{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.371 visninger | Oprettet:

At låne en hoppemave.. Er det muligt? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.

Jeg har lige nogle spørgsmål til jer smiley

Ser i, jeg har jo nærmest opfostret min dejlige hingst selv, fra han var 6 mdr gammel og til nu, hvor han er lidt over 3 år. Det var en abselut FANTASTISK oplevelse, og jeg har simpelthen sådan et tæt bånd til ham den dejlige smiley

Derfor, har mig og min mor talt meget om at avle vores eget føl. Det ville være en FANTASTISK oplevelse at være med fra dag 1 - Og så at have den mange år ud i fremtiden. Vi har talt om det siden vi fik Stjarni, men det er kommet mere 'ud i livet' efter at Stjarni er begyndt at være voksen og han ikke er det lille føl længere. Vi elsker Stjarni af hele vores hjerte, og vi kan ikke forestille os at leve uden ham. Vi har endda en pænt stor opsparing til at kunne have ham alligevel, selv vis vi står i meget økonomiske problemer, for vi ved at vi ikke kan undvære ham. Så enkelt er det smiley

Nå, men jeg er jo fuldstændig forelsket i Shire hestene. Syntes det er nogle fantastiske, store og godmodige dyr, som simpelthen burde være mere eftertragtede i dag.

Derfor tænkte jeg, jamen vis vi nu skulle opdrætte et føl, kunne det så være muligt at låne en hoppe mave? Vi vil helst ikke købe en hoppe, det vil være for dyrt og vi skal ikke have 4 heste. Det er økonomien ikke til. Slet ikke når det bliver 2 store bamser, både hoppen og føllet smiley

Tror i det vil være muligt? Vis vi står for alle udgifter - Dvs opstaldning, special foder, smed, dyrelæge(Scanning osv) og naturligvis behandler hoppen som vores egen? At vi får den bedækket ved en hingst VI udvælger, og så kan sende hoppen hjem når føllet skal fravænnes ved 6 mdr's alderen?

For mig lyder det jo fantastisk, MEN der må jo være ulemper. Kan i nævne nogle, og kan i nævne fordele? Tror i at det vil være muligt at finde en som vil udleje sådan en prægtig hoppe til et par 'nybegyndere' inden for avls verdenen? Ivertfald hvad hopper angår.

Vi er udmærket godt klar over at det kommer til at koste knaster, men vi er også klar over at hoppen INTET skal mangle i form af foder, dyrelæge besøg, vacciner & opstaldningsforhold. Vi har da heldigvis styr på økonomien og jeg kan selv bidrage - Vi skal have solgt min pony Falcon og så regner jeg med bla. at bruge alle pengene derfra til bedækningerne og dyrelægeregninger. Er godt klar over at det godt kan komme over 25000 kr.

Knus

Louise Laursen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At låne en hoppemave.. Er det muligt?
Kommentér på:
At låne en hoppemave.. Er det muligt?

Annonce