælger at have dem og holde dem, så er det vel os fair at vi slutter deres liv mens der stadigvæk er værdighed.
    Hestene kan ikke fortælle os hvor ondt der har, men fra naturens side er de lavet til ikke at vise smerte for det betyder jo døden.

Du har truffet det rigtige valg. Jeg plejer at strigle hesten ekstra den dag, give endnu flere godbider, fortælle den hvor prætig en hest den har været ovs.

• #27   28. okt 2013 Arne, du skulle simpelthen skamme dig! Er du fuldstændig uden empati eller er du bare småt begavet? Hvad forventer du at opnå ved at skrive som du gør? At TS aflyser dyrlægen og lader hesten gå med smerter til vinter? Det er mig simpelthen en gåde, hvordan du gang på gang kan træde SÅ meget ved siden af normen for almindelig god opførsel.......

TS: jeg skal snart selv tage afsked med en højt elsket hest, så jeg ved hvad du går igennem. Der er intet nogen kan sige eller gøre, som kan fjerne smerten. Det kan kun tiden. Vær stolt af, at du er en ansvarlig hesteejer, som siger stop, før hesten lider. Du har givet Buster nogle dejlige år, og det kan ingen tage fra hverken ham eller dig!!!

RIP Buster! Hils Decor, Sander, Tinter og Benjamin....

• #28   28. okt 2013 Arne - det var da noget værre fis. Synes ikke du laver andet end at rende i forums hvor folk er mest sårbare, og så bare køre ned på dem på den måde.
    De gør sgu nok alt for deres hest skal du se. Vis lidt respekt, der er da det mindste at forlange.

Folk som dig.....

• #29   28. okt 2013 Buster er nu blevet børstet og "klippet" til minde bogen. Og pakket ind i halm Det er bare Busters ting-- når han skal i seng er han altid pakket ind i halm. Sidste godnat her fra Buster...
    I morgen er det busters dag......

profilbillede
  • #31   28. okt 2013 Nej ikke smukke Buster smiley
    Har fulgt jer i så lang tid, græd helt over filmen, det er så forfærdeligt at miste noget man elsker så højt! smiley
    Har virkelig ondt af dig, tænker på dig og buster i morgen! smiley

• #32   29. okt 2013 Øv, føler med dig, ved hva du går igennem! Trøste krammer herfra smiley
    Og i øvrigt, smuk video, fældede lige en tåre da jeg så den, sangen passer rigtig godt ind i en video som den! Må han hvile i fred

• #33   29. okt 2013 Så er dagen DSV. Kommet.....Tag tidligt ud til ham og være sammen med ham....Det villejeg gøre...<3

• #34   29. okt 2013 Kæmpe trøste krammer herfra. smiley
    Husk adskillelse er kun en illusion.

• #35   29. okt 2013 Heldigvis bor Buster hjemme så hele dagen er han tæt på

• #36   29. okt 2013 Det var godt smiley Knus

• #37   29. okt 2013 SÅ er det sket........ smiley
    Syntes det er ekstra hårdt når nu han havde en af sine gode dage.....

"DAGEN 2" kommer i aften.....

profilbillede
  • #38   29. okt 2013 Nuuurgh lille skat smiley Han ser så sød ud! R.I.P Buster

• #39   29. okt 2013 Hvor har jeg ondt af dig! smiley
    R.I.P Smukke smukke Buster smiley

• #40   29. okt 2013 R.I.P! smiley

• #41   29. okt 2013 R.I.P Buster!
    Kæmpe HG krammer her fra!

Og lige et sidespring!
    Øv hvor er det træks folk ikke kan tænke selv, og skal komme med en så skidt kommentar! Det er sku ikke fair!

• #42   29. okt 2013 R.I.P Buster, sov godt smiley

• #43   29. okt 2013 Jeg blev nødt til at stoppe videoen smiley blev lige mindet om hvor hårdt det er smiley
    R.I.P. Buster smiley hils Mai og Pegasus deroppe smiley smiley

• #44   30. okt 2013 Arne
    I drenge siger, I får hate, men den hate du får, får du for hvert eneste minut på HG, at træde folk over tæerne og være alt andet end høflig. Det er selvisk at beholde en hest i live, der kan knække sammen når som helst. En hest der er så tæt på døden alligevel, skal da ikke dø, hvor det sidste den husker er smerte fra et knækket kodeled? Skam dig....

TS
    Det er så hårdt. Jeg græd flere dage, da Mathilde døde. Jeg kan stadig græde ved tanken, især om aftenen, når intet holder tankerne fra at slippe løs ..

• #45   27. nov 2013 Min oplevelse er komme langt!
    I uge 2 i det nye år udkommer en lidt kortere udgave af dagen og dagen 2
    I ude og hjemme

smiley

• #46   8. jan 2014 Så er dagen udkommet i ude og hjemme i dag

• #47   8. jan 2014 Fedt! smiley

Kommentér på:
"DAGEN" :'-(

Annonce