795 visninger
|
Oprettet:
Kan det virkelig passe ? {{forumTopicSubject}}
Jeg har bare et enkelt spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på ..
Jeg fik af vide af formanden for Dansk Fjordhesteforening af mange fjordheste fra samme årstal fik sammen brændemærke ?
- Er det sandt?
- og hvorfor?
Det kan da ikke være rigtigt at de får samme identitet og skal lide med at blive brændt Ö er helt i chok over det !
Noget helt andet:
Er der nogen der kan finde oplysninger om en Fjordhest brændt med DK 502 ? (har prøvet fjordheste foreningen...)
mar 2004
Følger: 13 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 130 Svar: 1.088
[...]<i>og skal lide med at blive brændt Ö</i>[...]
De lider altså ikke.
Jernet er så varmt at de ikke bemærker det, da det slår huden ihjel så snart den røre deres lår.
Så at de lider er altså at overdrive.
De fleste heste rokker ikke med ørene når det sker, da de slet ikke mærker det.
dec 2004
Følger: 263 Følgere: 247 Heste: 22 Emner: 444 Svar: 4.037
Det kan ikke være rigtigt, men nogle forbund bruger et forbogstav hele året, og derefter et nr, tror måske det er det, men ved ikke så meget om fjorheste, men de få ikke samme nr.
Anita
sep 2005
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 53 Svar: 461
men stadig forstår jeg ikk hvis nogen af dem får det samme hvorfor de så skal ha det?! for det ville jo svare til at vi, mennesker, fra samme årgang, fik samme CPR-nr... ?!
sep 2005
tror du så der er håb for jeg finder ham ?
Det drejer sig jo om jeg ikke kan finde noget som helst på min gamle fjordhest ..
Nu siger min teori mig at han blev stjålet og gemt væk i lang tid, måske flere år, for mange år siden og fik navneforandring for at folk ikke skulle genkende ham ..
og så bare er blevet solgt til en tilfældig "dum" bonde.. og så er han bare blevet meldt død af dem som fik ham stjålet .. tror du det holder eller ... ? for det her er virkelig et mysterium der har gået mig på i laaaaaang tid !
dec 2004
Det er en gammel skrøne, at det ikke gør ondt, selvfølgelig gør det ondt, du kan jo se at de fleste hopper og bukker efter de er blevet brændt, føl der ellers står helt roligt, stikker af, efter mærkning, eller bukker/sparker ud, så selvfølgelig gør det ondt, men måske ikke mere end når vi mennesker bliver vac. så hopper de fleste nu også.
Anita
dec 2004
Anita
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
Anna: Nej det kan virkelig IKKE passe ..
sep 2005
Nu var det heller ikk lige en efterlysning, men bare lidt spørgsel til dem der kender til avl .. hihi ... men hans brændemærke er DK 502...
tror du er mulighed for at finde det ?
sep 2005
dejligt .. hehe ...
må faktisk sige jeg både hopper ryster og tuder under en vaccine ... hihi ... men ja det er jo forskelligt ..
dec 2004
Har du prøvet at brænde dig? hvis du har, ved du hvor ondt det gør, og når vi brænder føl. og kan se at de hopper og danser, og bliver lidt bange for os, skal ingen bilde mig ind, at det ikke gør ondt på dem.
Anita
sep 2005
en følpels/hud er vel også meget mere følsom end en fuldvoksen..
Men det undrer mig jeg ikke kan finde hans afstamning når jeg har hans ID ...klippede ham jo bare skaldet på det område hvor det stod , så alle ville jo ku ha fundet ham hvis han var forsvundet for 15 år siden ,,
dec 2004
så kan jeg måske finde ham.
Anita
sep 2005
Han mærke DK 502 ..
jeg har både prøvet HN og Dansk fjordhesteforening ..
hvor tror du at du ku finde ham hvis det var ?
på forhånd tak .
Anna
maj 2006
Følger: 21 Følgere: 24 Heste: 4 Emner: 139 Svar: 5.109
Jeg har prøvet før at fine din hest, men jeg kan desværre ikke
dec 2005
Følger: 76 Følgere: 71 Heste: 5 Emner: 32 Svar: 1.033
Mange tror ikke det gør ondt fordi de avlsforbund der brændemærker prøver på at retfærdige gøre det med at sige at det kun er det yderste hårlag der bliver brændt så man slår hårsækkene ihjel..
Det er noget fis... Den dag de prøver det på deres egen krop og derefter fortæller mig det ikke gør ondt kan jeg måske tro på det...
Efter min mening skulle brændemærkning afskaffes og så skulle alle heste fremover chipmærkes så man har mulighed for at klarlægge deres identitet..
sep 2005
da han blev født for maaaaange år siden var chippen desværre ikke opfunde ..
hvis det skulle være rigtigt det kun var hårlaget der blev brændt ville det vel også gro ud med tiden - det er jo et ar ..
hihi ja jeg ville også gerne se dem der siger det ikke gør ondt, brændemærke sig selv hihi ..
Kan det virkelig passe ?