1.004 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Salgs fuskeri? (hund) Salgs fuskeri? (hund)

Nu må jeg lige høre jer derude om hvad i synes om situationer som denne og hvad man kan gøre..

For 2 måneder siden mistede min morfar hans (min gamle) hund Molli, den var hans bedste og nok eneste ven og fulgte ham i tykt og tyndt.. Det var et kæmpe tabt for ham og vi alle var bange for at han ville gå helt ned med flaget..

I søndags fik han en ny hund ned som han fik tilbudt at have på prøve i op til 14 dage for at se om det gik (hunden er 8 måneder gammel), og om den var en for stor mundfuld.. Min morfar valgte at betale med det samme da han ikke kunne lide at skulle tage ansvar for hunden og have den uden betale.. Sån er min morfar bare... ejeren sagde inden han kørte hjem igen at de bare kunne ringes sammen angående spørgsmål osv. og hvis han ville have den så fandt de ud af papir arbejdet der efter.
Idag indså min morfar og mormor at de var blevet for gamle til at have en så ung og frisk hund, så de ringede til ejeren og ville tilbyde ham at komme med den og han kunne få det foder de havde købt som "betaling" for de 3 dage de havde haft den..

Manden kom med det idiotiske og kolde svar at han var ligeglad, og ville de ikke have hunden måtte de jo bare køre ned og få den aflivet? og nu havde han altså lige lovet hans børn at de skulle på ferie her i uge 42 (sikkert for de penge for hunden, da manden intet sagde om at han skulle på ferie i søndags), så det var ikke hans problem..

Nu sidder min mormor og morfar tilbage synderknust da hunden jo er frisk, glad og ung og ikke fortjener en sådan skæbne, og de kan slet ikke få sig selv til sådan noget.. og de aner ikke om de får pengene igen, hvad der skal ske med hunden og om de i så fald får papirerne på den :s

ihhh jeg er SÅ tosset og indebrændt over at folk kan være så onde og egoistiske :'/ og har så mega ondt af min mormor og morfar :s

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Salgs fuskeri? (hund)
  • #1   9. okt 2013 Nogle folk tænker bare ikke på andre end dem selv.

Tror ikke der er så meget af gøre, desværre.
    Hvis din morfar ikke havde aftalen på skrift.
    Og når de ikke har hundens papir, ved ikke en gang om de kan sælges den selv.

• #2   9. okt 2013 Nogen mennesker har bare ingen skam i livet. At man kan påføre andre mennesker det følelses mæssige smerte helvede. smiley Fy føj. En skam de ikke skrev kontrakt på det.

• #3   9. okt 2013 Sådan et koldt menneske burde lide same skæbne, som han mener hunden skal.

• #5   9. okt 2013 Ja nogle lort der ikke blev lavet en skriftlig aftale smiley Dumt... Men han virke sku meget reel (selvom man altid kan sige sådan)...

Men ja, forfærdeligt hvad folk vil byde andre smiley For de er simpelthen så kede af det smiley

Og ja, man begynder også at tvivle på om hunden overhoved fortjener at komme tilbage til en der kun ønsker den en sådan skæbne smiley

• #6   9. okt 2013 Netop pga den slags er det SÅ vigtigt at få aftaler på skrift. Generelt er prøveperioder i forbindelse med handel af levende dyr ikke super hensigtsmæssige, fordi hunden jo så kn kastes rundt fra sted til sted, til et endeligt hjem findes.

Det er trist at det ikke gik, men der er ikke meget at gøre, når aftalen ikke kan dokumenteres. Der er nemlig ikke returret medmindre det er aftalt og en mundtlig aftale er afsindig svær at bevise.
    Og noget andet er så om man virkeligt kan få sig selv til at sende hunden retur til et hjem der tydeligvis ikke ønsker den.

Måske dine bedsteforældre bor et sted hvor der er nogen fornuftige unge mennesker der kunne tænke sig at gå ture med hunden, til et nyt og godt hjem er fundet?

• #7   9. okt 2013 nej helt enig Michelle smiley
    Problemet er at den faktisk stresser dem lidt da den ikke kan sidde stille 5 min ad gangen og det samme gennem hele natten.. og sån er det jo bare med hunde i den alder smiley men de er simpelthen blevet for gamle til det smiley Men jeg er igang med at finde ny lejlighed, og finder jeg en hvor man må have hund, så beholder jeg den smiley

• #8   9. okt 2013 De kan altid aflevere hunden til Dyreværnet. De sørger for et nyt godt hjem, og de afliver absolut ingen dyr, med mindre de er meget syge smiley www.dyrevaernet.dk Det får de godt nok ikke penge tilbage af, men samvittigheden hjælper det på smiley

Er selv blevet snydt, da jeg købte hvalp for nogle år siden. Falske papirer, hun viste sig at være ulovligt importeret fra Holland, og havde parvovirus og døde 4 dage efter vi fik hende smiley Fik pengene tilbage i den situation, men humøret var helt knust.

• #9   9. okt 2013 Hm, det var ikke retfærdigt af sælger.... Måske noget familie/venner kan overtage hunden?

• #10   9. okt 2013 Mille Sofie... -det er faktisk ikke "bare sådan det er" at have unghund. Det at slappe af, er for nogen hunde noget de skal lære, ligesom de skal lære så meget andet. Altså skal der trænes "ro" og at der ikke altid skal ske noget.
    men for at kunne det, kræver det self at hunden kan forvntes at kunne slappe af = den skal være tilpas motioneret og aktiveret, og det er nok i virkeligheden der det kniber for dine bedsteforældre.

For uanset om man har unghund eller voksen hund, og uanset at det evt er en meget aktiv race, så er det ikke bare en del af det at have hund, at den er "på" hele tiden

• #11   9. okt 2013 Hvis dine bedsteforældre vil prøve at sælge hunden igen men ikke kan have den indtil den bliver solgt, vil jeg da gerne tage en snak med de gamle om den kan bo her til den bliver solgt smiley min hun er selv lige blevet 1 år til august, så vi har selv lige været hele hvalpetiden igennem og er stadig igang smiley

Hvor er det forfærdeligt at nogle kan finde på at sige sådan noget smiley Håber dine bedsteforældre finder en god løsning for hunden, godt at de kan sige når de ikke selv kan magte det, mine bedsteforældre fik sig en labrador for nogle år siden som hvalp, de gik til hvalpetræning med den, men så stoppede det lidt igen, så nu har de en overfed hund der ikke kan gå 20 minutter uden at skulle lægge sig og få vejret smiley

• #12   9. okt 2013 Sådan en idiot smiley Han burde aldrig have haft hund i første omgang, hvis han tænker på den måde! Det er utroligt hvordan folk kan være og hvordan skindet kan bedrage smiley Håber i/de finder en god løsning på det hele smiley

Kommentér på:
Salgs fuskeri? (hund)

Annonce