{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.362 visninger | Oprettet:

Hvad skal jeg gøre? Dybt ulykkelig {{forumTopicSubject}}

Hej HG.
Jeg er placeret i en rigtig træls situation. Jeg er en pige som har rigtig svært ved at få venner, og de venner jeg har knytter jeg mig RIGTIG meget til, og stoler virkelig på dem. Intet galt i det, men det der er galt i det, er at jeg snakker rigtig meget, jeg er åbenbart lidt en pestilens... Og det gør så at 3/4 af de veninder jeg havde har foretrukket nogle andre end mig.
Jeg står derfor tilbage med en veninde, som begynder at vige fra mig også.
Jeg har derfor tænkt på at få hest igen, da jeg også fik hest i sådan en situation sidst. Og jeg har aldrig haft det nemmere med mig selv end da jeg havde hest.
Jeg tænkte at det var da oplagt at få hest igen så. Og jeg har spurgt min far om jeg kunne få hest igen.
Jeg er på efterskole, og der er muligvis mulighed for opstaldning ved naboerne. Er der ikke det, må jeg ligesom opgive det øv..
Men min far er sådan "Jeg har sagt ikke mens du er på efterskole." "Du skal passe din skole." Og jeg kan sagtens passe min skole og hesten samtidig. Jeg får faktisk nemmere ved det, da jeg har meget mere gåpåmod når jeg har hesten som jeg glæder mig til om eftermiddagen..
Det jeg søger er en måde jeg kan overtale min far på.. Og jeg gider ikke høre de der kommentarer at man skal respektere sine forældre og bla bla bla.. Jeg respektere min far, men jeg ønsker også at han respektere min mangel på hest..
Og jeg ved godt at i kommer med kommentarerne "et nej er et nej", men jeg er vokset op med at man ikke må opgive sine drømme og man skal kæmpe sin kamp. Så jeg kæmper for at jeg skal få det bedre psykisk og at jeg opnår det jeg vil med skolen. Men jeg kan bare ikke kæmpe min kamp i skolen, når jeg har det som jeg har det...

Har i nogle idéer til hvordan jeg kan overtale min far?

Glæder mig til at høre fra jer!
Kys Mette der med lys og lygte søger efter en måde at overtale sin far på! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad skal jeg gøre? Dybt ulykkelig
  • #1   22. okt 2013 Jeg kender problemet med ikke at have ret mange venner og det at de trækker sig. smiley
    Men kan desværre ikke hjælpe :i

• #2   22. okt 2013 Fortæl ham det med at du har det svært og du føler det hele er mere overskueligt når du har din hest smiley ellers vis ham det her indlæg så han kan se hvordan du føler og måske indser at du virkelig har brug for at have den hest smiley

• #3   22. okt 2013 hvis jeg var dig, ville jeg se om jeg kunne finde et sted I nærheden som havde opstaldning og børn/unge på min egen alder, og fortælle min far om det...

Han ved vel godt du ikke har mange venner, eller ?? sig til ham det er en go made at møde Nye venner på, og I har en fælles interesse som gør det legalt at snakke om hasten, fx om den var go til træning etc.

Men jeg ville helt klart kører på det er en go og nem made a få Nye venner på smiley

• #4   22. okt 2013 Jeg har nemmere ved at fortælle det til min mor eller min søster. Evt. min rumbo på skolen da vi snakker om alt sammen, men sidst jeg sagde sådan til min far "pjat med dig! op på hesten igen" det er bare hvad han har og sige..

Jeg har flere gange overvejet at droppe ud af efterskolen, men da min mor har lagt rigtig mange penge i det, vil jeg ikke gøre det af respektens skyld.

Bumle:
    Skal vi være venner? i:

Emma:
    Men problemet er bare at jeg har to mindre brødre som begge drømmer om at få en crosser, og har min far først givet mig hesten vil de jo være jaloux og også have noget.
    Men begge mine brødre kan også lide heste, så jeg foreslog mig far at vi kunne købe en hest som er børnevenlig og hvor mine brødre kunne få skridtture og andet hvor jeg er der sammen med dem. Men næh nej.
    Min far kører motercykel hvilket har været hans drøm siden han var 15 (ligesom jeg) min far har kæmpet hårdt hele hans liv for at kunne få motercykel. Og det har været hans drøm, og som han selv siger er han tvunget til at ligge låg på hans drøm for at kunne åbne låget til min drøm. Og efter noget tid er han jo tvunget til at ligge låg på min drøm for at åbne låget til mine brødres drøm..
    Min far havde ikke rigtig nogle venner da han var på min alder, men han havde sin familie og sit arbejde. Jeg føler ikke rigtig at han kan følge mig, for da min far var på min alder skulle han hjælpe med at tjene til familien, så han havde alligevel ikke tid til vennerne, og han mener nok ca. det samme omkring hvordan jeg skal leve. Men jeg kan bare ikke leve uden venner som jeg kan fortælle alt til ..

Lille T:
    Da jeg havde hest fik jeg også hurtigt mange nye venner, men det varede bare ikke ved da jeg mistede hesten.. desværre ..

• #6   22. okt 2013 Janni, jeg har også fået lov at få part. Men problemet er at jeg kun kan ride i weekenderne på part. og der er ingen der søger weekendpart og der er intet i nærheden af efterskolen eller hvor jeg bor...

• #7   22. okt 2013 Du kan altid komme til mig muller <3. Også selvom vi bor langt fra hinanden <3.

Jeg ved ikke, hvad du skal gøre i sådan en situation, desværre :c. Har ikke rigtig selv stået i den situation, andet end da jeg fik at vide Natash skulle sælges. Jeg brød helt sammen, fordi min mor og far sagde nej til at starte med, men fik lavet en aftale med min mor om at jeg betalte hende af, hvis hun lagde ud for mig, og jeg kunne finde et billigt opstaldningssted til hende.. Men jeg ved ikke, hvor meget min 'historie' kan hjælpe dig :c

• #8   22. okt 2013 Michael:
    Hvilken form for hjælp har jeg behov for?

• #9   22. okt 2013 Sacha: Det kan jeg helt bestemt smiley

• #10   22. okt 2013 Godt :*.

• #11   22. okt 2013 Skriv lige på facebook når du kommer hjem fra hesten. *: smiley

• #12   22. okt 2013 Skal jeg nok :* smiley

• #13   22. okt 2013 Lækkert! :* smiley

• #14   22. okt 2013 Hvad med evt. at finde et weekend arbejde? Vis din far at du gerne selv vil hjælpe til med at betale hesten & betale udgifterne på den! smiley
    Du er selv klar over at det er dyrt at have hest, og hvis din far bare forærer dig en, så vil dine brødre have crossere, hvilket også er dyrt, og du lyder til at kunne følge din far's pointe.
    Så ud med dig at finde et arbejde, og forsøg at lade være med at være en pestilens overfor veninderne som du selv nævner, og så skal det hele nok gå! smiley

• #15   22. okt 2013 Jeg vil gerne lige citere dig:

"Men problemet er at jeg kun kan ride i weekenderne på part. og der er ingen der søger weekendpart og der er intet i nærheden af efterskolen eller hvor jeg bor..."

Du mener simpelthen at du så har tid til din HELT egen hest? Den kræver at du kommer HVER dag, med mindre du finder en til at passe den i hverdagene. Og har du ikke tid til en hest/pony i hverdagene som er ejet af en anden, hvordan DÆLEN vil du så ha' tid til din egen? Ja jeg undrer mig bare. smiley

• #16   22. okt 2013 Men Cecilie, problemet er at jeg ikke kan finde ud af HVORFOR jeg er en pestilens ..
    Jeg har også tænkt mig at forsøge at finde et arbejde, men synes bare ikke rigtig det lykkedes.. smiley

• #17   22. okt 2013 Ditte:
    Der er ingen der søger PART i nærheden af efterskolen.
    Det har intet med tiden at gøre. smiley
    Det har noget at gøre med hvad folk søger og kræver smiley

• #18   22. okt 2013 Men du skriver stadigvæk du kun kan ride i weekenderne?

• #19   22. okt 2013 Mon ikke det ville være mere hensigtsmæssigt, at finde ud af, hvordan du finder venner, hvorfor du ikke kan holde på dem du har, og hvad du skal gøre ved det? Det kan du få hjælp til af en psykolog.
    Det kan godt være, at du bliver mindre ensom, af at have en hest, men det er stadig ikke det samme som at have venner.

• #20   22. okt 2013 Ditte: Ja på part. Men jeg kan have hesten opstaldet ved siden af efterskolen.

Katrine:
    Jeg har snakket med mine "veninder" om det, men deres svar på hvorfor de ikke gad være mine venner var bare at "jeg ikke var deres type" ..

• #21   22. okt 2013 Hvis problemet er distancen, så find en lånehest og ha' stående ved siden af efterskolen. Jeg forstår godt din fars nej.

Og hvad angår dine "veninder", hvis du ikke er deres type, så stil efter andre. Dem man taler med i starten af et efterskoleår, er som regel ikke dem man taler med når året slutter.

• #22   22. okt 2013 Så spørg dem hvad det er du gør der genere dem så meget.
    Jeg har det selv sådan at hvis folk bliver klæbende, så trækker jeg mig væk, og jo mere jeg trækker mig, jo mere klæber de. Og så går det helt i vasken.
    Jeg ved ikke om det er tilfældet med dig, men i hvert fald, snak med dem, og hvis ikke de vil sige hvorfor, så må du forsøge endnu mere! smiley

• #23   22. okt 2013 Uden at det bliver for klæbende selvfølgelig!! smiley

• #24   22. okt 2013 Ditte:
    Har jeg også foreslået min far, men han siger forsat nej..

Cecilie:
    Jeg foretrækker at være alene, de andre "tvinger" mig med nedenunder så jeg også er social, jeg vil meget hellere sidde oppe på værelset på HG og fjæsen, end at rende rundt og lige en loner der render 1 meter bag alle de andre. Så tror ikke det er fordi jeg er dobbeltklistrendetape smiley

• #25   22. okt 2013 Spørg i stalden ved siden af efterskolen om du må komme og nusse om deres heste: strigle, gå tur, og ellers blot nusse og evt. klargøre og skridte af for dem. Det ved jeg en del mennesker ville sige ja til. Og mon ikke det belønner sig med en part i sidste ende.

Betragt det som venlighed at de vil ha' dig med. Vær' ydmyg og undgå at tale som et vandfald, snak hvis du blir spurgt ad. Eller ganske enkelt sig til dem at du ikke vil med fordi du føler dig holdt udenfor når du er med dem. Hvis det er så forfærdeligt at være sammen med andre mennesker, og du egentlig helst bare vil være alene - ja så kommer spørgsmålet til millionen: hvorfor dælen tog du så overhovedet på efterskole?

• #26   22. okt 2013 Ditte:
    Jeg har ikke tid til at komme og nusse deres heste, jeg kan sagtens få tiden til at gå med noget andet.

Og jeg betragter det bestemt også som venlighed. Men jeg ved at det inderst inde er fordi at de vil have at de andre ser op til dem, fordi at de er venlige og tager imod de nye elever..
    Jeg har på INTET tidsspunkt sagt at det var forfærdeligt at være sammen med andre mennesker, jeg kan godt lide det. Men jeg kan bestemt også godt lide at være mig selv og nyde stilheden og få ro på tankerne.
    Og jeg tog på efterskole for at jeg skulle udvikles psykisk og også fordi at folk sagde at det var det bedste år i deres liv.

• #27   22. okt 2013 Hvis du ikke har tid til at nusse? Hvordan satans kan du så havde egen hest?

Hvad med at du selv købte hest?
    Sig til din far du selv vil stå for udgifterne hvis han kan give dig et lån?
    Så ser din far dig jo som seriøs omkring det,

Og hvorfor gik du af med din gamle hest?

• #28   22. okt 2013 Sarah:
    Som jeg skrev, Jeg har tid til det, men jeg har andre ting jeg hellere vil bruge min tid på.
    Jeg har også tænkt på at selv og købe. Men problemet er at jeg pt. intet arbejde har = ingen penge...

Jeg "gik ikke af" med min gamle hest. Hun døde.

• #29   22. okt 2013 Jeg er simpelthen nødt til at sige det som jeg tænker:

Du skal bare ikke have hest!

Hvis omgangen med heste betød SÅ meget for dig, så havde du gjort alt for at være sammen med dem. Men du siger du har ting du hellere vil bruge tiden på, ja så kan jeg ærlig talt ikke se hvad du vil med en hest?

Jeg fornemmer det er andenårs elever der invitere dig med, det er den bedste fremrakte hånd du nogensinde kunne få. Og hvis der er nogen som er forstående, ja så er det da dem - de ved ALT om at være ny og måske lidt tilbageholden.

Mon ikke du skulle ha' valgt en anden efterskole? Nu nævner du ikke hvilken du går på, men lyder til det ikke er en med hestelinje?

Nej du siger ikke direkte det er forfærdeligt, men det virker sådan når du skriver:
    Jeg foretrækker at være alene, de andre "tvinger" mig med nedenunder så jeg også er social, jeg vil meget hellere sidde oppe på værelset på HG og fjæsen

• #30   22. okt 2013 Tak for lort. Helt ærligt, sagt lige ud af posen så er du sgu en spasser..

Jeg vil gerne bruge tid på at være sammen med heste, men jeg gider ikke bruge den tid hvor jeg kunne få det bedre psykisk, og få det bedre socialt, på at stå og nusse en hest i 2 timer, hvor jeg egentlig ikke ved om jeg får noget ud af det. Det er andenårselever der invitere mig med ja, og det er jeg også glad for. Men når de så bare skider ind af en kant, er det sgu ikke fedt længere.

OG DU SKAL SLET IKKE FORTÆLLE MIG OM JEG SKAL HAVE HEST ELLER EJ!

• #31   22. okt 2013 Det var da en anden historie end den sidste du kom med ift at du ville have hest?? Hvis vennerne forsvandt da du ikke længere havde hest - mener du så selv de var rigtige venner? Tænk på det er dine forældre der kommer til at stå med diverse akutte udgifter og det bliver sikkert også dem der hænger på at få den solgt når du mister interessen for den også eller skal flytte pga uddannelse. Du vil ikke høre det men dine forældre har ret. I den alder kan man alting og er sikker på man kender egne behov og grænser men det er ikke altid man gør det. Du siger du ved du snakker aaaaalt for meget så prøv at tænk over det i venindesituationer. Lad være med at være for overstadig og prøv at være seriøs når du er sammen med nogen. Det kræver træning men det er muligt smiley

• #32   22. okt 2013 Så lidt - bukker og nejer for den fine kompliment smiley

Det folk ser er at du KUN vil have din egen hest, og det SKAL være det sted DU har fundet som kommer til at huse den! Hvis det virkelig betød noget for dig, tog du til takke med det du nu kunne få. smiley

Hvis de er så "slemme", så gå til din kontaktperson på skolen og bed dem snakke med dem. smiley

• #33   22. okt 2013 Ditte.
    Lige netop nej. Jeg vil rigtig gerne have en lånehest her i starten..
    Og det skal hellere ikke være lige der! overhovedet, men det er det der er nemmest og bedst.

Betina:
    Det var det så ikke nej.

• #34   22. okt 2013 hvis det ikke behøver være der, hvorfor så ikke part på en hest et andet sted?

• #35   22. okt 2013 Ditte, som jeg har skrevet, så har jeg søgt efter part. Men det er umuligt at finde i nærheden af hvor jeg bor..

• #37   23. okt 2013 Mange tak for dit indlæg Michelle. Det gav mig helt bestemt noget stof til eftertanke.:)

Og selvfølgelig vil jeg passe på når jeg køber hest! smiley

• #39   23. okt 2013 Selvfølgelig! smiley

• #40   23. okt 2013 Hvad med at få styr på problemet?

Jeg selv har til vane at snakke, meget, og jeg kan ubevidst godt snakke med en person til at snakke med en anden, og ja det er der ganske enkelt ikke mange der acceptere, forståeligt nok.
    Det er ganske få personer der har accepteret mig.

Også må man begynde at arbejde med sig selv, jeg er blevet bedre, ikke god men bedre.

Og lad vær med at se så negativt på det hele, se efterskolen som den mulighed for at få lov til at udvikle dig.

He selv gik på efterskole, og stoppede det har jeg fortrudt virkelig meget, og de venner jeg fik har jeg mere eller mindre mistet kontakten til.

Så giv efterskolen en chance og prøv at arbejd med dig selv for du har en fantastisk mulighed for det lige nu.
    Der er ingen der siger du skal gøre det alene smiley

• #41   25. okt 2013 Jeg kender det alt for godt smiley jeg har ingen venner og har ikke haft det i flere år smiley da jeg fik min hest Alex, gik flere af mine ridevenner væk smiley men dog har jeg min kærste smiley men han har travlt i øjeblikket smiley og jeg kender det rigtigt godt det med ens far smiley

Kommentér på:
Hvad skal jeg gøre? Dybt ulykkelig

Annonce