436 visninger
|
Oprettet:
hjælp angående stroppymare og placid {{forumTopicSubject}}
jeg har en hoppe med homonforstyrrelser under ridning jeg tænker jeg vil prøve stroppymare
men kender ikke så meget til det kan se der både findes foder og sådan noget mix der skal blandes med ens eget foder plus sådan noget flydende noget nogen der kan hjælpe mig ???
har os en meget nervøs vallak og tænker prøve placid..
nogen der har nogen efaringer ??
han er nervøs ved hurtige bevægelser og når rytter skal op på ham
han har været i proff træning uden held dyrlæge mener det er noget med hesten selv man ikke bare lige træner væk..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Du har ikke overvejet om hesten sluger luft bagtil, har cyster e.l som ikke kan fixes med foder? :o)
Hvad får vallakken af foder?
mar 2009
Følger: 221 Følgere: 127 Heste: 25 Emner: 234 Svar: 850
har redet den en gang og hun var så sød men straks man forlanger noget af den stejler hun eller sparker ud efter ens ben,. der er intet når jeg bliver trukket i skridt og trav eller hvis en anden hest går foran..
hesten har os været ved horsmanship berider hvilket bare gjorde det værre ved tidligere ejer. og nu står hun ved mig går bare og hygger jeg prøver finde ud af hvad der er med hende jeg fodre med pavo nature best / grøn salvimin / pavo all sports
det samme får vallakken i foder meget fine heste i foderstand og blank pels
mar 2009
sep 2007
Du har ikke overvejet at det er fodret der gør vallaken livlig og måske hoppen? Der er 24% stivelse i Natures Best og lur mig om ikke der også er en del stivelse i AllSports.
Natures best er fuldfoder, så du skal IKKE tildele vitaminer oven i - dvs. du overdosere vitaminerne, er i tvivl om AllSports er fuldfoder, er det, så overdosere du en del i vitaminer.
mar 2009
vallakken og hoppen har altid været sådan os da de bare fik sommergræs og hø de får ikke særlig meget foder da de bare er hyggeheste
vil os bare høre om folk har efaring med det andet foder..
sep 2007
En dyrlæge er ikke uddanet i foder og en dyrlæge der anbefaler og blande fuldfoder og vitaminer ( måske to slags fuldfoder oven i købet ) ville jeg ikke stole på, på foder på nogen måde.
Det er meget svært, at få den korrekte fordeling af vitaminer når man blander vitaminer og fuldfoder selv.
hjælp angående stroppymare og placid