1.005 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

bedækning, brunst, første gang for mig :s bedækning, brunst, første gang for mig :s

helloo smiley
vi tænker på at sætte min hoppe ifol, hun fik føl for lidt over et år siden, men der var hun bedækket før vi fik hende. Skal hoppen være i brunst? og hvordan ved man hun er det? smiley
tak på forhånd :3

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedækning, brunst, første gang for mig :s
  • #1   24. aug 2013 Det er for sent efter min mening og bedække nu.. Så skal i vente til næste år.. Og jah selvfølgelig skal hoppen være i brunst.

Lyder ikke til i ved noget om det og sætte en hoppe ifol.. Så vent til næste år og sæt jeg godt og grunddigt ind i hvordan og hvorledes med det hele

• #2   24. aug 2013 Hejsa.. Ja en hoppe skal være i brunst for at kan blive i fol!
    nogle hopper har tydlig brunst, andre er det svære at se på. Men når de er i brunst vil de blinke mere, det de gør med skeden når de har tisset og skal dryppe af, de vil bare gøre det når de ikke har tisset! og så får de en sødliger tis lygt når de er i brunst, fordi de efterlader deres brunst duft i halen til hingsten!!
    Men Jeg synes også i skal vente med at bedække hende til næste år, hun er jo drægtig i 11 månder, og føl har godt af at vokse sig store og stærke til vinteren kulde smiley
    Så har i også bedre tid til at sætte jer godt ind i det og tage ud og kigge hingst, så i finder en godt match til hoppen, husk at sind er meget vigtigt ting at kigge efter..

• #3   24. aug 2013 Hvis i ved, hvad race hoppen er kan i jo vælge en hingst af samme race da ren racet pony/heste er nemmer at sælge end en blanding er, for der er MANGE blandings heste allerede!! (hvis det skulle ske, håber jo ikke smiley ) Føl er så søde og sjove smiley
    Men jo vent til næste år så er i sikker på at få et godt føl.
    Og kig efter hvad mangler hoppen har og find det hos hingsten. F.eks har man en lille hoppe så find en høj hingst og man vil som regel få et mellem højde føl, OSV. smiley
    Og husk et føl er jo næsten som en baby- man skal tænke på deres vækst og udvikling, opbygning af knogler og muskler så man undgår skavanker og skader sener i væksten/ livet "lige som med mennesker"

• #4   24. aug 2013 Inden I overhovedet kaster jer ud i at få føl burde I måske vide mere om hest.. Såsom hvornår den har brunst - og hvad der sker i brunsttiden.

• #5   24. aug 2013 vi har haft føl før, vi har bare ikke ''bedækket hende selv'' det var hos tidligere ejer hun blev det. og vi ved skam nok om hest, men vi har aldrig tænkt på at bedække.

• #6   24. aug 2013 I ved jo ikke nok om hest hvis I ikke engang ved hvordan man ser om en hest har brunst eller ej - eller om hoppen skal være i brunst.

• #7   24. aug 2013 Nej i ved ikke nok må i ikke ved at en hest skal være i brunst for at blive gravid. Det jo sådan basis viden vil jeg mene.

Og igen det er rigtig sent nu på året til og sætte hende ifol. Så lad forgudskyld være.

Vent til næste pr og læs en masse og lær en masse omkring det og sætte en hoppe ifol det hverken billigt eller bare sådan. Hoppen skal være i brunst og dyrlæge tage svaberprøve for at tjekke hoppen er ren og kan komme ifol så skal i jo også finde en hingst til jeres hoppe som passer med hende ikke bare den første og bedste.

Det er altså ikke bare sådan lige og smide hopper ifol

• #8   24. aug 2013 Og hvis det er Smilla skriver du i købe hoppen efter den har folet. Det jo også en stor del af det. Og kan gå rigtig galt. Tro mig jeg har prøvet det.

• #9   24. aug 2013 det er ikke smilla.

• #10   24. aug 2013 smiley
    Et indlæg her inde kan godt få lidt hårde ord med på vejen, men tag det ikke for personligt - Vi Har Alle startet et sted i heste verden smiley
    Men en god ting ville være at få læst så mange "bøger" som muligt her vinteren igennem og tænk og snak om det i familien - det er lige som at få en lille ny baby. og der er mange udgifter og dyrlæge i forbindelse med et føl og det koster nemt énd
    4-5000 inden den bare er født?!
    Held og lykke med det hele

Kommentér på:
bedækning, brunst, første gang for mig :s

Annonce