Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fravæning.
  • #2   7. okt 2013 Vi har lige fravænnet vores to hopper deres føl. Det er korrekt det med foderet. Giv godt med hø oh halm som supplerende foder, og giv kun gulerødder (evt. mash, det gjorde vi), så hoppen ikke bliver ved at sætte mælk.

Dette skal dog kun gøres i en uge mener jeg, allerede der vil du kunne se yveret er mindre. Sørg dog for at holde øje med at yveret ikke bliver for spændt, selvom du sætter hende ned i foder, malk kun lidt og ellers vent til mælken selv fortager sig over ugens løb (: Dernæst kan du begynde at gi foder igen (:

Desuden, står hoppen på græs, er nedskæringen i foderet den korte tid intet problem (: Begge vores hopper overlevede (; selvom vi stadig red dem hver anden dag (((: håber det var svar nok.

• #3   7. okt 2013 Jeg har gjort som Camilla H - om det er rigtigt eller forkert ved jeg ikke, men dyrlægen sagde til mig at jeg skulle tage kraftfoderet fra hoppen i 14 dage, for at "slukke" for mælken. Så min hoppe fik i den periode godt med wrap, lucerne og vitaminer, samt græs, det er gået smertefrit mht til yveret. Så om det er rigtig eller forkert ved jeg ikke, men har tænkt mig at gøre det samme næste gang også. Skal lige tilføjes at jeg tog føllet fra med det samme. Altså har ikke "trappet" dem gradvis fra hinanden.

• #6   8. okt 2013 Tak for de mange gode kommentar. Tror hun får hø i et stk tid også ellers holde øje med hendes yver.

• #7   8. okt 2013 Foderet skal faktisk tages fra hoppen en uge FØR fravænning, hvis man læser om det på nettet, for at mælkeproduktionen er nedsat allerede når føllet tages fra. Men det vil sikkert også hjælpe hoppen kun at give hø + vitaminer/mineraler den næste uge.
    Men mælkeproduktionen skal nok hurtigt nedreguleres, når føllet ikke dier. Hos mine hopper plejer der at gå et par dage før spændingen aftager.

• #8   8. okt 2013 Okay det er bare iorden smiley Har kun givet hende hø og vitaminer idag så mælken skal nok gå i sig selv igen. Håber jeg da smiley

• #9   9. okt 2013 Idag er yvert meget spændt og der drypper mælk ud men det går vel i sig selv igen? Holder meget øje med det de næste dage.

• #10   9. okt 2013 Det man kan gøre for at yveret ikke bliver mega spændt og sådan er man et par gange om dagen kan presse et par stråler mælk ud så hoppen lige få taget de helt store spændene også forsvinder mælken selv stille og roligt.

Og nej kender ingen som tager fodret fra hoppen bare fordi føllet bliver taget fra men der er vi alle forskellige..

• #11   9. okt 2013 Okay men kan de ikke få betændelse i yvert hvis man røre yvert? Tror ikke jeg overhovedet kan få lov røre min hoppes yver det vil hun vist ikke have smiley
    Okay der er vist forskellige meninger og erfaringer omkring det med fodert når føllet vænnes fra.

Kommentér på:
Fravæning.

Annonce