12. mar 2007 Følger: 428 Følgere: 457 Heste: 4 Emner: 149 Svar: 354
Salgs fuskeri? (hund) Salgs fuskeri? (hund)
Nu må jeg lige høre jer derude om hvad i synes om situationer som denne og hvad man kan gøre..
For 2 måneder siden mistede min morfar hans (min gamle) hund Molli, den var hans bedste og nok eneste ven og fulgte ham i tykt og tyndt.. Det var et kæmpe tabt for ham og vi alle var bange for at han ville gå helt ned med flaget..
I søndags fik han en ny hund ned som han fik tilbudt at have på prøve i op til 14 dage for at se om det gik (hunden er 8 måneder gammel), og om den var en for stor mundfuld.. Min morfar valgte at betale med det samme da han ikke kunne lide at skulle tage ansvar for hunden og have den uden betale.. Sån er min morfar bare... ejeren sagde inden han kørte hjem igen at de bare kunne ringes sammen angående spørgsmål osv. og hvis han ville have den så fandt de ud af papir arbejdet der efter.
Idag indså min morfar og mormor at de var blevet for gamle til at have en så ung og frisk hund, så de ringede til ejeren og ville tilbyde ham at komme med den og han kunne få det foder de havde købt som "betaling" for de 3 dage de havde haft den..
Manden kom med det idiotiske og kolde svar at han var ligeglad, og ville de ikke have hunden måtte de jo bare køre ned og få den aflivet? og nu havde han altså lige lovet hans børn at de skulle på ferie her i uge 42 (sikkert for de penge for hunden, da manden intet sagde om at han skulle på ferie i søndags), så det var ikke hans problem..
Nu sidder min mormor og morfar tilbage synderknust da hunden jo er frisk, glad og ung og ikke fortjener en sådan skæbne, og de kan slet ikke få sig selv til sådan noget.. og de aner ikke om de får pengene igen, hvad der skal ske med hunden og om de i så fald får papirerne på den :s
ihhh jeg er SÅ tosset og indebrændt over at folk kan være så onde og egoistiske :'/ og har så mega ondt af min mormor og morfar :s
okt 2009
Følger: 58 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 250
Tror ikke der er så meget af gøre, desværre.
Hvis din morfar ikke havde aftalen på skrift.
Og når de ikke har hundens papir, ved ikke en gang om de kan sælges den selv.
maj 2010
Følger: 52 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 82 Svar: 636
jan 2012
Følger: 32 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 103
mar 2007
Følger: 428 Følgere: 457 Heste: 4 Emner: 149 Svar: 354
Men ja, forfærdeligt hvad folk vil byde andre
Og ja, man begynder også at tvivle på om hunden overhoved fortjener at komme tilbage til en der kun ønsker den en sådan skæbne
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
Det er trist at det ikke gik, men der er ikke meget at gøre, når aftalen ikke kan dokumenteres. Der er nemlig ikke returret medmindre det er aftalt og en mundtlig aftale er afsindig svær at bevise.
Og noget andet er så om man virkeligt kan få sig selv til at sende hunden retur til et hjem der tydeligvis ikke ønsker den.
Måske dine bedsteforældre bor et sted hvor der er nogen fornuftige unge mennesker der kunne tænke sig at gå ture med hunden, til et nyt og godt hjem er fundet?
mar 2007
Følger: 428 Følgere: 457 Heste: 4 Emner: 149 Svar: 354
Problemet er at den faktisk stresser dem lidt da den ikke kan sidde stille 5 min ad gangen og det samme gennem hele natten.. og sån er det jo bare med hunde i den alder
jul 2012
Følger: 15 Følgere: 13 Heste: 1 Emner: 13 Svar: 487
Er selv blevet snydt, da jeg købte hvalp for nogle år siden. Falske papirer, hun viste sig at være ulovligt importeret fra Holland, og havde parvovirus og døde 4 dage efter vi fik hende
mar 2013
Følger: 31 Følgere: 38 Heste: 5 Emner: 36 Svar: 1.267
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.141
men for at kunne det, kræver det self at hunden kan forvntes at kunne slappe af = den skal være tilpas motioneret og aktiveret, og det er nok i virkeligheden der det kniber for dine bedsteforældre.
For uanset om man har unghund eller voksen hund, og uanset at det evt er en meget aktiv race, så er det ikke bare en del af det at have hund, at den er "på" hele tiden
okt 2007
Følger: 118 Følgere: 113 Emner: 13 Svar: 359
Hvor er det forfærdeligt at nogle kan finde på at sige sådan noget
nov 2006
Følger: 102 Følgere: 98 Heste: 2 Emner: 185 Svar: 1.504
Salgs fuskeri? (hund)