1.047 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

bedækning af hoppe. bedækning af hoppe.

Min kammerat som har sine 2 hoppe ude ved mig vil gerne have hans to hoppe bedækket af min ox hingst.
Så vi sidder nu og planlægger lidt hvordan vi skal gøre det.
Har osse selv en hoppe der skal ifol med ham.

En af mine gamle veninder forslog at vi kunne smide alle 3 hopper på en fold med ham.
Men 2 af hopperne skal jo rides over sommeren..

Hvordan synes i ?

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bedækning af hoppe.
  • #1   12. feb 2013 Ville tage dem med lidt mellemrum, det er måske lidt meget hvis i lige pludselig står med 3 hopper som føder samtidig:) Bare en ide.

• #2   12. feb 2013 min hingst går på fold med hopperne her. også selvom jeg skal ride enten ham eller en af hopperne. ingen problemer. mine 2 har termin med 8 dages mellemrum.

• #3   12. feb 2013 Jeg synes i skal finde nogen som har STYR på en sådan situation og få vedkommende til at hjælpe jer - eller helt lade være med at give jer i kast med det projekt.

At lukke dem sammen - er i mine øjne HELT tåbeligt. Sandsynligheden for skader er ALT for stor.

Inden man sætter føl i verden bør man også lige overveje hvad formålet er med det - der er jo heste nok på markedet som folk ikke kan komme af med, selvom mange står til bundpriser - er det det marked i vil støtte?

Føl er sjove og søde - men de bliver voksne og hvad så..

• #4   12. feb 2013 Hopperne kender hinanden. Den er jeg ikke bekrymret for. Men mere hvis de fx alle 3 ryger ud til ham på 1 gang og de så alle tæver ham smiley

Men tænkte jeg evt kunne smide min egen hoppe ud først da hingsten og hende gik sammen fra september til sidste i december sammen.
    Og så lukke de 2 andre ud til han med 3-5 timers mellem rum..

Er bare lidt nervøs for hvordan hingsten vil reager på at vi tager de 2 ride hopper når de skal rides..

• #5   12. feb 2013 Vi skal beholde føllene .

• #6   12. feb 2013 bedæk dem for hånd et par gange.

synes ikke du skal lukke dem sammen, synes der er for stor sandsynlighed for skader specielt nu her hvor jorden er frosen.

men hvis du gør, så kan i stadig ride hopperne for normalt siger hingsten ikke noget til at man tager hoppen. det har den hvert fald ikke gjort hos os smiley

• #7   12. feb 2013 Det sættes ikke sammen endnu.

Hingsten er tyben der ikke kan gøre noget igen. Han gik sammen med ennshetlænds hingst som kunn sparker og bider ham sagde fra

• #8   12. feb 2013 Er hingsten kåret, har han bedækket før ?
    Går hopperne med sko ?

Som udgangspunkt ville jeg bedække for hånd, da der er mindre risiko for skader både på hingst og hopper.
    Har selv en avlshingst, han for ikke lov til at gå i stod med hopperne, pga. forat mindre risiko for skader, samt vi ved præcis hvornår hoppen er bedækket og har termin osv.
    Og ja jeg syntes også man når man vælger at bedække en hoppe, at man skal have en ide med hvad man vil med afkommet man laver, syntes det er synd markedet for heste er som det ser ud idag,

• #9   12. feb 2013 hejsa..
    Jeg vil også vælge at bedække for hånd, som mange andre skriver, er det mere sikkert.. og mindre risiko for skader..

Jeg havde min hoppe til bedækning for ca 3 år siden, og hun kommer på fold med hingsten bare ham og hende og hendes føl! det går også rigtig fint, de dage hun tager i mod hingsten, men da hun ligesom er færdig bedækket, og hingsten lige vil tjekke om han har gjort arbejdet ordenligt, og han vil hoppe op,hvilket hun gør tegt til ham er ok med hende, ja så sparker min dame ham, så han skal syes på begge inder¨lår, hun kunne havde kastereret ham, hvis hun bare havde ramt lidt anderledes, Og det skal lige siges at hingsten er en meget flink, ældre og erfaren herre, og har en del bedækninger på bagen, og hoppen er bestem ikke en hissig tybe...
    så af sikkerheds grunde bedæk for hånd, Du skal også tænke på hvis de nu ikke kan enes og skal skilles af, så er det farligt at gå imellem dem!!
    Sikkehed frem for noget der kunne se hyggeligt ud..

Held og lykke med projekt føl.. smiley

• #10   12. feb 2013 Han skal til kårring næste år da han ikke er klar endnu. han har lavet en 6 føl ved alle de tidligere ejer. Og venter sig 2 føl til sommer

Kommentér på:
bedækning af hoppe.

Annonce