{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.119 visninger | Oprettet:

Oprette tillid hos en rideskolehest? {{forumTopicSubject}}

Nu fik jeg det afgjort og har besluttet mig for at ville have part på en hest der hedder Speedy som står på min rideskole. Han er en elevhest og jeg vil gerne lærer ham at kende meget hurtigt så jeg ikke når at syntes det er kedeligt inden vi rigtigt kommer igang.
Har i nogle gode råd til at skabe tillid til en rideskolehest som jeg skal have part på?
Ude på den rideskole må man ikke trække hesten med ind i ridehallen hvis det ikke er den dag man rider hesten og man må ikke gå ud på folden til den. Så det skal være på staldgangen eller i boksen hvor jeg kan skabe lidt tillid til den. Også gerne fra ryggen da det er ridningen der kommer til at fylde meget når jeg begynder med ham smiley

* Til jer der har læst min anden tråd med mit dilema så er jeg kommet på andre tanker og tænker nu kun positivt om Speedy. Jeg havde en dårlig dag igår smiley *

Mit spørgsmål er så alt i alt: Har i nogle gode råd til at kunne skabe tillid eller tryghed hos min kommende rideskole part? smiley Også så den stoler på mig og lærer mig at kende smiley

Billedet er af Speedy smiley Det er ikke mig der rider smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Oprette tillid hos en rideskolehest?
  • #1   15. okt 2013 generelt bare strigle og nulre med den, det er vidst de eneste muligheder du har... men stadig noget som er godt!!

• #2   15. okt 2013 Prøv evt at lære den lettere tricks?

• #3   15. okt 2013 Hver gang du går forbi den, kan du gøre et eller andet positivt - står den i boksen, kan du nusse den lidt i hovedet, står den på folden kan den få en godbid ind over hegnet. Så vil han/hun hurtigt forbinde dig med noget positivt, og så begynder tilliden langsomt at komme smiley

• #4   15. okt 2013 det er svært når du ikke må særligt meget med den men strigle og nulre:)

Team Hest: det skaber ikke tillid at lave triks med en hest der ikke kender dig. og det er nok heller ikke så smart når det er en rideskole hest smiley

• #5   15. okt 2013 Altså jeg havde part og jeg lærte ham at vær gang jeg så ham så fik han enten en guffer eller blev nusset lidt i hovedet så forbandt mig med noget godt og nu efter jeg ikke har part på ham længere når jeg så står ved mig skab ( overfor hans boks) så kigger han bare på mig på den sødeste måde og man bliver bare NØD til at nusse ham??

• #6   15. okt 2013 Jeg har arbejdet på en rideskole, her var der en pony som var meget sur i boksen(vendte røven til når man åbnede, lagde ørerne helt ned og brød sig slet ikke om mennesker mere) dette resulterede i en rideskole pony der ikke blev brugt særlig meget, og ikke fik noget opmærksomhed. Jeg forelskede mig i den, da jeg kom derud, han har en meget lang man, den blev vi enige om i stalden skulle flettes hver dag på fold da han fik mange af sådan nogen klisterplanter i. Jeg tog jobbet da ingen ville røre ponyen. Jeg startede med hver gang jeg gik forbi boksen, at sige Hej, og ligge en godbid ind. Så gik jeg skridtet videre og kunne efterhånden få lov at nusse, og til sidst gå ind i boksen og nusse. Jeg redte planter ud hver eftermiddag og hver morgen flettede jeg ham. Nu er jeg desværre ikke derude mere, men da eg tog derfra var han min bedste ven, han vrinskede når han så mig, og lagde sit hoved på min skulder og nussede når jeg kom ind i boksen. En hests tillid er noget man skal gøre sig fortjent til. Det gik hurtigt med den pony jeg sørgede for. Jeg fik ham aldrig ud af boksen og træne, det var ikke mit job så det måtte jeg ikke. Men bare at jeg gjorde sådan i boksen hver dag, gjorde at vi blev bedste venner. Jeg savner ham, og ville ønske jeg kunne købe ham, men har ikke plads:/
    Sorry det blev en lang historie smiley men håber du kan bruge noget af den smiley simpelthen strigle og være kærlig og loyal overfor hesten er den bedste måde at vinde tillid på. Men det kan tage lang tid smiley

• #8   15. okt 2013 Det er meget svært at få tillid med en rideskole hest smiley

• #10   15. okt 2013 Milla: Nej desværre ikke. smiley Han er også lige lidt højere end det jeg er vant til og han er bestemt ikke trafik sikker så det ville jeg heller ikke være super tryg ved smiley

Jeg har fået af vide at jeg skal prøve ham på torsdag så det skal nok blive godt. Så må jeg huske guffer hver gang jeg lige går forbi ham smiley

Kommentér på:
Oprette tillid hos en rideskolehest?

Annonce