877 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

En pony til en 2 årig? Godt eller dårligt? En pony til en 2 årig? Godt eller dårligt?

Læs hele emnet tak smiley

Okay.. mig og min mor har længe tænkt på en pony i str. 125-130 til min Niece på 2 år. Lige pt. rider hun min pony som er sonny.

Vil lige sige at hvis vi får skaffet en lille pony så vil den IKKE komme til at stille når hun ikke rider den, den vil blive *brugt* af mig, ergo jeg vil dyrke HMS med den og den skal gerne være den robuste type som vil kunne blive holdt til at blive redet af mig 2 gange i ugen så den vænner sig til at blive redet

Min niece kan skridte på dem mens jeg holder ved, hun kan stoppe sonny og klikke en smule med tungen for at få ham fremad (med en smule hjælp fra mig)

Nu ved i lidt og jeg vil høre om det måske bliver for meget for hende at få sin egen pony? Self får hun alt den støtte af mig, sin mormor og sin egen mor som hun kunne ønske og hvis der en dag kommer at hun ikke vil mere vil ponyen jo blive hos os (dog kommer det an på hvad for et forhold jeg får til ponyen men regner med den slutter sine dage hos mig)

På forhånd.. God aften folkens! smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning 500 kr.
  • Beskæring af 10 m bøgehæk 2.800 kr.
  • Bicycle Adjustments 300 kr.
  • Sætte gardinstænger + gardiner op 1.000 kr.
  • Ophængning af loftelampe 800 kr.
  • Vand under køkkenvask 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  En pony til en 2 årig? Godt eller dårligt?
  • #1   20. okt 2013 Hvis bare I er klar over at det er Jer der anskaffer jer en pony og din niece der kommer engang imellem og rider når hun har lyst og der er tid, så er der da ingen problemer i det smiley
    Hvis jeg havde plads, ville jeg også bruge enhver undskyldning for at skaffe ekstra heste, så go for it smiley smiley

• #2   20. okt 2013 Er der noget galt med hun bruger din hest, indtil hun er nogenlunde klar over hvad hun går ind til? Synes det er meget i har påduttet hende, i forhold til at hun bliver ældre. Hvis i gør, så skal i jo også have tiden til endnu en hest.

• #4   20. okt 2013 Jeg synes det er en alt for stor pony til et så lille barn. Min sø n er 2,5 og vi har lige sagt ja til at låne en shetlænder. Det må ikke være større, hvis han skal få den bedst mulige oplevelse ridemæssigt og i omgang med hesten.

Vi har en på 125-130 stykker stående og den er alt for stor...

• #5   20. okt 2013 Lidt ligesom * Line Z * siger, børn vokser hurtigt fra små ponyer. I marts købte vi en pony til min søster, ponyen er 137 og min søster er allerede for stor til hende. Får hun en dressursadel på, og får de bøjler som hun skal have, så går hendes ben ind under ponyens mave.. Så heller lidt for stort end for småt. Fordi at små børn vokser meget hurtigt, også lige pludselig skal de ud at have ny pony, fordi den gamle er blevet for lille.
    Men TS tror at 120 eller lidt over vil være en fin højde for din niece, fordi lige pludselig skyder hun i vejret smiley

• #6   21. okt 2013 Afhængig af hvor hurtigt hun vokser, kan i godt købe en lille, måske en flink 2'er i stedet, så der også er noget at vokse med smiley

• #7   21. okt 2013 Vis det er en pony som bare gør hvad der bliver sagt er det ikke størrelsen der betyder nogt

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #8   21. okt 2013 Ponyen er en i køber, som din niece kan prøve når hun har lyst.. Det skal ikke være hendes pony og "ansvar", og det det med at i dtøtter hende osv. Det er font, men barnet er to år, hun kan ikke tage andvar, og kan derfor ikke brugr jeres støtte til særlig meget.

Hvorfor ikke bare lade hende ride på fin, indtil hun er helt bevidst om at hun gerne vil ride, også lade hende begynde til ridning? Det får hun mere ud af i længden.

Desuden, hvis hun skal have gavn af egen pony, vil en dhetlænder være det eneste rigtige i starten, den kan hun ihvertfald ride på de næste 2-3 år.

Men du kan ikke finde en pony som både passer dig og hende, det er umuligt

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #9   21. okt 2013 Line: det er jo en smags sag hvilken pony type man er til smiley
    Og køber man en pony med henblik på ridning, vælger man den jo ikke ud fra om den er en god kørerpony..

• #10   22. okt 2013 Jeg synes ikke man vokser hurtigt fra de små! Hun skriver 125-130, altså maks. højde for en 3'er. Jeg rider stadig 3'er og jeg vejer under 20% af hans vægt, selvom jeg er pænt høj til ham.
    - Man må ikke tage fejl af de små ponyer. De kan bære en del. For bare 1 år siden var min højde matchende Jones, altså da jeg var 10 år. Men det kommer jo også an på, hvor høj hun bliver. Men tænk sådan her; Hun er 2 år, hvis hun vokser fra den som 10-11 årig ligesom mig, er der godt 8-9 år på den!

Jeg ville anskaffe den. smiley Hun vokser ikke så hurtigt fra den, nej.
    - Jeg er ellers rimelig høj og jeg rider stadig 3'er, som stadig kan bære mig. smiley

profilbillede
  • #11   22. okt 2013 Desuden er det synd at anskaffe hende en 1'er, som hun ikke selv kan lære at ride på, før hun er på min alder og kan nå rundt om den. Det ville være ulogisk at købe en sådan en. smiley Den kan hun heller ikke strigle selv ..

• #12   22. okt 2013 Jeg synes at det lyder helt tåbeligt at købe en pony til et 2 årigt barn der på ingen måde har nogen idé om hvad ridning er. Lad hende skridtet rundt på din indtil hun er ældre og kan tage stilling til om hun stadig synes det er sjovt og rent faktisk kan lære noget af at have sin 'egen' pony i stedet for at købe en bette en nu som du helt sikkert også vokser fra om lidt - herre gud ungen er kun 2 og vil bare gerne sidde på en hest, om den er 1,10 høj eller 1,48 gør ingen forskel pt.

• #13   22. okt 2013 Helt enig Astrid!

Kommentér på:
En pony til en 2 årig? Godt eller dårligt?

Annonce