Mon hun er ifol ? {{forumTopicSubject}}
Hejsa
Jeg har lige fået min hoppe hjem fra hingst, og jeg er nu enormt spændt på om hun er ifol.
1. gang til bedækning var hun i brunst i 7 dage, hvor hingsten var på hende hver anden dag - til hun slog fra. Tiden gik, og hun kom desværre i brunst igen efter de 21 dage.
2. gang bedækker hingsten hende hver dag i 3 dage i træk - hvorefter hun slog fra så det bragede - Ja ifølge hingsteholderen hvinede og skreg hun allerede inden hingsten kom i nærheden af hende.
Mon den er der denne gang ??
Hun vil slet ikke ha vallaken hjemme på folden kommer i nærheden af hendes bagdel, før hun hviner og slår med halen.
Hun er lidt mere hys for tiden, end hun ellers plejer og være.
Hva tror I ... lyder det til at hun er ifolet nu ?
Kan næsten ikke vente på scanningen
Vh
Hanne
jul 2005
Følger: 295 Følgere: 317 Heste: 15 Emner: 1.155 Svar: 8.777
Men men vent til skanningen . (:
Min Hoppe blev sat i fol sidste år . Første gang var hun i brunst 5 dage & allerede 3 gang slå hun fra , da hun kom hjem igen ville hun overhovedet ikke snakke med hendes ellers dejlige "ven" som er vallak , hun var godt sur . Men dagene gik hun skulle skannes , men nææ nej intet var der .
- & så havde vi ellers problemer med hun kom i brunst igen , ( som aldrig er sket før )
Hun blev sprøjtet i brunst & kom til hingst igen , allerede anden gang slå hun så meget fra at hingsten skulle syes oppe ved den lille mand /: ..
- Men heldigvis lykkeds det at få hende i fol denne gang . & der kom et dejligt lille hingste føl ud af det
- Håber virkelig også at din hoppe er i fol nu . Det bliver da bare rigtig spændende , krydser fingre
jan 2005
Følger: 28 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 169 Svar: 443
Sådan var Ingeborg også overfor Dipsy da hun kom hjem.
Bare han var på "hendes" fold.
Hun Troede Beauty var hendes føl
aug 2006
Følger: 146 Følgere: 134 Heste: 2 Emner: 123 Svar: 1.408
Krydser fingre
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 792
Jeg regner med at få hende scannet omkring hendes 18. dag ( mener det er hva dr.dyr plejer)
Hingsteholder forlanger ikke et scanningsbevis, så det er kun for at få min nysgerrighed stillet.
Hvornår har I evt fået jeres hoppe scannet - ell venter I på at kunne få hende håndprøvet ?
mar 2005
Følger: 73 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 78 Svar: 1.291
Held og lykke!
mar 2005
Følger: 67 Følgere: 70 Heste: 6 Emner: 564 Svar: 3.624
Men det er da normalt man bedækker hver anden dag!
apr 2006
Følger: 39 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 792
Jeg sys ikke det er for sent at få føl omkring d. 1/7-07. Der har vi forhåbenlig stadig god sommer.
Jeg er helt enig i at det er ganske normalt at bedække hver anden dag - dog valgte hingsteholder at bedække 3 dage lige i rap i hendes 2. brunst - og det ser muligvis ud til at ha givet gevinst.
Mon hun er ifol ?