{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP til at overtale mine forældre..
  • #1   15. okt 2013 Først så overvej lige hvorfor det trækker på det? evt tal med dem om det. smiley

• #2   15. okt 2013 Tal først og fremmest med dine forældre om hvad grunden er til det. Det kan jo være at i ikke har den rette økonomi til det? Så må du jo acceptere at det er sådan det er. Måske handler det om at du skal bevise at du er klar til at tage det ansvar? Så må du jo gøre det smiley Måske kan i finde på nogen kompromis'er? Held og lykke med det!

• #3   15. okt 2013 De tror ikke jeg vil kunne overskue, at have "egen" hest smiley

• #4   15. okt 2013 Der er nok en grund til de trækker på det smiley

• #5   15. okt 2013 Få en job og sig at du gerne vil så for opstalding, dyrelæge og alt andet. smiley
    Men held og lykke

• #6   15. okt 2013 Hvis grunden til det er at de ikke tror hun vil kunne overskue det, er det nok ikke den bedste idé også at have et job smiley

• #7   15. okt 2013 Først fik jeg at vide, at når jeg fik et arbejde, måtte jeg få min egen hest - jeg skulle bare selv betale den. Skulle have et arbejde, så jeg kunne være med til at betale nogle af udgifterne - fair nok! Da jeg så fik et arbejde (hvilket jeg stadig har) begyndte de på den med, at de ikke tror jeg kan overskue det tidsmæssigt, nu hvor jeg også har et arbejde -.-

Vores økonomi er til det, den snak har jeg haft med dem. Kunne nemlig have fået en hest af nogle bekendte, som bare skulle af med den fordi datteren skulle på efterskole. Og der havde vi da økonomi til det - så det burde vi da også have nu..

• #8   15. okt 2013 Og arbejder altså kun 1 gang i ugen, hveranden uge 2 gange. Så kan ikke se hvorfor jeg ikke skulle have tid til det?

• #9   15. okt 2013 find dig en part, evt en der nærmest er fuldtid, og så vis dem at du kan overskue det

• #10   15. okt 2013 Det tog mig kun 5min og så havde jeg overtalt mine forældre til at få lånehest, men så snart jeg finder lånehesten og får aftalt prøvedag så hopper ejeren fra pga hun hellere vil sælge så hesten er ikke fundet endnu smiley

• #11   15. okt 2013 Har haft parter, så synes der jeg har bevist at jeg kan overskue det.

• #12   15. okt 2013 Tror løsningen er at tage en ordentlig snak med dem, hvor du overbeviser dem om at du er klar til det. Hvis altså økonomien er til det - det er ofte det problem jeg hører mest om smiley

• #13   15. okt 2013 Øv da

• #14   15. okt 2013 Begynd at passe heste! Det beviser at du kan overskue det!

• #15   15. okt 2013 Har siddet med mine forældre og lavet budget dengang med den anden hest

• #16   15. okt 2013 Jeg har passet heste de sidste 4 år..... Og vil gerne videre fra det, og videre med min ridning smiley

• #17   15. okt 2013 vent til du er 18 så, der bestemmer du selv..
    Sådan er det, jeg købte egen hest som 16årig og betalte hver en krone selv, fra penge jeg tjene på et par måneder, arbejdede hele sommeren og stod så med 15000kr som jeg købte hest for (og mere end de penge der blev både købt udstyr osv osv osv selv betalt).. har betalt hver en krone selv..

• #18   15. okt 2013 Svær situation, og normalt er jeg imod at man prøver at overtale forældre hvis de har sagt nej, da der jo som oftest er en god grund. Du lyder imidlertid meget voksen og fornuftig ud fra det du skriver her.
    Måske er det den tid dine forældre skal bruge på at køre dig til stævner de er nervøse for eller de er bange for at de kommer til at passe hesten.
    Kan du evt. prøve at tale med dem om, at låneaftalen bliver udfærdiget så den gælder for f.eks. 3 måneder ad gangen (selv hvis du så "springer fra", som de åbenbart er bange for), så er det max! 3 måneder de skal passe hesten.
    Derudover kunne i lave en privat aftale (evt. nedskrive den hvis dine forældre får mere ro i sjælen af det), hvor du lover at overholde det og det i forbindelse med lån af hest (f.eks. lover at muge hver dag, selv at betale udstyr eller hvad I nu kan blive enige om).
    Held og lykke med det smiley

• #19   15. okt 2013 Jeg blev ved med at plage eller hvad man skal sige og min mor og far sagde bare at vi ikke havde råd hvilket vi heller ikke havde men til sidst sagde de ja men hvad vil du så ofre for at få en låne hest også sagde jeg hvad jeg ville ofre også kiggede min far på heste sammen med hende den står ved nu (han gjorde det i smu men opdagede det så en dag men det vidste han ikke før den dag jeg var ude og prøve den første hest som jo er gladur som jeg har nu) smiley held og lykke smiley

• #20   15. okt 2013 Er ikke den store stævnerytter - men god idé lige at fastslå overfor dem, at det ikke kommer til at ske de skal køre mig frem og tilbage hver weekend.
    De ved godt hvor meget jeg vil det her, det synes jeg også jeg har bevist de sidste 6 år..

God idé med den lejeaftale du foreslår, og den private aftale. Dem vil jeg lige tage med i min samtale med dem. Tusinde tak :)!!

Kommentér på:
HJÆLP til at overtale mine forældre..

Annonce