Tag chancen, overvind din frygt! {{forumTopicSubject}}
Kender i den følelse af at have lyst til noget, men man tør ikke, man ved det går galt og man forestiller sig alt det slemme der kan ske ved at gøre det..?
Den følelse har jeg haft det sidste år. Min pony Blakken er en del fejlopdraget, hvilket egentlig er min egen skyld. Hun løber med en, stikker af når man går med hende, sparker når hun ikke får sin vilje osv osv.
Efter at have redet hende i 1½ år droppede jeg hende i februar måned permanent og siden da har jeg kun været oppe og sidde på hende 2 gange, begge gange med resultatet at jeg skyndte mig af hende igen.
Men de sidste par uger.. Uha hvor det brænder i fingerene at skulle op på hende igen! Men jeg har ingen hjælp at hente, hun kan ikke trækkes så hvordan pokker skulle det kunne lade sig gøre?
En ridehjelm, sikkerhedsvest, trense og så lommen fuld af bestikkelse aka godbidder og så tog jeg mig sammen! Op på hesten, skridte et par runder og tilbage på fold med hende, ih hvor er jeg glad nu
Andre der har taget chance og gjort noget de egentlig ikke turde?
okt 2011
Følger: 29 Følgere: 21 Heste: 2 Svar: 127
jul 2012
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 54 Svar: 956
mar 2008
Følger: 119 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 161 Svar: 1.534
Costa var en promblemhest da jeg købte hende, havde ikke haft det godt, så hun var rigtigt nervøs, øresky osv.
Jeg kæmpede længe med hende, men til sidst stak hun af, vendte røven til en, når hun så grimen. Red hende nogle gang om ugen, hun skulle tilrides.
Hun smed mig af, og da jeg kom på hende igen, nægtede hun at gå. Så blev bange for hende (som den første hest nogensinde) Jeg valgte at sætte hende til salg, arbejde i stald, og kunne slet ikke magte hende og staldjobbet oven i.
Der var 7 der var intra i hende. Ingen af dem kom, som lovet. Den hest jeg måske skulle ha bytte hende for, fik en seneskade. Så valgte at beholde hende, sende hende i ridningen i 1 måned.
Da jeg så skulle op på hende igen. Og her var det altså udenfor! Mine nerve sad uden på tøjet.
Lige siden har hun bare været min drømmehest!
Er så glad for at jeg beholdte hende, og valgte at kæmpe
Blogger
Følger: 226 Følgere: 2133 Heste: 17 Annoncer: 2 Emner: 205 Svar: 2.258
Puha kender det alt for godt det med chancer, da jeg begyndte at passe Skalle kunne jeg inden gang strigle hele bagparten på ham, nogen gange kunne jeg slet ikke strigle ham. Når vi red, var der kun en vej og det hed baglæns selv hele byen igennem hed det bakke...
Så da jeg blev tilbudt part på ham var det noget af en overvejelse der skulle tages op, men da ejeren mente at jeg godt kunne håndtere ham valgte jeg og sige ja tak til parten og aldrig har det gået så hurtig fremad på en hest som det har gjort på ham og han lære mig så mange ting! Dog skår han også hurtig ned når jeg gør noget forkert på ham og vi har da stadigvæk nogen dårlige dage hvor vi står og sparker bag ud pg andre underlig ting men han er virkelig fantastisk for mig
Så blev endelig ved med dit arbejde på smukke Blakken!
maj 2013
Følger: 114 Følgere: 249 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 614
Tag chancen, overvind din frygt!