stor folikel, men ingen brunst stor folikel, men ingen brunst
Min hoppe er her til morgen blevet scannet for at tjekke om hun var ved at være klar til inseminering.
Scanningen viste en stor folikel på ca. 5,5 cm, altså sådanset en rigtig god en, men hun viser desværre overhovedet ingen tegn på brunst i livmoderen. Der var ingen hævelse eller øget blodtilførsel og hun opfører sig heller ikke som en brunstig hoppe på trods af at hun går forbi en meget hingstet hingst hver dag..
Tilmed var der ingen æg at se i den anden æggestok. Man ville godt kunne sprøjte hende i brunst nu her og så skynde sig at køre hende til hingstestationen, men hendes livmoder har ikke nået at gøre sig selv ren, så jeg risikere infektion ved inseminering nu her, hvilket kan blive ret dyrt hvis det sker.
Jeg har fået af vide, at man kan give hoppen beta-caroten kur, som skulle hjælpe på at få dem i brunst, men det kan vel ikke betale sig nu?
Hingstestationen lukker for inseminering d. 15 august og eftersom hun kun har et æg, der smutter her i løbet af få dage, så får jeg vel ikke noget ud af at prøve?
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
stor folikel, men ingen brunst