{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Hvad kan min gamle dreng? {{forumTopicSubject}}

Jeg er på udkig efter nogle 'aktiviteter' såsom, specielle stævner, shows, kåringer, bedømmelser, opvisning osv som min vallak kan deltage i. Vi har holdt en pause fra de alm stævner da jeg blev for gammel, men han keeeeder sig, han vil ud og vise hvad han kan, og mit ønske var at tage til nogle spændende ting med ham og ikke bare alm stævner.

Har kigget på de forskellige avlsforbund om jeg kunne få ham kåret, men forstår ikke helt hvilke muligheder han har.

Faren, farfar, farmor og alle far'oldeforældre står der X bag deres navn i hans stambog.

Ved moren står der navn og nedenunder NPA.
Resten af morens side er OX'er undtaget mormor og mormor's mor.

Så jeg ved ikke hvad man siger at min vallak er.

Nogen som ved hvad jeg kan med ham?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan min gamle dreng?
  • #1   6. jun 2012 Jamen jeg havde allerførst i tankerne at jeg ville kåre ham ind i DSAH for sports, anglo og shagya araber. For så kunne jeg starte araberstævner og måske DM for araber dressur.

Men, det fandt jeg så ud af at jeg ikke kunne, da moren så skulle have været kåret også. Faren og hele farens side er som sagt anglo.
    Havde bare hørt at de kun skulle være 50% araber.

Foreningen for sportsaraber osv, ville nemlig gerne have vallakker ind i deres forbund, for at få flere startende til stævner.

Men da det jo ikke er nogen mulighed længere, søger jeg noget lignende smiley

Ville så pokkers gerne ha startet et dm på ham.

Men noget i den stil, ligesom dm, bare ikke 'rigtigt' dm, mod alle de store store heste smiley

Han skal bare ud og ride en masse æresrunder og have en masse rossetter, så han rigtig kan blive en stolt dreng igen smiley

Det kan godt være at det lyder mærkeligt, at jeg bare vil ud og starte og have rosetter.
    Men min dreng elsker det, han bliver en helt andet hest når han ser en rød rosette. Det er som om han ved at han har vundet og hans selvværd stiger.
    Og vil bare gerne have en dejlig glad hest smiley

• #2   6. jun 2012 hvad med distance ?
    Jagt ?
    (kan ikke huske hvordan reglerne præcis er med alder)
    Du kan jo os starte uden for stævnet så du rider men bar ikke kan vinde noget, rosetterne er jo kun for din skyld smiley

• #3   6. jun 2012 Ja du har ret med rosetterne smiley Jeg er nok lidt gladere for dem end hesten smiley

Men ja, jeg har overvejet noget jagt. Det kunne også være rigtig fedt.

Kommentér på:
Hvad kan min gamle dreng?

Annonce