595 visninger
|
Oprettet:
mug {{forumTopicSubject}}
hej alle herinde .... jeg har endelig fundet min drømmehest
har ledt længe men nu lykkedes det , forleden dag fjernede jeg noget jeg troede var mudder som sad godt fast og tænkte ikke mere over det , dagen efter var hoven lidt fedtet og jeg kiggede med en lommelygte og så han havde et rundt hul, jeg havde altså pillet skorpen af som så nok har været mug, så nu er jeg meget i tvivl om hvad jeg skal putte på altså direkte på såret ? nogen steder står der atamon og andre steder helosan og så skal man vaske osv hva gør i ???? mvh Natalie
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.902
er det et stort område eller bare en lille plet?
feb 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 36
jul 2010
Følger: 38 Følgere: 37 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 247
Fik det anbefalet af en dyrlægen, og har brugt det lige siden.
Du kan købe en lille tube på apoteket til omkring 50 kroner.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.582
Det vigtigste er at forholdene i boks og på fold er i orden; dvs. tørre og mudderfri. Desværre er det også den faktor vi som opstaldere har mindst indflydelse på
Det du kan gøre er at vaske det med en shampoo beregnet til formålet (søg på nettet), og så tørre det grundigt bagefter.
På den måde kunne jeg holde min hests muk nede, men måtte til sidst flytte opstaldningssted, da vinterfolden simpelthen var for mudret, og uanset hvor meget jeg behandlede så blev det ved med at blusse op
Håber du finder en løsning for din hest.
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.902
hold stedet rent og tørt, vask det med klorhexidin sæbe (kan købes på apoteket) og så se det an. hvis hesten skal på fold og du gerne vil beskytte detedet så smør med skinhealer fra bluehors
maj 2007
Følger: 27 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 392
feb 2012
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 36
mug