{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

pas {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hoppe som jeg vil have føl i på et tidspunkt.
Hoppen har grønt pas, da der ingen stamtavle er på hende dog ved jeg hvad hun er i race.

Hvis faren er kåret inden for oldenborg og er avlshingst,
kan følene så blive kåret og få rød eller blåt pas?

Blåt pas: hvad er det helt præsis i forhold til rødt pas som er fuld stamtavle ?
Hvor meget er blåt pas værd i forhold til rød pas? - spørger da jeg ikke rigtig ved noget om blåt pas. (mener IKKE penge missigt men avls missigt)

Jeg vil bare vide hvad er muligt hvis jeg nu får hingsteføl og skal sælge dem til den tid eller hoppeføl som jeg nok laver føl i på et tidspunkt, for mange vil jo gerne have mere end grøn pas på deres heste.. smiley

Håber i vil gøre mig klogere på kåring og pas inden for dette:D

Andre forumemner med "pas"
PAS
Kan man ikke dræbe en hest over 30 år og få pas mere?
Skrevet af: Natasha og Stjernehesten - 14. mar 2019
Pas
Hvor finder man registringsnummeret i et heste pas
Skrevet af: maja p - 8. jun 2018
Pas?
Nogle der sælger pas for eq? :)
Skrevet af: Caroline J - 5. mar 2018

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pas
  • #1   4. feb 2013 Nej hvis ikke forældrene til din hest er registrerede og skrevet i din hests pas, så vil føllet kun kunne få grønt pas (som hest uden kendt afstamning)..

Rødt pas = heste hvor begge forældre er kendte og kåret
    Blåt pas = heste hvor begge forældre er kendte, men de ikke begge er kåret
    Grønt pas = heste uden kendte/registrerede forældre

• #2   4. feb 2013 Hvis du vælger en avlsgodkendt oldenborghingst, så vil et hoppeføl som 3-årig kunne stilles til kåring (hvis altså moderhoppen er noget i samme stil - det hjælper ikke noget, hvis moderen er f.eks. Fjordhest eller Tinker ;)), og hvis det bliver godkendt, vil det komme i stambogens forregister (F1).

Så vidt jeg er orienteret, så vil passet efter en sådan godkendelse kunne skiftes til et blåt eksemplar.

• #3   4. feb 2013 Okay mange tak så blev jeg lidt klogere smiley

• #4   4. feb 2013 Hvis man så får et føl man laver grøn pas på kan man så altid tage til kåring med den og så passet lavet om til blå hvis begge forældre er kendt? smiley

• #5   4. feb 2013 Nej, ikke altid - hingsteføl vil aldrig kunne stilles til kåring uden en fuldgyldig stamtavle.

• #6   4. feb 2013 Sandie det er ikke helt rigtigt, jeg har en hest fuld afstamning hvor begge forældre er kåret, hun har grønt pas efter de nye regler.

Kommentér på:
pas

Annonce