1.280 visninger
|
Oprettet:
Traver?.. {{forumTopicSubject}}
Hej, der er mange som siger de ikke vil have traver og sådan?
Nogen der ved hvorfor? min er ihvertfald dejlig og meget lærenem?
Hvad er problemet med dem?
apr 2009
Følger: 80 Følgere: 91 Heste: 7 Emner: 98 Svar: 1.344
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
Men lige som man ikk tager en dv med til et travløb tager man ikk en traver med til de store dressur klasser.
de er avlet til forskellige ting..
Jeg har redet traver sys de søde og dejlige og super gode tur heste..
nogle kan også springe jah.. men kan alle heste jo.
Det jeg sys er latterlist er nå folk ikk vil inrømme de har en traver.. der er en på det sted jeg stå og hun siger hun har en fuldblods blanding og siger du til hende det altså er oget traver bliver hun møg sur..
Men helt ærligt hesten traver PRÆSIS som en traver og nå den galopere laver den det som mange traver gør de nærmest traver med bagbenene altså de galopere men ser bare ud til de traver med bagbenen selvom de ikk gør det og jah den ligner bare en traver på alle måde..
men har hun det bedre med og kalde det en fuldblods blanding må hun om det.. det jo noget pjat
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
aug 2011
Følger: 23 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 20
sep 2011
Følger: 78 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 92 Svar: 696
sep 2012
Følger: 83 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 135 Svar: 471
http://www.youtube.com/watch?v=Wu_k8SMPSfw
sep 2012
jul 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 997
sep 2012
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
aug 2008
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 136
Det kræver tålmodighed og dygtighed at omdanne en travhest fra løbshest til ridehest.
Vores travhest går distance på la niveau og skal gerne starte på Ma niveau næste år. Der er en del travheste i Dk som gør det godt i distancesporten.
Vores travhest kan rides til bidet i trav men hans galob er meget stor og voldsom så han kommer bestemt aldrig til at starte dressur men det var heller ikke meningen. Vi galopere kun når der er god plads. Vi bruger kun galoppen til intervaltræning for at få pulsen op. Han springer dog fint an i galop og skal ikke løbes i gang.
Vi har haft to travere som ingen umiddelbart ville kunne se var travere hvis de bare så dem i boksen. Den første vi havde troede en meget anerkendt dv-avler var ud af vores gode dv-stamme, da han så den blev den skridtet under rytter på ridebane. Han blev nærmest fornærmet da han fik at vide at det var en traver min søster red.
Til distance,TREC, skovture, kørsel eller letter spring ville jeg ikke fravælge en travhest men til andre discipliner ville en travhest ikke stå som en af mulighederne på min liste. Ikke fordi jeg ikke synes om travheste men fordi jeg ikke synes at de har evnerne. Men der er dog enkelte undtagelser.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Har til dags dato kun set en traver der kunne takte rent i galop, derfor vil jeg ikke anbefale dem som dressur heste fordi de ikke takter ordentligt og det trækker ned.
Turheste - ja glimerende der til.
Og i spring har jeg set at der kommer lidt problemer med deres roden rundt i gangarter, det giver problemer når man skal ride afstande.
Traver?..