{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
788 visninger | Oprettet:

Hingst:) {{forumTopicSubject}}

Til næste år skal min hoppe sættes i fol og til kåring. Jeg står nu lidt i et dilemma, VALG AF HINGST!

Jeg synes vi har rigtig mange gode hingste her i DK. Mit første valg var selvfølgelig også BH. Don Schufro men efter, at have studeret en hel del, er der pludselig også andre meget interesante hingste. Bla den dobbelt verdensmester for ungheste Florencio osv. Vi har også talt en hel del om Sandro hit, men vi er bange for han avler for stort og lidt kraftig. Hoppen har selv masse nok og skal derfor ikke have for kraftig en hingst.

Ruwella er selv efter Weltjunge, og Rubinstar. Hendes mor side er egentlig ganske fin med medalje og E hopper+ samme blodlinje som årets dressur hoppe 2005.

Hun kunne godt bruge en hingst som kan give et større løft i traven, hun har en yderst fin bagbensaktion og god stor galop og skridt.

Nogle som har nogle forslag? Og evt. billeder af afkom fra hingsten:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst:)
  • #1   30. dec 2006 Jeg ville nok helst have don schufro men gå ind på www.katrinelund.dk de har bare de flotteste hingste..! især de noir

• #2   30. dec 2006 og ulrich z

• #3   30. dec 2006 Fuldblod er selvfølgelig en mulighed, men jeg synes endnu ikke jeg er stødt på en fuldblod som kan gøre sig med DV hestene. Vi har selv en fuldblods tilbage, og han er virkelig godt gående men fuldblods vil næsten altid have lidt problemer med deres aktion i bag. Derudover vil jeg heller ikke vælge en hingst med for meget fuldblod grundet deres temperament. Så heller en trankener som der jo er en stor del fuldblod i, men det kommer længer ud. Ulrik Z er jo en springhest og vi vil ikke i gang med at krydse spring og dressur. De noir synes jeg selv mangler lidt, han virker lidt klein, jeg synes ikke han viser han er hingst nok;) Ellers er han utrolig lækker. Vi er meget kræsne og vil kun have det bedste af det bedste, det skal gerne være en hest, som kan sælges uden at tabe for meget, eller en god dressur hest til mig selv! Alt efter hvor god den bliver

• #4   30. dec 2006 Alberte LA :
    hestene der ovre fra er ti gange pænere i virkeligheden...;bb

• #5   30. dec 2006 Hvad med Carano, han er godt nok springhest, men avler rigtig gode dressurheste.

• #6   30. dec 2006 jeg ville vælge enten don schufro eller hertug. de avler helt kanon, og deres afkom er bare så fremme i eliten og så populære ligefortiden (:

• #7   30. dec 2006 Som jeg også skrev før, er jeg ikke interesseret i at blande dressur og spring. Jeg mener at der er så mange gode dressur hingste, så det ikke er nødvendigt at blande det med springblod. det er bare min holdning, god eller dårlig, tjah det er vil som man ser på det:)

• #8   30. dec 2006 Ja Schufro er jeg også meget varm på, og alle kender ham jo. En anden jeg har i tankerne er Hotline han er virkelig blevet lækker synes jeg. Hertug synes jeg endnu ikke jeg har set specielt meget til fra andre afkom. kan du nævne nogen ? Han er jo selv en rigtig læker hest, og som du selv siger populær!
    Og forresten tillykke med din ny pony! Det er virkelig en lækker en!!

• #9   30. dec 2006 Så er der jo også Friendship og Kaiser Wilhelm..

• #10   30. dec 2006 tusinde tak Pernille smiley
    årh, jo Hertug havde hele 11 afkom med til DSA finalen på Vilhelsmborg, hvor de alle gik i finalen om søndagen, vinderen af 4-års er efter Hertug. Jeg kender så mange lækre Hertug afkom. De er virkelig populære , da de har en blændende gang og udstråling..

• #11   30. dec 2006 Hej hej!
    Jeg kan også vældig godt lide Schufro, men hold op hvor er der bare mange... rigtig mange afkom efter ham... Det skal virkelig blive en kæmpe stjerne før den ikke bare drukner i mængden... bare min mening.

For at finde den bedste hingst bliver du jo nød til at tage din egen hoppe meget i betragtning, hun er jo trods alt 50 % af afkommet.

Der er masser af super gode hingste og mange gange er det ret sjovt at satse lidt og ikke bare gøre som alle andre :0)

• #12   30. dec 2006 Jeg synes ikke Kaiser Wilhelm er helt god nok, han er utrolig smuk osv. men jeg synes han mangler noget! Friendship har jo samme far som Florensio og er da også lidt spændende men det bliver nu nok ikke ham.

• #13   30. dec 2006 Karina N: Det kan du sådan set have ret i. Derfor er vi også noget varme på Florencio, der er ikke rigtig nogen efter´ham her hjemme. Men i tyskland har han altså lavet 4 præmiehingste og det var hans første ¨årgang. der skal trods alt også noget til, før man bliver verdensmest og så en da to gange! Jeg synes dog han virker lidt lille.

• #14   30. dec 2006 Louise: smiley
    Okay det havde jeg slet ikke undersøgt, men det er da rigtigt! Har du evt. en side hvor ´jeg kan se lidt om ham? smiley Det ville være skønt.

• #15   30. dec 2006 Kan betro dig at Florencio lige er lagt på min søsters May Sherif hoppe, det bliver spændende, men hvis det nu viser sig at blive et godt match, kan den blive guld værd :0)

Han er ikke selv så stor nej og det er min søsters hoppe heller ikke, men hun avler tilgengæld stort og langbenet så nu må vi se

• #16   30. dec 2006 Har lige kigget på din hoppe og kan godt se hun har en del fylde... Jeg ville klart vælge en forædler...

• #17   30. dec 2006 Okay det bliver spændende!
    Ja hun har godt med fylde den lille dame. Jeg vil dog sige at da billederne blev taget var hun virkelig TYK alt for meget endda, nu har hun tabt sig og er vokset en hel del siden sommer. Hun måler nu 167cm, og er slet ikke så tung at se på mere. Jeg vil ikke have en alt for fuldblodspræget hingst på hende. Men Hotline virker jo meget ædel så han er faktisk også en mulighed. Men som de søster så er jeg også meget varm på Florencio!

• #18   30. dec 2006 avl er svært og handler også meget om held... lagde selv, Cansas dsp på min lille dartmoor hoppe i sin tid og fik en stor klat. 1 pony som endte med P- klasser... alt kan lade sig gøre :0)

Men held og lykke

• #19   30. dec 2006 Ja avl er rigtig svært! smiley Men også meget spændende
    Cansas er også en rigtig fin pony! Jeg havde selv en efter ham, den var godt gående men vi passede slet ikke sammen

• #20   30. dec 2006 Ja og dervede også sagt at en god hest også ofte bliver skabt af en rytter der passer til hesten...
    Cansas ponyer er ikke altid de nemmeste nej, kan kun give dig ret

• #21   30. dec 2006 her står en masse om Hertug

(link fjernet)

• #22   30. dec 2006 Det har jeg allerede set;)
    Det eneste jeg lidt tænker når jeg ser en hest, som tidliger er ejet af BH men ikke længere er det. Det er hvorfor har de valgt at sælge den? Et eller andet sted er det måske fordi de ikke selv mener den er helt god nok til, atblande sig i toppen.

• #23   30. dec 2006 Karina N: Ja det har du helt ret i. Jeg tror måske også det var fordi jeg på det tidspunkt ikke var stor nok til den, med det resultat, at jeg ikke kunne nå ned om den, det fandt han jo hurtigt ud af, og så gad han bare ikke nå jeg kom på ryggen af ham;P

• #24   30. dec 2006 ja, men det er lige så meget fordi de har fået tilbudt det sindssyge beløb for dem. Min far er gode venner med Kirk og har derfor hele historien i baghovedet. så det skal du ik spekulere på, det er ik derfor smiley .. Og desuden så er det jo også ligemeget, for det ændrer ik på hans avl. Han avler jo ekstremt gode heste !

• #25   30. dec 2006 Okay, ja har godt hørt lidt om de beløb de har fået for et par stykker;) Det er slet ikke så tosset heh:)
    Det er også rigtigt. Jeg har heldigvis lidt tid endnu til at tage den endeli beslutning, men Hertud vil da komme med i mine overvejelser:P

• #26   30. dec 2006 ja hehe.
    Det lyder godt! Er ihvertfald sikker på du ik vil fortryde hvis du vælger ham ! smiley

• #27   30. dec 2006 Hehe, det tror jeg du har ret i:)
    Du skal vil stadigvæk have stor hest ikke? Det var virkelig trist med hende du lige havd fået!!

• #28   30. dec 2006 Jo, vi leder med lys og lygte. Ja, det var virkelig hårdt. Hun var ligesom mit håb du ved, og vi havde ledt i rigtig lang tid og endelig fandt vi den rette og så når jeg kun at ha hende i 3 uger smiley Såå vi leder og jeg vil så gerne finde en!! Jeg vil så gerne ha en nu .. Så min juniorkarriere kan se lidt lysere ud for mig.. Men på et eller andet tidspunkt står den der vel. nu må vi se .. Men du må ihvertfald endelig sige til hvis du ser eller hører om en! Vi er villige til at give mange penge, så ik tænk over prisen..

• #29   31. dec 2006 Ja det kan jeg godt forstå. Men omvendt så ville det jo også ha været træls hvis du avde haft hende i et halvt år, og i var klar til at komme ud. Sådan noget er jo bare forfærdeligt!
    Det skal jeg nok. I altså gid det var mine forældre, som ville stoppe så mange penge i en hest til mig. Jeg har været så heldig at få to helt unge bølle, det giver arbejde, pyha:P
    Men jeg skal ihvert fald nok sige til(: Det er jo vigtigt man får den helt rigtige, så kemien er der!

• #30   31. dec 2006 ja det har du nemlig ret i. sådan ser jeg også på det ! og er sådan set også glad for at jeg ik nåede at ha hende længere !
    hmm, ja men så har du tilgængeld også æren af selv at ha redet hesten op og det hele smiley ..
    Vi leder forresten både efter unghest og lære/juniorhest smiley

• #31   31. dec 2006 Ja det kan jeg godt forstå:)
    Hehe ja det er også rigtigt, jeg gjorde jo det samme med Firhøjs Picasso, da jeg købte ham, men uha hvor har det været hårdt, at se Line tage alle fornøjelserne med ham.. hehe. Pt. låner jeg en, som er b hest i dressur, men hun har stået stille i to år, så hun skal lige i gang igen:)
    Okay, jeg synes faktisk der er ved at være mange fine ungheste omkring. jeg skal nok sige til hvis jeg hører om en:) Nu har i jo også kigget i langt tid, så mon ikke der snart dukker et par stykker op((:

• #32   31. dec 2006 ja, sådan er det jo. Det er ligesom med benedikte vi lige har købt Ritze af. Hun fik også ritze som helt ung og lagde alt arbejde i hende, og red hende op.. hun nåede så også at vinde hele 26 dækner og mesterskaber på hende, men det er alligevel syndt for hende nu hvor det går SÅ godt, at hun så er slut og må se en anden rytter ride hende.. men sådan går det jo :s ..
    Okaj, så må du meget gerne sige til hvis du lige spotter en god en ! smiley

• #33   31. dec 2006 Ja det er rigtigt.. Sådan er det desværre. Men heldigvis så nå man kommer på hest, så kan man beholde dem så lang tid man vil, der er ikke nogen som skal overtage dem, og man bliver heller ikke for stor:)
    Men nu må du jo bare ud at vise, at hun slet ikke har toppet endnu, og der er meget mere i hende;P

• #34   31. dec 2006 hehe ja, det er rigtigt..
    ja det må jeg jo prøve på ihvertfald smiley

• #35   1. jan 2007 Hehe ja:)

• #36   2. jan 2007 Så jeg dimler nu i mellem Hertug, Hotline og Don Schufro, heller dog mest til Schufro pt.:D

Kommentér på:
Hingst:)

Annonce