{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Overvejer at få en hest??
  • #4   19. okt 2013 Tak for jeres svar smiley
    Jeg kan selv have hesten hjemme så skal ikke betale for opstaldning.
    Og vi laver også selv halm og hø smiley

• #6   19. okt 2013 Vis du skal have din hest derhjemme så skal du kun betale for smed og foder.. så altså det ikke så galt smiley

• #8   19. okt 2013 Ring til din lokale smed og hør hans priser smiley De skal have smed hver 6-8 uge.

• #9   19. okt 2013 Altså jeg havde det utroligt billigt, så jeg gav:

Stald: 500,- (incl alt)
    Smed: 450 ,- (gik uden sko)

Men det Lan hurtigt løbe op... Hvis du skal have den til at stå på en rideskole eller lgn. med ridehus og boks er det tit 2000,- pr. mdr. og hvis hesten skal have sko på, er det ca. 750,- for forsko og 1000,- for alle 4 ben. (hesten skal beskæres hver 6-8 uge)

Derudover er der forsikring.. Det eneste der er lovpligtigt er en ansvarsforsikring, som betyder at hvis hesten løber gennem hegnet, dækker den det der sker dér. Det kommer an på hvad hesten er værd, hvad det koster, men det kan du slå op på Google smiley

I dyrlæge er der også lidt årlige tjek...
    Tandraspning! Det er vigtigt at få tjekket hestens tænder! Jeg fik min tjekket hvert år.¨
    vacciner. Jeg kan ikke den nye lov i hovedet, men den skal have 3 vacciner, hvis den ikke allerede har fået dem, og nogle til at vedligeholde - Jeg kan ikke lige huske hvor ofte det er..
    Og selvfølgelig hvis den kommer til skade. Uanset hvad, så hellere en gang for meget, end en gang for lidt, hvis du er i tvivl... (Hvis den bare er lidt halt, kan den oftest godt tåle at stå en uges tid, før den bliver tjekket, hvis det ikke bliver bedre i løbet af ugen..)

Men det er ikke billigt - Og husk at regne udstyr med - for bliver man glad for, som privat rytter smiley Jeg blev fattig af det smiley

• #11   19. okt 2013 Hvis du skal have den hjemme, er du jo nødt til enten at have to eller have en ekstra opstaldet. og det er meget svært at sige hvad det koster- som en skriver så afhænger priser på smed osv meget af hvor du bor. så skal du tænke på om den hest du evt køber er nem at fodre på, skal den have sko. eksempelvis koster min unghest ca 5 gange så meget at fodre på, rent 'krybefodder-mæssigt'. som min hoppe gør.derudover skal man også huske at der kan komme en masse uforudsete udgifter som dyrlæge, massør, kiropraktor osv osv. man skal også afse penge til årlig vaccinationer og tandtjek, ormeprøver og evt ormekure 2 gange årligt, osv osv. hos mine ser det sådan ud:
    min hoppe: (udover opstaldningsprisen) Krybbefoder ca 200 kr. mdr. wrap ca 600 mdr. smed ca 150 mdr. forsikring ca 350 mdr. vaccination og tandrasp ca 1000 årligt ormeprøver og kure ca 400 årligt dertil kommer så at jeg har haft sadelmager flere gange, kiropraktor og massør indimellem ved behov også alle de uforudsete dyrlægebesøg til bl.a. græsallergi og hovbylder.

Min unghest koster pt. ca800- 1000 kr i krybbefoder ca 700 i wrap, 150 smed, også er det det samme som hoppen mht forsikring, tjek og orm m.m.
    de går så begge uden sko.

• #12   19. okt 2013 Jeg bet for opstaldning 700 incl alt, så det er ikke til megen hjælp mht hvad foder koster i sig selv.

smed 250, for beskæring af 4 hove, da min går barfodet.

• #15   19. okt 2013 Snak med dine forældre om det. smiley Jeg tror det er svært for dig som 12 årig at finde et job hvor du kan tjene penge nok til at holde egen hest. smiley

• #16   19. okt 2013 Hmmmm....
    Tror vores ponyer ligger på omkring 250 med smed.....:-)
    Og den ende hest 500 kr. med smed.
    Dette er uden sko og for en måned cirka...
    Så kommer undervisningen så ved siden af stævner osv......
    Vacciner har jeg ikke regnet i prisen men betaler 600 for vaccine til en....
    De står alle hjemme!! smiley

• #18   19. okt 2013 675kr om måneden

• #19   19. okt 2013 Jeg giver cirka 500 kr. om måneden for at have min hest. smiley

• #20   19. okt 2013 Gennemsnit ligger iår nok omkring 4000 da sadlen ikke er udskiftet og fået mindre undervisning.
    Nu kan man holde hest billigt ja, men kommer jo også and på om der er penge til lige det ekstra. Og så er der rigtig tit mindre ting man ikke lige tænker over.

Men dyrlæge smed ormekur vitaminer dækkener selvskab indhegninger stald mødding vand på foldene. Vacciner og ja smed som du skriver. Udstyr er ikke billigt skal købes så det passer løbene skal det holdes ved lige sadler omstoppes. Dækkener underlag vaskes undervisning er vigtig selv om man bare er hygge rytter.

Der rigtig meget i det, men held og lykke og husk at have folk omkring jer, med heste forstand. Da det altid er hesten som taber hvis folk ikke sætter sig grundigt ind i tingene.

• #21   19. okt 2013 Tak for jeres svar smiley

• #22   19. okt 2013 Som mange skriver med at der skal smed ud hver 6-8 uge, afhænger meget af hesten, vores får kun beskåret hove 4 gange i året, så er dyrlægen ude at tjekke orm og alm sundhed 2 gange om året, og den ene gang bliver de også vaccineret, vi ligger ikke et beløb til side til ekstra dyrlæge og så har vi en billig løsning med spåner. Dvs. vi har i gennemsnit over et år små ponyer for 250 kr og de store ponyer for 400 kr. Men de står også hjemme.. Her er det især fodret der kan blive dyrt, hvis den skal have meget mad og men også et pørgsmål om hvor længe er der græs til dem.

• #23   19. okt 2013 Det er en MEGET dyr fornøjelse..

Kommentér på:
Overvejer at få en hest??

Annonce