658 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Seperationsangst Seperationsangst

Suk.. Troede jeg havde kommet den til livs, men det har jeg altså ikke..

Sagen er den at jeg har min skønne pony, nu gennem 6 år. Han led af seperationsangst da jeg fik ham, men han er blevet så meget bedre, men nu har han altså fået et bagslag..

Jeg står i en løsdrift kun med mine 2, vi havde indtil for 2 uger siden en foldboddy, men hun er nu flyttet.

Jeg har fundet ud af at det er kommet tilbage til ham efter min plag blev syg i tirsdags, og skulle gås et par ture med, et par gange om dagen. Gerne ud og finde noget friskt græs sagde dyrlægen.

Det har jeg så gjort, men hold fast det gør ondt på mig, han løber rundt, stresser op og er helt svedt når vi kommer tilbage, selvom vi maks har været væk i 20 minutter.
Han vrinsker ikke når vi går, han skriger! smiley
Jeg har blevet nødt til at give ham en kold tyrker, da jeg har gjort som dyrlægen anbefalede, men det er bare også super synd for ham.
Heldigvis siger min plag intet til det..

Men hvad kan jeg gøre fremadrettet?
Regner med at jeg i morgen vil tage dem begge med på tur, da jeg simpelthen synes det er så synd for ham

Men det løser jo bare heller ikke problemet. Han lærer ikke at være alene, og min plag lærer heller ikke at færdes på egen hånd.
Det er hun nu ret skrap til, men hun skulle bare nødig få det for vane jo..

Det ville selvfølgelig være optimalt at få en mere de kunne stå med, og jeg søger også efter en ny opstalder, men man ved jo bare ikke hvornår sådan en evt. kunne dukke op. Og jeg har ikke råd til at købe en mere, selvom det da klart havde været lettest for mig, at have en selskabspony gående..

SÅ.. Folkens. Hvad anbefaler I?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Seperationsangst
  • #2   25. okt 2013 Arne: Min dyrlæge har rådet mig udfra hvordan jeg behandler min plag, som var syg, ikke min pony der har angsten..

Jeg ved tildels godt hvorfor han har det som han har det, men det ændrer ikke det faktum at han panikker når han er alene. Foder interesserer ham ikke, han er udemærket klar over når jeg går med den anden. Så jeg kan ikke aktivere ham på anden vis.

Derudover er det ikke muligt for mig at finde ham en anden makker, før der kommer en opstalder. Jeg kan desværre ikke trylle flere penge i min pung end jeg har, og som studerende med 2 heste, synes jeg budgettet er stramt nok.

• #3   26. okt 2013 Puha, min har været på samme måde...
    Hvordan er den, hvis du trækker den ud alene? Reagerer den så også sådan, eller er det kun når den efterlades på folden? Og er det med det samme du trækker den væk, er det først når I kommer ud fra folden, eller når I kommer ud af syne? Altså find ud af hvor langt I kan gå væk, før han går igang.
    Og så er det ellers bare igang med at træne. I starten går du kun dertil, hvor du ved at han ikke reagerer. Og så går du tilbage igen. Så kan du langsomt øge distancen. Hvis den reagerer, er du gået for hurtigt frem.

Gør han det også, hvis der står en person inde ved ham? For det kunne være praktisk med en hjælper, der kan give godbidder, når han er rolig. :o)

• #4   26. okt 2013 CTS: Nej når han er i selskab med mig er han total cool. Jeg kan ride/gå med ham i flere timer, og han er ligeglad.

Umiddelbart hjælper det ikke at der bliver nogen tilbage ved ham.. Ved ikke om han kunne glemme det lidt hvis jeg reelt lavede noget med ham imens, andet end at ynke om ham ;D

Hmm. Det er når han ikke længere kan se os at han begynder. Han følger os langs folden, men så kommer der en "bakke" og så vupti er vi væk, og så bliver han ked af det.. Meget endda.

Det lyder som en rigtig god ide med en hjælper, bortset fra at jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe det an.. Tror at jeg vil være den bedste til at berolige ham, for sådan er det med alt andet. Men det betyder også at jeg skal betro min plag til en anden, og det er jeg heller ikke meget for.. Okay okay, jeg er super sart. Men jeg kan ikke så godt lide at overlade mine dyr til andre end mig selv x)

Men jeg tror jeg vil prøve stille og roligt at øge distancen som du skriver. Det var også mit bud.
    Sad dog tidligere og overvejede om jeg skulle prøve noget telepati, og se om der var nogen, der kunne fortælle ham at min plag altså kommer tilbage igen, så han kan bare slappe af..

• #5   26. okt 2013 Det kan faktisk være en fordel for jeres træning, hvis han ikke reagerer på, at andre mennesker er i nærheden. :o) For så påvirker vedkommende ikke jeres træning, men er udelukkende 'godbidsmaskine' for ham, og ikke en støtte eller hjælp. :o)

Personen skal så stå ved ham og rose når han er rolig. Altså masser af de aller bedst godbidder og lækkerier, og måske blive kløet på det aller bedste sted.

Så når du trækker afsted med din plag, skal personen aflede med lækre godbidder, og rose når han er afslappet. Du går længere og længere væk, men ikke længere væk, end at han ikke reagerer på det. Og så fortsætter I som sagt 'bare' med at øge afstanden, og tiden I er væk. I starten når I måske kun at komme halvt ud af syne, og så vender I om. Og så efter et par gange, kommer I helt ud af syne, men kommer tilbage igen lige med det samme. Efter nogle gange er I måske væk i 5 sekunder, så 10 sekunder osv. Og så skal personen være rigtig god ved ham, med godbidder osv. for at rose ham. :o)

Kommentér på:
Seperationsangst

Annonce