Vanvittige brugtpriser på HG?! {{forumTopicSubject}}
Kære Piger
Jeg har undret mig en del over, hvor astronomisk høje brugtpriser nogle af jer sætter jeres brugte ting og sager til!
F.eks. gamle slidte fleecetæpper til 300-500 kr. Det vel at mærke ikke engang mærkevarer! Helt ærlig, hvad sker der for folk? Man kan jo købe et splinternyt for omkring 200 kr.
Derudover synes jeg, at det virker som om rigtig mange "snyder" med nypriserne, jeg ved det selfølgelig ikke med sikkerhed, men nogle af nypriserne, ser liiiidt høje ud.
Jeg vil gerne starte en debat om brugtmarkedet på HG. For jeg synes nogen af jer simpelt hen spilder "spaltepladsen"! Med gammelt lort, til salg for en mindre bondegård!
Er der nogen af jer, der køber disse "brugte skatte" til overpris, I ved jo selv, hvad ting koster i butikkerne?
I må meget gerne skrive, hvis I har købt noget på HG og hvad det kostede.
Synes I ikke, at det er ærgerligt, at man skal sortere i en evindelighed før man finder en seriøs brugtannonce herinde?
Hvad synes I selv det er rimeligt at betale, hvis I skulle have penge op ad lommen?
Lad os tage nogle eksempler på ting vi alle ved, hvad koster:
RBH gamacher ny pris ca. 600 kr. Pris brugt, hvad synes I?
Vær sød at forholde jer til spørgsmålet, hvis I skal skændes så tag det i private beskeder, tak ;o)
Og den holder bare ikke den der, med at folk jo bare kan komme med et bud! En brugtpris som er højrere end nypris er røvfusket!!!
Venlig Hilsen Eva
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 10 Svar: 349
nov 2011
Følger: 51 Følgere: 53 Heste: 11 Emner: 87 Svar: 761
Jeg har så tilgengæld en masse ting som jeg ikke bruger mere, og noget er nærmest nyt, gider ikke at sætte det til salg, og synes ej heller det kan betale sig.
Jeg tænkte lidt på om ikke man kunne oprette en gruppe, hvor man kunne forære det bort til nogen der gerne vil have de hesteting. så kunne de betale porto eller komme og hente det selv
mar 2009
Følger: 26 Følgere: 29 Heste: 6 Emner: 5 Svar: 349
maj 2004
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 70 Svar: 906
Der er en grupper her til folk der har udstyr som de vil give væk.
Priserne kan godt nok være høje herinde, men synes også tit at porten kan utrolig høj.
nov 2011
Jeg gider slet ikke sælge herinde mere, selv om man sælger ting som OS og RBH tror folk at de kan få det næsten gratis, eller bliver ved med at spørge til bytte, selv om man skriver at man ikke bytter
maj 2004
Jeg bruger altid gls, de har nogen gode priser og hurtig levering og så kan jeg godt lide at man altid får et track nr.
nov 2011
okt 2010
Følger: 23 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 49
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 256 Svar: 1.001
Jeg sælger en masse ting herinde. Skriver altid byd på tingene og har sjældent en mindstepris. Muligvis ikke så nemt for køberne, men det giver bedre mulighed for at finde en pris begge er tilfredse med. Og det virker altså i de fleste tilfælde.
Men folk er altså og virkelig slemme til at skambyde på ting. Uanset om det har en salgspris eller ej!
For at bruge eksemplet med RBH gamacherne... Hvis de er helt nye og ubrugte med en nypris på 600 kr ville mange, uanset om der står salgspris eller ej, starte med at byde 100 kr inkl. porto! Der står jeg helt af. Det dækker nærmest kun lige portoen...!
jul 2011
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 58
Jeg har det faktisk på samme måde som trådstarter - synes alt for mange forlanger alt for meget for brugt udstyr. Jeg har også ofte undret mig over, at folk lægger billeder af møgbeskidt udstyr ud...
Jeg har det ganske enkelt sådan, at skal jeg købe privat - ja så skal det bare være minimum halv pris - men det er bare min personlig holdning.
maj 2004
sep 2011
Følger: 137 Følgere: 132 Heste: 5 Emner: 98 Svar: 468
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
Hvis man ikke kan købe brugt (og det er uanset om det reelt er brugt, eller bare har ligget og samlet støv) til en fornuftig pris, ja så er der jo ingen grund til at købe brugt.
feb 2012
Følger: 63 Følgere: 66 Heste: 13 Emner: 92 Svar: 784
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 41 Svar: 184
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 1 Emner: 54 Svar: 751
Men samtidig med er jeg utrolig nærig og flabet, er der ikke en mindste pris at gå ud fra så er jeg er flabet, og byder langt under det jeg vil give, går det så går det og går det ikke, så finde vi nok en pris sammen men noget mange folk ikke kan finde ud af er at byde, en god huske relg er aldrig byd mindre end 25% under mindste prisen. Og på dækkende er der det mindste hul i så, skal prisen langt ned formådet for ringer kvaliteten utrolig meget, det glemmer flok tit desværre.
Men vis mand er lidt kritisk over tingene og en smule fornuftig om tingende selv, så burde mand godt kunne finde en god pris
maj 2009
Følger: 104 Følgere: 146 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 2.191
Jeg har nu også lagt mærke til at nogle sælgere sætter nogle hellt urealistiske nypriser - men hvis folk vil snydes er det deres problem. Det er jo ikke så svært at google - vel...
Det værste ved markedet herinde (synes jeg) er alle de annoncer med møgbeskidt og nogle gange endda ødelagt udstyr. Man kan i det mindste gøre tingene rene - så køber har en chance for at se om tingene er iorden.
Synes også det er underligt med de sælgere der har noget til salg og så bliver ved med at bruge det!? - ved det for har oplevet det flere gange.
Har både købt og solgt herinde flere gange men overvejer at holde mig til andre (gratis) websider. Synes nemlig det er træls med de købere der byder - og så slet ikke har pengene - Så La da vær! med at spilde sælgernes tid.
mvh PONYMOR
jan 2009
Følger: 48 Følgere: 74 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 672
Men ja, jeg har godt lagt mærke til at nogle priser er meget høje, som om man tror folk gider betale fuld pris for brugte ting
okt 2010
Følger: 14 Følgere: 16 Heste: 3 Emner: 64 Svar: 2.054
aug 2007
Følger: 44 Følgere: 36 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 642
Syntes også der ved mange annoncer står: aldrig brugt eller kun prøvet på, jamen hvorfor bytter du så ikke varen i butikken.?
Så kan det godt være at produktet er ubrugt og bare her ligget i et skab 6 måneder, men det gør det ikke mere værd, tværtimod. Jo tættere vi kommer på ny kollektion, jo mere værdi mister produktet.. Det er jo ikke antikviteter vel
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
Jeg har mange sjælne og udgået RBH sæt, hvor jeg har både Gamacher/bandager, underlag og Cooler.
Det har været utrolig svært for mig at få fat i og det bliver heller ikke solgt til en vis pris hvis det engang skal det.. Selvfølgelig taget i betragtning af hvor slidt det er. Men jeg er meget hysterisk med det, så det er meget velholdt.
Jeg synes så til gengæld at prisen på '*No name''/billige mærker mærker bliver solgt dyre, så et helt alm. hvidt underlag der var godt brugt, til 150 kr. hvilket jeg synes er meget.
Jeg køber så dog aldrig ting der ikke er mærkevare..
Køber specielt meget RBH fordi jeg ved at jeg kan holde en del penge hjemme på det, hvis jeg sku sælge det igen
aug 2006
Følger: 19 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 89
Helt ny, kun brugt een gang. eller " næsten som nyt, mindre hul" " kun brugt een gang", hvor man så længere nede kan læse at den er brugt mere end een gang.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 700
Og så har jeg købt et Anky Pad herinde for 300kr hvor jeg selv hentede
Og så har jeg givet 130kr for et hvidt underlag herinde
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 983
har dog også gjort enkelte gode køb brugt........... men er også samtidig svært at få solgt pt ...
det med at have nye vare liggende tja det kan altså godt ske da min hyps døde og jeg sorterede hans udstyr var ca 50% ubrugt og stadig med mærke ... det er udstyrs jeg har købt til sæt nu hvis nu osv
nov 2010
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 321
Det synes jeg faktisk lyder fair nok
mar 2007
Følger: 13 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 1.008
Så snart en vare har forladt butikken er den faldet i værdi!
Ellers kan vi jo ligeså godt købe det i butikken hvis der næsten eller intet er at spare, hvor man trods alt har returret samt garanti med i købet!
Jeg selv undersøger stort set altid hvad jeg kan få en vare til i en butik for at have en idé om ny prisen
feb 2013
Følger: 1 Svar: 143
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.153
jul 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 543
Jeg står og mangler et par ting, og har da osse kigget herinde.... og ja, som nævnt, enten er tingene for dyre eller osse viser billederne noget som ihvertfald ikke er særligt rent og velholdt.
Altså hvis jeg ovenikøbet selv skal starte med at rengøre varen, så forventer jeg da et yderligere nedslag i prisen.
Jeg må så tilstå at jeg ikke har en dyt forstand på mærkevarerne, så jeg kigger udelukkende pris... og her synes jeg at selv hvis vi kigger på de billige ting, så virker det ikke til at priserne altid matcher varerne lige godt.
Men fair nok, jeg er jo ikke tvunget til at købe... og det gør jeg heller ikke gerne alligevel, medmindre jeg kan hente tingene selv... just in case at sælger 'glemmer' at sende varen.
jul 2008
Følger: 41 Følgere: 48 Heste: 7 Emner: 256 Svar: 1.001
Ligesom med alt muligt andet... Så egentlig er det vel forkert at klandre sælgerne. Køberne er da med til at holde priserne oppe. Uanset om det er rimeligt eller ej...
jul 2013
jul 2013
Her for nylig så jeg en pige på gnavergalleri der havde købt en snor til sin kanin for 300 [beep] kroner - og som ikke havde fået sin vare.
Jeg var seriøst WTF.. 300kr var hvad jeg betalte for min rundsyede lækre lædersnor til hunden.
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 360
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
nov 2011
Jeg ville aldrig sælge mine RBH Gamacher for 200 kr, jeg ville opfatte mig selv som at have tabt et par masker i kysen hvis jeg gjorde det
Da jeg satte mit RBH til salg herinde, mente flere at et sæt som man ikke kan opdrive mere, skulle koste 400 kr samlet inc porto.
NO WAY, så får de sæt hellere lov til at samle støv i mit sadelrum, hvor de ligger tørt godt og varmt.
Vanvittige brugtpriser på HG?!