bedækning af hoppe. bedækning af hoppe.
Min kammerat som har sine 2 hoppe ude ved mig vil gerne have hans to hoppe bedækket af min ox hingst.
Så vi sidder nu og planlægger lidt hvordan vi skal gøre det.
Har osse selv en hoppe der skal ifol med ham.
En af mine gamle veninder forslog at vi kunne smide alle 3 hopper på en fold med ham.
Men 2 af hopperne skal jo rides over sommeren..
Hvordan synes i ?
jul 2011
Følger: 44 Følgere: 36 Emner: 65 Svar: 1.051
sep 2005
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 12 Emner: 9 Svar: 998
maj 2006
Følger: 188 Følgere: 203 Heste: 55 Emner: 2 Svar: 129
At lukke dem sammen - er i mine øjne HELT tåbeligt. Sandsynligheden for skader er ALT for stor.
Inden man sætter føl i verden bør man også lige overveje hvad formålet er med det - der er jo heste nok på markedet som folk ikke kan komme af med, selvom mange står til bundpriser - er det det marked i vil støtte?
Føl er sjove og søde - men de bliver voksne og hvad så..
mar 2008
Følger: 81 Følgere: 78 Heste: 1 Emner: 262 Svar: 1.026
Men tænkte jeg evt kunne smide min egen hoppe ud først da hingsten og hende gik sammen fra september til sidste i december sammen.
Og så lukke de 2 andre ud til han med 3-5 timers mellem rum..
Er bare lidt nervøs for hvordan hingsten vil reager på at vi tager de 2 ride hopper når de skal rides..
mar 2008
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 273 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.164
synes ikke du skal lukke dem sammen, synes der er for stor sandsynlighed for skader specielt nu her hvor jorden er frosen.
men hvis du gør, så kan i stadig ride hopperne for normalt siger hingsten ikke noget til at man tager hoppen. det har den hvert fald ikke gjort hos os
mar 2008
Hingsten er tyben der ikke kan gøre noget igen. Han gik sammen med ennshetlænds hingst som kunn sparker og bider ham sagde fra
mar 2009
Følger: 167 Følgere: 185 Heste: 24 Emner: 14 Svar: 214
Går hopperne med sko ?
Som udgangspunkt ville jeg bedække for hånd, da der er mindre risiko for skader både på hingst og hopper.
Har selv en avlshingst, han for ikke lov til at gå i stod med hopperne, pga. forat mindre risiko for skader, samt vi ved præcis hvornår hoppen er bedækket og har termin osv.
Og ja jeg syntes også man når man vælger at bedække en hoppe, at man skal have en ide med hvad man vil med afkommet man laver, syntes det er synd markedet for heste er som det ser ud idag,
nov 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 32
Jeg vil også vælge at bedække for hånd, som mange andre skriver, er det mere sikkert.. og mindre risiko for skader..
Jeg havde min hoppe til bedækning for ca 3 år siden, og hun kommer på fold med hingsten bare ham og hende og hendes føl! det går også rigtig fint, de dage hun tager i mod hingsten, men da hun ligesom er færdig bedækket, og hingsten lige vil tjekke om han har gjort arbejdet ordenligt, og han vil hoppe op,hvilket hun gør tegt til ham er ok med hende, ja så sparker min dame ham, så han skal syes på begge inder¨lår, hun kunne havde kastereret ham, hvis hun bare havde ramt lidt anderledes, Og det skal lige siges at hingsten er en meget flink, ældre og erfaren herre, og har en del bedækninger på bagen, og hoppen er bestem ikke en hissig tybe...
så af sikkerheds grunde bedæk for hånd, Du skal også tænke på hvis de nu ikke kan enes og skal skilles af, så er det farligt at gå imellem dem!!
Sikkehed frem for noget der kunne se hyggeligt ud..
Held og lykke med projekt føl..
mar 2008
bedækning af hoppe.