Springhingst til lille fuldblod. {{forumTopicSubject}}
Jeg har kigget rundt efter halvblods afkom med springafstamning. Og jeg syntes godt nok det ser meget sløjt ud med det.
Jeg havde ellers beslutte at sælge min hoppe. Men men men. Jeg kan godt se at den hest jeg virkelig ønsker ikke lige hænger på træerne. Og ellers koster den kassen. Og det har jeg ikke råd til på nogle måde, med mindre jeg kan afbetale over mange år, som er meget meget usandsynligt at få lov til osv.
Nå men hoppen har jeg jo stadig. Så jeg har besluttet at gå igang tidligt næste forår. (Fik også afvide at jeg med fordel kunne vente til næste år med ifoling og så håbe på om hun ikke vokser lidt mere, da hendes far laver sene afkom.)
Men så er spørgsmålet hvem jeg skal vælge? Et helt oplagt emne vil helt sikkert være Casir Ask som er min farvorit over alle og som gør det rigtig rigtig godt på fuldblodshopper. Men men men. Han er jo ikke så stor tros alt og min er pt. knap 160cm. stg. Og så er der er en anden ting. jeg er ikke sikker på at jeg har lyst til at prøve en af stutteri ask hingste igen. Ikke at der er noget i vejen med dem, ellers viler der bare en forbandelse over mig når jeg bruger deres hingste. For nu har jeg ialt prøvet 3 gange, med 3 forskelllige hopper og med virkelig mange omgange osv. uden der er kommet et eneste føl. Og det har virkelig været dyrt hver gang. Snøft. Så jeg er meget pisimistisk når det gælder deres hingste. Igen vil jeg så sige. Der er intet i vejen med deres hingste el. sæd osv. Jeg har bare været utrolig uheldig hver eneste gang. Og derfor har jeg ikke lyst til at prøve igen hvis i forstår mig. Det er jeg i hvert fald ikke klar til endnu. Men måske er jeg klar til det til foråret og så er mit valg nok også 130% sikkert. Men så sender jeg hende hele vejen der over. Ikke mere med inseminering hos dyrlægen.
Men hvis ikke, hvad skal jeg så vælge til hende? En anden mulighed er Cajus som også gør det rigtig godt på fuldblodshopper og han vil nok kunne give højen osv. Men han siger mig bare INTET. Og jeg menere bare virkelig INTET. (Men han ligger i baghovedet tros alt.) Hvis jeg ikke finder et bedre el. lige så godt bud. Men men men. I aller sidste ende skal der vælges med hjertet, da det er beregnet som en beholder. Og med Cajus kan jeg ende med et afkom som jeg bare ikke føler er den rette, hvis i forstår mig ret. Hjertet skal til tros også være med.
Men så har jeg kigget lidt på de andre springhingste.
Har lidt kig på Rockland som tror kunne gøre det godt som afløser for Casir.
Dernæst Acolino.
Come Back II har jeg altid kunne li og har også et brændene ønske om at få et afkom efter ham. Højden burde han i hvert fald kunne bidrage til. Men jeg skal absolut overveje tempermentet. Så der må jeg se hvordan det går ind til foråret med den unge dame. På min gamle fuldblodshoppe var jeg absolut ikke bange for at sætte ham på hende, for hun havde da bare det bedste temperment ever for en fuldblod. Ikke at Bless ikke har et godt temperment, Men jeg kender hende tros alt ikke så godt endnu.
En anden mulighed er Crelido. Ud over Casir er jeg forgabt i ham. For fanden hvor er han god på en bane med Stien Andresen. Men jeg ved ikke hvordan han er på fuldblod og hvad han avler af højde.
Hvad syntes i om de pågældene hingste til min fuldblod? (It´s My Blessing.) Og/eller hvilken hingste vil i forslå? En vigtig ting er at hingsten kan avle stort/højt, da hoppen ikke er den største.
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 68
jun 2007
Følger: 60 Følgere: 55 Heste: 7 Emner: 50 Svar: 593
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 9 Svar: 68
jun 2007
jun 2007
jun 2007
jun 2007
Ja det er jeg heller ikke i tvivl om. Og hvis jeg vælger Casir el. en af de andre af deres hingste, så må jeg så også tage udgiften for at få hende kørt fra nordsjælland og der over.
Jeg spurgte ang. De Noir fordi min veninde havde luftet tanken om at låne hende og sætte hende ifol. Men ind til vidre har hun desværre ikke råd.
pt. har jeg mange bolte oppe i luften og jeg ved ikke helt endnu hvilken der bliver grabet. I værste fald bliver jeg nød til at sælge hende. Men ja jeg vil meget gerne have en halvblod. Men der kommer nogle og kigger på hende som evt. godt vil bytte med deres hoppe som i øvrigt er efter Casir. Og så kunne jeg få en halvblods den vej, da det tros alt nok er sikrest. Men nu må vi se hvad de kommede uger bringer.
Men du har ret. Casir at det bedste valg til en fuldblod.
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 152
Heartbeat spreder meget i højden, og der findes flere små afkom efter ham, hvis man kigger i hans afstamning, så vil man også vide hvorfor.
Crelido er ikke kendt for at avle et godt temperament, tværtimod. Jeg siger ikke de er dumme, men det er altså ikke ham man bruger, hvis man søger ridelighed og godt temperament.
maj 2007
Som sagt siger jeg ikke hesten er dårlig, men en rundspørge blandt seriøs avler og mange ryttere, vil lige netop sige det samme.
Desuden ser man rigtig mange ting, hvis man bevæger sig lidt rundt i verden, og man kan også se mange ting i afstamning, og her er der også indikationer på de ting jeg siger
maj 2007
maj 2007
maj 2007
maj 2007
maj 2007
maj 2007