{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

hjælp angående stroppymare og placid {{forumTopicSubject}}

jeg har en hoppe med homonforstyrrelser under ridning jeg tænker jeg vil prøve stroppymare

men kender ikke så meget til det kan se der både findes foder og sådan noget mix der skal blandes med ens eget foder plus sådan noget flydende noget nogen der kan hjælpe mig ???

har os en meget nervøs vallak og tænker prøve placid..
nogen der har nogen efaringer ??
han er nervøs ved hurtige bevægelser og når rytter skal op på ham
han har været i proff træning uden held dyrlæge mener det er noget med hesten selv man ikke bare lige træner væk..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp angående stroppymare og placid
  • #1   17. okt 2013
    Du har ikke overvejet om hesten sluger luft bagtil, har cyster e.l som ikke kan fixes med foder? :o)

Hvad får vallakken af foder?

• #2   17. okt 2013 hoppen er ofret 15000 på ved tidligere ejer, sprøjet for cysler ,syet bagi homon sprøjter , haft keopraktor massør dyrlæge eller andre har intet kunne finde på hesten og den er tjekket af flere forskellige.. den kunne rides altid men pludselig begyndte den at sparke ud efter ens schenkler og stejle.. kom så på sommergræs 6 måneder da den var for farlig at ride.. jeg har nu overtaget den..

har redet den en gang og hun var så sød men straks man forlanger noget af den stejler hun eller sparker ud efter ens ben,. der er intet når jeg bliver trukket i skridt og trav eller hvis en anden hest går foran..

hesten har os været ved horsmanship berider hvilket bare gjorde det værre ved tidligere ejer. og nu står hun ved mig går bare og hygger jeg prøver finde ud af hvad der er med hende jeg fodre med pavo nature best / grøn salvimin / pavo all sports

det samme får vallakken i foder meget fine heste i foderstand og blank pels

• #3   17. okt 2013 hoppen er tjekket med alt og er sund og rask / ikke ondt nogen steder

• #4   17. okt 2013
    Du har ikke overvejet at det er fodret der gør vallaken livlig og måske hoppen? Der er 24% stivelse i Natures Best og lur mig om ikke der også er en del stivelse i AllSports.

Natures best er fuldfoder, så du skal IKKE tildele vitaminer oven i - dvs. du overdosere vitaminerne, er i tvivl om AllSports er fuldfoder, er det, så overdosere du en del i vitaminer.

• #5   17. okt 2013 har ikke tildelt oveni. der er blevet fodret korrekt.. i følge min dyrlæge som har lavet planen..

vallakken og hoppen har altid været sådan os da de bare fik sommergræs og hø de får ikke særlig meget foder da de bare er hyggeheste

vil os bare høre om folk har efaring med det andet foder..

• #6   17. okt 2013
    En dyrlæge er ikke uddanet i foder og en dyrlæge der anbefaler og blande fuldfoder og vitaminer ( måske to slags fuldfoder oven i købet ) ville jeg ikke stole på, på foder på nogen måde.

Det er meget svært, at få den korrekte fordeling af vitaminer når man blander vitaminer og fuldfoder selv.

Kommentér på:
hjælp angående stroppymare og placid

Annonce