{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Føl, forventede omkostninger
  • #1   23. jul 2013 Vaccinationer, dyrlæge besøg?

• #2   23. jul 2013 Åha det kan jo desværre løbe hurtigt op..
    HVIS alt går som det skal. skal du endelig ikke regne med det store. evt få dyrlægen ud og tjekke følle men ellers ikke noget..

Men hvis det ikke går som det skal kan regningen være alt fra 1000- til jah uha mange mange penge

• #4   23. jul 2013 Følger lige med smiley

• #5   23. jul 2013 Vi fik føl i maj, (Revsgaards Primo)
    Han har indtil videre kostet:

900kr - bedækning
    400kr - trailer til transport af hoppen til og fra hingst (200kr pr vej)
    50-60kr - ormekur

Folingen gik fuldstændig perfekt.
    Vi har haft smed til vores andre heste, vores smed anbefaler ikke beskære før 6mdrs alderen, medmindre et føl sku stå meget forkert.
    Det gør Primo ikke, så ingen smed lige forløbig.

Dyrlægen var forbi for at se til en af de andre heste, og
    sku da lige ned og se vores vidunder, og for en god ordens skyld fik vi
    da lige en ormekur til ham. Han var super fin sys dyrlægen.

Så vi har ikke brugt ret mange penge på at få et føl, men vores er en blanding.
    Han skal selvf. have pas, chip og vaccine, men det kommer når han er gammel nok til at blive vaccineret.

• #6   23. jul 2013 Ingen smed før 6 måneder?? Det har jeg lige godt aldrig hørt før, har kun hørt det modsatte, altså at det er utrolig vigtigt at føllet får smed hurtigt, for at sikre sig at benstillingen bliver som den skal være..

• #8   23. jul 2013 Tja kommer jo an på så meget..
    Vi har brugt pt ca. 5000,- på vores 3 mdr føl.. Men den største post har været føl registeringen, det koster en del da det er Hannoveraner forbundet..
    Så der som de andre siger smed, foder og ormekur..
    Men på en alm mdr når registering, føl skuer osv er overstået, er det jo "bare" foder man betaler.. Jeg bruger selv ca 6-700,- pr mdr da jeg fodre med st Hippolyt fohlengold smiley

• #9   23. jul 2013 Vores års fik vi som 6mdrs, de havde aldrig haft smed før ved avler. og deres hove så pæne ud. Og vi får vores smed til at til se føllets hove hver gang han er her til de andre alligevel. Føl slider som regel deres hove selv. Og så længe vores smed ikke siger der er grund til at pille ved dem før 6mdrs alderen, så bliver de ikke pillet ved..

• #10   23. jul 2013 1års *

• #11   24. jul 2013 Tak for nogle super svar! smiley det er ikke noget man bare lige kan google sig frem til.

Jeg kan fortælle at min connemara hoppe har gået på mark med en islænder hingst og han stoppede med at bedække hende i efteråret. Hun er ikke blevet scannet så vi ve endnu ikke noget med sikkerhed, men min mor har før avlet og hun mener at hun er ifolet.

Hvilke ting er lovpligtige i forhold til chip, registrering og vacciner?

• #12   24. jul 2013 Da jeg fik mit føl, fik jeg dyrlægen ud om eftermiddagen (han kom om natten), for at tjekke at alt var okay. Og det var det smiley I dag er han 3 år, og jeg tror samlet at jeg har brugt et sted mellem 6-8.000 kr, i dyrlæge, pas, og smed smiley Så jeg har vidst været ret heldig med ham smiley

• #13   24. jul 2013 Chip og pas er lovpligtigt smiley

• #14   24. jul 2013 Hvis jeg skulle have føl, ville jeg have smeden ud med det samme for at vurdere benstilling og et en evt. "plan" over at rette store eller små fejl op.
    Når nu man KAN rette dem op til perfekt benstilling hvis man starter med det samme, så kan man jo ligeså godt gøre det

Kommentér på:
Føl, forventede omkostninger

Annonce