{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.823 visninger | Oprettet:

Salg af ifolet hoppe {{forumTopicSubject}}

Hej.

Pga personlige omstændigheder må jeg sælge min elskede hoppe.
Men sagen er den hun er ifolet for en måned siden - så enten skal hun sælges med kommende føl, eller følle skal tilbage til mig ved fravænning.
Hvis nu køber vælger at købe min hoppe ifolet, for selv at beholde føl, hvordan gør man så, hvis hoppen taber føllet? Det er jo ikke fair at køber giver mere for hoppen, hvis den taber føllet..
Men er det ikke også op til køber at få forsikret hoppen, så forsikringen dækker, hvis hoppen taber føllet?

Håber nogen har nogle erfaringer smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Salg af ifolet hoppe
  • #1   14. jun 2012 Du kan vælge ikke at tage mer-pris for den..

• #2   14. jun 2012 At hoppen taber føllet er en af de risici der følger med ved at ifole en hest. Så hvis man køber en drægtig hoppe så burde man vide at der er den risiko. Efter min mening så er det bare ærgerligt hvis der ikke kommer et føl, det skal sælger ikke blandes ind i når hesten er solgt

• #3   14. jun 2012 Jeg solgte min frede hoppe ifolet for nogle år siden, der tog jeg den pris jeg ville have for dem begge. Tabte hun eller føllet døde kan det ikke være mit/sælgers problem - ofte er der også ombedækning hvis hoppen taber..

Idag har hende der købte hoppe (inkl føl) en hingst på 2 år, der alle dage har været små-tosset i pæren, utroligt nok - vi har nemlig hendes første føl, en 4 års hoppe der er en dejlig og rolig hest - SAMME forældre.

• #4   14. jun 2012 Da jeg solgte min ifolede hoppe for maaaange år siden, tog jeg den pris jeg mente hun var værd. Føllet fulgte således med gratis, men havde så heller ikke kostet mig noget at "lave"...

Risikoen for at hoppen taber føllet, hører jo med når man har eller køber en ifolet hoppe. Men der kan jo tegnes forsikring, der kan dække tabet.

• #5   19. jun 2012 Det er købers ansvar at forsikre hoppen incl. fosterdækning. Det er den risiko man løber når man har el. køber en ifolet hest. Det er ikke noget du skal bonge for, hvis uheldet er ude. Og det er jo så også derfor det er en god ide at forsikre mod tab af føllet.

Kommentér på:
Salg af ifolet hoppe

Annonce