{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
775 visninger | Oprettet:

Kan det virkelig passe ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har bare et enkelt spørgsmål som jeg håber nogen kan svare på ..

Jeg fik af vide af formanden for Dansk Fjordhesteforening af mange fjordheste fra samme årstal fik sammen brændemærke ?
- Er det sandt?
- og hvorfor?

Det kan da ikke være rigtigt at de får samme identitet og skal lide med at blive brændt Ö er helt i chok over det !

Noget helt andet:
Er der nogen der kan finde oplysninger om en Fjordhest brændt med DK 502 ? (har prøvet fjordheste foreningen...)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan det virkelig passe ?
  • #1   15. aug 2006 Jeg kan ikke svare på det med om de får sammen brændemærke, men fladt over denne bemærkning du skriver:

    [...]<i>og skal lide med at blive brændt Ö</i>[...]

    De lider altså ikke.
    Jernet er så varmt at de ikke bemærker det, da det slår huden ihjel så snart den røre deres lår.
    Så at de lider er altså at overdrive.

    De fleste heste rokker ikke med ørene når det sker, da de slet ikke mærker det.


  • #2   15. aug 2006 Nej
    Det kan ikke være rigtigt, men nogle forbund bruger et forbogstav hele året, og derefter et nr, tror måske det er det, men ved ikke så meget om fjorheste, men de få ikke samme nr.
    Anita


  • #3   15. aug 2006 nå, okay , jeg troede virkelig det gjorde ondt på dem ..

    men stadig forstår jeg ikk hvis nogen af dem får det samme hvorfor de så skal ha det?! for det ville jo svare til at vi, mennesker, fra samme årgang, fik samme CPR-nr... ?!


  • #4   15. aug 2006 Anita - det er jeg glad for du skriver .. for jeg fik af vide af hende formanden af nogen fik det samme og det ville jo være dumt ..
    tror du så der er håb for jeg finder ham ?

    Det drejer sig jo om jeg ikke kan finde noget som helst på min gamle fjordhest ..
    Nu siger min teori mig at han blev stjålet og gemt væk i lang tid, måske flere år, for mange år siden og fik navneforandring for at folk ikke skulle genkende ham ..
    og så bare er blevet solgt til en tilfældig "dum" bonde.. og så er han bare blevet meldt død af dem som fik ham stjålet .. tror du det holder eller ... ? for det her er virkelig et mysterium der har gået mig på i laaaaaang tid ! smiley


  • #5   15. aug 2006 Lisbeth
    Det er en gammel skrøne, at det ikke gør ondt, selvfølgelig gør det ondt, du kan jo se at de fleste hopper og bukker efter de er blevet brændt, føl der ellers står helt roligt, stikker af, efter mærkning, eller bukker/sparker ud, så selvfølgelig gør det ondt, men måske ikke mere end når vi mennesker bliver vac. så hopper de fleste nu også.
    Anita


  • #6   15. aug 2006 okay, vidste ikke lige at dette er en efterlysning, hvqad hedder den hyp? har den et id nr. du kan huske?
    Anita


  • #7   15. aug 2006 Hopper du når du bliver vaccineret Anita ? He he.. Det gør jeg ikke smiley Men det er jo forskelligt om man mener det gør ondt eller ej..

    Anna: Nej det kan virkelig IKKE passe ..


  • #8   15. aug 2006 eij altså .. nu blev jeg helt glad fordi det ikk gjorde ondt , så nu kan jeg ikk se idéen i at de bliver brændemærket med samme brændemærke.

    Nu var det heller ikk lige en efterlysning, men bare lidt spørgsel til dem der kender til avl .. hihi ... men hans brændemærke er DK 502...
    tror du er mulighed for at finde det ?


  • #9   15. aug 2006 holdda ferie der er gang i den her diskution ?! hehe .. mere end på HN smiley

    dejligt .. hehe ...


    må faktisk sige jeg både hopper ryster og tuder under en vaccine ... hihi ... men ja det er jo forskelligt ..


  • #10   15. aug 2006 katrine
    Har du prøvet at brænde dig? hvis du har, ved du hvor ondt det gør, og når vi brænder føl. og kan se at de hopper og danser, og bliver lidt bange for os, skal ingen bilde mig ind, at det ikke gør ondt på dem.
    Anita


  • #11   15. aug 2006 vil faktisk give anita ret mht brændmærkning ..

    en følpels/hud er vel også meget mere følsom end en fuldvoksen..

    Men det undrer mig jeg ikke kan finde hans afstamning når jeg har hans ID ...klippede ham jo bare skaldet på det område hvor det stod , så alle ville jo ku ha fundet ham hvis han var forsvundet for 15 år siden ,,


  • #12   15. aug 2006 Hvad er hans mærke?
    så kan jeg måske finde ham.
    Anita


  • #13   16. aug 2006 Det lyder helt utroligt ..

    Han mærke DK 502 ..

    jeg har både prøvet HN og Dansk fjordhesteforening ..

    hvor tror du at du ku finde ham hvis det var ?

    på forhånd tak .

    Anna


  • #14   16. aug 2006 Man kan jo bare få chipmærket føllet isteden før at brændmærke det smiley

    Jeg har prøvet før at fine din hest, men jeg kan desværre ikke smiley


  • #15   16. aug 2006 Det er i hvert fald forkert at sige det ikke gøre ondt..

    Mange tror ikke det gør ondt fordi de avlsforbund der brændemærker prøver på at retfærdige gøre det med at sige at det kun er det yderste hårlag der bliver brændt så man slår hårsækkene ihjel..

    Det er noget fis... Den dag de prøver det på deres egen krop og derefter fortæller mig det ikke gør ondt kan jeg måske tro på det...

    Efter min mening skulle brændemærkning afskaffes og så skulle alle heste fremover chipmærkes så man har mulighed for at klarlægge deres identitet..


  • #16   17. aug 2006 jeg tror ikke han kan findes desværre smiley

    da han blev født for maaaaange år siden var chippen desværre ikke opfunde ..

    hvis det skulle være rigtigt det kun var hårlaget der blev brændt ville det vel også gro ud med tiden - det er jo et ar ..

    hihi ja jeg ville også gerne se dem der siger det ikke gør ondt, brændemærke sig selv smiley hihi ..


Kommentér på:
Kan det virkelig passe ?

Annonce