{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
814 visninger | Oprettet:

Næsten ulykke på hest! {{forumTopicSubject}}

Fuck fuck fuck..
kom ridende langs vejen i dag på min skønne tre års. smiley
Kunne hører, der kom et større køretøj bag os.. så satte ned i skridt fra trav og trak ind til siden(rabatten), for at give plads.
så sys jeg har gjort hvad jeg kunne for ikke at være i vejen!
Idioten tager så bare INGEN hensyn!! han kørte max 1m fra mig og Medina, og med fuld fart.. hvad helvede bilder han sig ind? nu prøver jeg at være sød og tage hensyn, og så får man bare 5 tons skraldebil næsten i røven smiley jeg blev så pisse forskrækket og Medina hun satte i løb.. så jeg gør, hvad man skal gøre, når ens hest blir bange.. tager nogle halve parader, klemmer med benene og læner mig godt tilbage, imens jeg taler beroligende til hende.

Min stakkels baby, som normalt ikke reagere andet end på de FARLIGE heste-spisende cykler smiley puha de er onde!!

men set i bakspejlet af hændelsen, sys jeg faktisk at hun klarede det rigtig flot.. hun er 3år, og hun kunne lige så godt bare være SKREDET.. det var vores første rigtige tur væk fra gården, alene.. så sys det var lidt synd at det her skulle ske..
men nu er der indgivet en klage til firmaet.. så håber jeg at chaufføren får en ORDENLIG skideballe!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Næsten ulykke på hest!
  • #1   22. okt 2013 Æv for en oplevelse, men godt der ikke skete mere end det! smiley

• #2   22. okt 2013 Gudske tak og lov for at der intet skete med dig og din hest.. smiley

• #3   22. okt 2013 hvor er i seje og hvor er det flot klaret. Godt at hun tog det så cool.... Kørte selv hjem fra hesten for en time siden og der løb 3 heste rundt ude på vejen og folk køre bare forbi. Måtte selv ind til siden og stoppe de biler der kørte som død og helvede. Belister er ikke særlig flinke når det gælder heste på vejen. men husk altid at din hest gælder for et køretøj så heller helt ud på vejen til du kan komme helt væk

• #4   22. okt 2013 Helena: smiley Hvad er det da for nogle mennesker!! smiley

Men det er ikke alle det virker for at gå helt ud på vejen, det kan blive meget mere farligt, end den situation der er beskrevet smiley Selvom det er en fantastisk løsning for andre smiley KOmmer nok meget an på hesten.

• #6   22. okt 2013 Jeg har prøvet det samme både på hest og hvor jeg selv gik på vejen. Da jeg var på hest kunne jeg høre bilen satte farten op. Hesten blev lidt skræmt over den kom så tæt på, men han tog det pænt, han har bare ikke været så vild med biler siden. Og i begge tilfælde kunne jeg mærke luften hive i mig da de kørte forbi. Og da jeg gik var jeg blevet ramt hvis jeg ikke havde hoppet til siden..
    Folk er bare nogle idioter smiley

• #7   22. okt 2013 Er ked af at der er andre der har været ude for det samme.. =/
    Det er virkelig ikke sjovt..
    vil så ha lov at sige at det ikke er altid at rytterne selv tænker sig om.. kom kørende fra hesten forleden.. hvor to piger, var ude at lege på stubmarken.

der er en kant på 60cm op til vejen fra marken.. der kommer 1 bil bagfra og 2 forfra, hvor den ene er mig.. jeg havde godt set at de ikke havde set sig for.. så den ene hest går faktisk næsten lige ud foran den bil, der kommer bagfra.. et lille kig over skulderen.. så havde hun set bilen..
    føreren af bilen, var HELDIGVIS også opmærksom, så der skete intet..
    personligt stoppede jeg min bil, og holdte den bil bag mig tilbage..
    men heldigvis slap de med forskrækkelsen.. og tror hun blev klogere.. hun fik osse pænt et ryst på hovedet fra mig..

• #8   22. okt 2013 Jeg tror desværre at de regner med at når vi rider langs vejen, så må vores heste jo være 110 % trafiksikre. Problemet er jo bare at de jo først skal lære det og desuden er der ikke mange der har baggrundsviden om hvilket dyr en hest er.

• #9   22. okt 2013 burde undervises i til teori, når man tager kørekort!

• #10   22. okt 2013 Lene H. Det kan godt være. Men de burde vide at de skal køre udenom og ikke bare forsætte. Skal skal man os med cyklister smiley

• #12   22. okt 2013 CM:
    Denne lastbil kunne se os fra over 1kms afstand. han kunne sagtens ha nået at tage 10-20 stykker af farten og være trukket over i den anden side!
    men det er korrekt hvad du skriver.. de larmer rigtig meget, når de gasser ned.. og kan godt se "fordelen" i at holde farten, hvis man får øje på rytter og hest inden for kort afstand.. fx ved sving eller bevoksning.. smiley
    vi kan jo hører dem før, de kan se os.. smiley derfor jeg altid trækker væk fra vejen, så de har plads.. smiley
    med biler osv bliver jeg som regel bare lidt pænt i kanten, som en hver anden cykel ville gøre. smiley

• #14   22. okt 2013 Man lærer når man tager kørekort hvordan hest skal passeres i trafikken smiley nogen mennesker glemmer det bare åbenbart-.-'

Men ja sådan nogen oplevelser har jeg også haft smiley min stakkels pony var PANISK for alt over normal bil str. og da vi så en dag skridter på vejen kommer der en bus og i kunne ikke komme ind til siden pga elektrisk hegn - tænkte fuck it jeg slapper af og han triller forbi det går nok. Men nej idioten køre nærmest ude i grusset i vores side forbi os lige inden han når os skifter klodsen gear (puste lyden) kommer og ponyen kaster sig med røven ud i bussens side. Idioten kørte nok omkring 70-80 og kørte bare videre. Heldigvis skete der ingenting men hold da op en træls oplevelse når min lille skat i forvejen var MEGET bange for de store køretøjer smiley

• #15   22. okt 2013 Jeg har prøvet det samme flere gange..

Da vi bor tæt på Lykkegaard trækker vi der ned på vejen. På vejen er fartgrænsen 80 km/t, men burde dog være lavere. Vi tager vores forholdsregler, som refleksudstyr mm., og tager for det meste kun trafiksikre heste med. Alligevel fatter folk ikke at sænke farten bare 5 km.!

Min mor var ikke hjemme og jeg kunne ikke ride min pony den dag. Jeg tog med min storesøster til springning. Det skal lige siges at hendes hest 99 % trafiksikker. Hun blev færdig og vi gjorde os klar til at gå. Da vi er ca. halvvejs kommer en bil susende så man nærmest ikke når at se den. Vi kunne ses mindst 250 meter væk. Hesten hopper i grøften og bliver vild. Den er oppe at køre resten af vejen.
    Det der gør mig mest sur ved det hele er at føreren af bilen var Martin D. Neergaard (Springrytter og vinder af DM) Har ikke kunnet lide ham siden -.-'

Vi var også på vej engang hvor nogle cykelryttere kom kørende. De må godt være der, hestene er godt nok ikke så glade for dem, men det må de jo lære. Problemet er bare at cyklerne fylder HELE vejen. Vi trækker ind til siden og de trækker længere ud mod os! De var kun tre, så de ville ikke vælte af at rykke lidt. Hestene kommer op og køre, mens cykelrytterne bare ryster på hovedet af os!
    Hvor blev jeg sur!

• #16   22. okt 2013 Folk glemmer at hestene var der før bilerne!!

og det eneste man får af vide til Teori ved kørekort (tog kørekort for et år siden) er at man nødvendigvis ikke behøver at sænke farten, men man skal holde afstand..

Kommentér på:
Næsten ulykke på hest!

Annonce