{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hollandsk pas, og uden ejercerifikat.
  • #1   24. jun 2013 Du er laver bare en ejerskifteerklæring med din og tidligere ejers underskrifter. Det gjorde vi smiley

• #2   24. jun 2013
    Ring til Landscenteret, så kan de forklare dig det :o)

• #3   24. jun 2013 Nu ved jeg ikke hvordan det er med hollanske pas.. Men dem fra England af jeg har der stå ejeratifikatet inde i Passet.. altså det ikke et stykke papir man har ved siden af

• #4   24. jun 2013 Har samme problem med min fra Tyskland.
    Landscenteret er bestemt ikke behjælpelig!!!! De har bare bedt os få fat i hans ejercertificat! Kunne vi ikke det måtte vi jo kontakte holstener forbundet i Tyskland også måtte de lave et nyt. Holstener forbundet vil ikke lave et nyt da han jo har et men vi bare ikke har fået det. smiley

Held og lykke det er ikke nemt!!!! Men ring til landscenteret som en start de kan vejlede dig, men ikke sikkert de kan hjælpe dig :-//

• #5   24. jun 2013 Camilla - det er faktisk en lov at alle heste i DK skal have et blåt ejercertificat og skal de også have for at få indrejse! smiley
    Sagde landscenteret til os omkring min hest.

• #6   24. jun 2013
    Det er ris til egen bagdel og købe en uden papirene i orden :o)

Var også heldig med min hoppe, hun har en chip som en eller anden har betalt for, men hun er ikke registeret nogen steder. Var der udstedt pas før og en registeret ejer ville jeg skulle have lavet et duplikat pas til over 1000 kr og hen og have en underskrift fra tidligere registerede ejer, som ville være ret besværligt.

Så det er bedst og købe en med papir i orden, så man ikke skal hen og slås med det.

• #7   24. jun 2013 jeg er igang med at skaffe et nyt ejercertifikat fra holland og det er en kamp!

Man skal have til sendt nogle papir fra holland, så skal dyrlægen ud og kigge på din hest og skrive på de papir du har modtaget fra dem, så skal der tages 7 billeder som bliver beskrevet i den mail du modtager fra dem og en DNA prøve også skal det hele sendes til Holland hvor de så skal lave en DNA test også venter du ca. 2 måneder også får du en regning der skal betales og når den så er betalt begynder de at lave dit nye ejercertifikat ... jeg venter stadig på mit trods det er 3 uger siden jeg betalte.. ringer du til videncenteret vil de sige til dig, du skal skrive til det hollandske forbund hvis du har en hollandsk varmblod! smiley håber det hjalp lidt!

det koster ca. 1000 kr at få det lavet hos dem i Holland men så kommer der udgifter for dyrlæge besøget og når det hele er modtaget i DK skal det jo sendes ind til Videncenteret!

• #8   24. jun 2013 nu er det ikke fordi jeg har købt en uden ejercerfikat, den er importeret til danmark uden.
    Og ikke af mig, og er ej mig der har købt den.

• #9   24. jun 2013 Jeg har 2 ox arabere,som er importeret,den ene fra Holland,og den anden fra Tyskland,her er det intet problem at få lavet ejercertifikat,men som før skrevet,så er det en del af deres pas,indtil man laver det om til danskreg

• #10   24. jun 2013 AC. OX & DV. ok, tak.
    Det foregår bare igennem landcenteret ikke?

• #11   24. jun 2013 Krikken/ vi havde aldrig overvejet at han ikke havde et ejercertificat da vi købte ham af en dansker som havde haft ham her oppe i 2 år. Vi vidste heller ikke vi ikke købte ham af hende men sf en eller anden tysker vi aldrig har mødt. Det er ligesom ikke normalt -.-'

Men ja som sagt ville landscenteret bestemt ikke hjælpe os smiley

• #12   24. jun 2013 En hollandsk hest har ikke et særskilt ejercertefikat.
    Jeg fik lavet et på Tilde i Holland da landscenteret heste ville have et. Det kostede mig omkring 3500 danske kroner at få sådan et.
    Men ellers med de fleste hollandske heste af ældre overgang, så er det passet der er ejerbeviset.

Kommentér på:
Hollandsk pas, og uden ejercerifikat.

Annonce