Hingst ... {{forumTopicSubject}}
hej alle søde HG'er ..
Håber i vil hjælpe mig med gode råd om hvilken hingst/hingste der passer til mine hopper..
Krav :
Skal være kåret
skal være dressur betonet.
Da pengene er små ønsker jeg hvis I evt. også kunne komme med ideer til ''billige'' hingste..
Hoppe nr. 1
Ældel smuk og harmonisk dv'er
er hovedstambogs hoppe.
164cm
godt gående i alle gangarter...
far. : may sherif
mf: galanthus
hoppe nr. 2
dv'er
163cm
middel gangarter..
lidt grov af type,
far. astaire
mf. kandidat
som I sikkert kan se er det et par ældre hopper vi har med at gøre, men ser det ikke som et problem..
Håber meget I vil være søde at hjælpe..
på forhånd tusind tak..
send meget gerne link med ..
aug 2007
Følger: 179 Følgere: 187 Heste: 4 Emner: 1.012 Svar: 8.121
Hvad vil du forbedre ved hopperne og hvilket slags afkom kunne du tænke dig at avle, amt er det salgs føl du vil avle eller beholdere ?
apr 2006
Følger: 141 Følgere: 135 Heste: 10 Emner: 2 Svar: 7
Jeg sidder her og er helt forvirret over den store hingste verden
Det er kun dressur heste jeg har med at gøre...
Jeg ønsker ved hoppe nr. 1
Mere højde , at hun bliver mere højstillet og vi får lavet et føl med et lidt bedre temperment end hende, hun er meget selvstændig..
ønsker til hoppe nr. 2.
Mere ædel og elegant, meget bedre gang,
Også gerne noget mere højde samt længere ben..
Jeg ønsker at få lavet mig et par gode nye dressur hest til eget brug hvis jeg synes de lever op til det..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
nu må jeg altså spørge " hvis du syntes de lever op til det " hvis de ikke gør, så har du slf. plads og råd til at fodre på dem de næste 4år eller mere ikke?
Hvorfor ikke købe en hest istedet for?
apr 2006
Hmm ja, fordi jeg har købt mig en død lækker vallak efter de noir, som jeg regner med at skulle have i mange år... men på længere sigt vil jeg gerne have to , og synes det kunne være skønt og spændene at lave min egen ..
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Den skønneste hingst jeg nogensinde har mødt! Rigtig lækre gangarter, i både skridt, trav og galop. B-hest i dressur.
Og det skønneste temperament, som han videre giver til hans afkom.
Hans mormor, er Nelly, som er mor til Uffe Korshøjgård, og hans far er Laban Agerbo.
Hans kårings beskrivelse:
Passende stor, betydelig hingst af prima type. God dybde og bredde. Kønt hoved. Velformet hals. God skulder og manke. God overlinie. Lidt lang lænd. Velformet kryds. Lemmerne passende føre og velstillede. Bevægelsen god og taktfast i skridt. Særdeles god i trav. Ret rummelig i galop.
Og kan også lige informere om, at folk trygt kan sende deres hopper til hingst på Stutteri Søndervang.
Har haft Blanca stående der ude, og de er simpelthen bare SÅ søde, og "besøgs" hopper bliver behandlet som dronninger!
Mener det var omkring 2500 de tog for en bedækning ved Lami, så det er jo ikke ligefrem dyrt, og slet ikke for en hingst som Lami.
Link til Lami's side på St. Søndervang:
http://www.stutteri-soendervang.dk/22.html
apr 2006
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Han kan i hvertfald anbefales fra min side. Han laver nogle super fine føl. Og er selv en helt fantastisk hest, som jeg har godt og grundig forelsket mig i, og varmblods heste har ellers aldrig sagt mig noget, men må indrømme, nu går jeg godt nok og drømmer om en Lami følle.
mar 2010
Følger: 66 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 717 Svar: 3.863
nov 2006
Følger: 98 Følgere: 106 Heste: 18 Emner: 62 Svar: 1.111
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
jun 2008
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 221 Svar: 729
det bedste du kan gøre er at finde et forskelligt udvalg af hingste du godt kunne tænke dig at bruge... og så ringe til karina hos dv... hendes nummer står deres hjemmeside.. hun vil så hjælpe dig med at se hvilken hingst der vil passe perfekt til lige dine hopper... hun er rigtig sød og god til at hjælpe...
apr 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 10 Emner: 99 Svar: 686
Hingst ...