{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.075 visninger | Oprettet:

Ifole hoppe, drægtighed, dyrlæge ca pris? {{forumTopicSubject}}

Har lige en snak med min gode veninde om at hun gerne vil have et føl efter min hest, hvilket jeg er helt ok med at hun så låner maven bare jeg får medbestemmelse i hvilken hingst der bliver brugt smiley

Men da jeg aldrig har fået føl før vil jeg høre hvor meget det løber op i prismæssigt ca med alle nødvendige tjek osv. smiley

Hvad har i givet ca udover bedækningen og hvor tit plejer hoppen at skulle tjekkes? smiley

Btw spørger MEGET tidligt da vi hverken har valgt hingst og det bliver ikke før næste år da det er for sent nu smiley

I får lige et bette billede med så i kan se hvilken hoppe der skal bedækkes smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ifole hoppe, drægtighed, dyrlæge ca pris?
  • #1   20. aug 2013 Det kostede ca 25.000 i det hele at lave Wisché. Det var så med 3 opstaldninger af 10-14 dages varighed på hingstestation, insemineringer (3), sæd fra Sonny Boy og diverse dyrlæge tjek.

• #2   20. aug 2013 Okay så uden insemineringerne, sæd og opstaldning hvad vil du tro det har kostet? smiley

Vi er som sagt ikke sikre på hingsten endnu så det er ikke sikkert hun skal på en hingststation smiley

• #3   20. aug 2013 Det kommer meget an på.. min ene hoppe har det kostet ca 7000 =)

Kommer jo an på bedækningsprisen =)

og hvor svær hoppen er og få ifol er den uren skal der jo lidt flere penge i.. måske den skal syes bag eller andet.. det svært og sige..

Men altså find hingsten først så det lette og vide ca pris.. man betaler gerne et lille beløb for at låne maven til hoppe ejer også stå mavelåneren for alle udgifter som har med føllet og gøre =)

• #4   20. aug 2013 Okay og de vacciner er det alm. eller?
    Jep er total clueless så beklager de mange spørgsmål smiley

• #5   20. aug 2013 Camilla: Det var nemlig for at have et ca beløb vi kunne arbejde ud fra, som man så kunne ligge oveni bedækningen, ved godt der altid kommer uforudsete ting men det er rart at have et ca tal smiley

Har sagt jeg ikke vil have noget for det bare hun følger mine få krav som feks. medvalg af hingst smiley

• #6   20. aug 2013 Jah men det er bare super svært med ca pris..

For tit med sådanne ting går tingene sjældent som man forventede.. Min hoppe ville ikke gå i brunst så måtte fandme sprøjte hende i brunst.
    min anden hoppe var uren og måtte skylles og alt muligt og fik så afvide hun også skulle syes og jeg ved ikke hvad så det fik fra de 6000 jeg havde regnet med til omkring 10.000

Også der stooooor forskel på dyrlægers pris..

jeg betaler 1700 for en svaberprøve. og det indklusiv alt. scanning omkring 1000 mener jeg..

Men jeg få mine bedækket naturligt ved ikke hvordan insimenerings priserne men det er dyrre så meget ved jeg an på om det frost sæd eller fersk

• #7   20. aug 2013 Det er nemmest at snakke med en dyrlæge om det. De kan bedre guide dig. Men regn med en svaberprøve, ca 2 scanninger, 3 vacciner og en evt. Caslick. Og et sundhedstjek efter folingen.

• #8   20. aug 2013 Jeg har givet 500 kr for svaber prøve som tages inden bedækning. 3000 for bedækning, 660 kr for scanning også skal hun vaccineres for ca 500 kr 2 gange smiley så 5150.. også kommer der jo ekstra foder, hø osv.. også kom transporten til hingsten som var ca 1000. så alt i alt 6150., også kommer der mere jo smiley

• #9   20. aug 2013 Min lille hoppe har jeg fået ifol til 1900 og det inklusiv opstaldning (jeg fik et godt tilbud kan man rolig sige.) der var ingen dyrlæge da man ikke scanner så små heste plus at hun havde føl ved siden så behøver man ikke svaberprøven =)så hun var dejlig billig

• #10   20. aug 2013 Okay tak for svar alle sammen! smiley
    Giver et godt indblik i hvad vi kan regne med smiley
    Vil selvfølgelig tale med min dyrlæge når vi kommer så langt men er som sagt rart nok at vide hvad man kan forvente smiley

• #11   20. aug 2013 du kan jo evt ringe til din dyrlæge og høre pris på alle de forskellige ting =) da der virkelig er stooooor forskel.
    min dyrlægen jeg havde brugt til vacc kostede kun 12000 for en svaberprøve men valgt så og bruge den dyrlæge hingsteholder brugte fordi de havde et ekstremt godt tag på min hoppe. (hvor de andre dyrlæger havde været ude og vacc var min hoppe gået amok dyrlægen måtte ikke rører ved hende og hun sparkede faktisk ud efter hende da hun stak hende (HVAD HUN ALDRIG GØR) hvor der bare intet var med svaberprøve og alt muligt da den anden dyrlæge var der..

• #12   20. aug 2013 Min dyrlæge er ret billig med vacciner og tandrasp så vil tro han ikke er for dyr smiley

• #13   20. aug 2013 du kan jo ringe og høre hvad han/hun tager for scanning, håndprøve, svaberprøve og andet =) det godt og vide hver man sådan mere præsist kan regne med.. da dyrlæger virkelig svinger i pris =) og koster intet og spørger og de plejer og være søde til og finde priser frem til en..

• #14   20. aug 2013 Okay tak for hjælpen! smiley

• #15   20. aug 2013 altså 8-10.000 kr er ikke urealisttisk for et føl må jeg indrømme smiley

• #16   20. aug 2013 Jah det kommer helt an på hvad for en hingst man bruger.. =) de dyre dv hingste kommer vi nemt op i 24.000 med det hele..

• #17   20. aug 2013 Nu regner vi ikke med at vælge en af de aller dyreste hingste såe smiley

• #18   20. aug 2013 derfor jeg siger at 8-10000 ikke er urealist når man ikke vælger dyrer hingste

Kommentér på:
Ifole hoppe, drægtighed, dyrlæge ca pris?

Annonce