{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
590 visninger | Oprettet:

hvor let kan hoppen tabe sit føl? {{forumTopicSubject}}

jeg er ny på det her punkt.. og jeg passer nu en hoppe som er et par måneder henne.. jeg ved man ikke må lave ting som at springe og sådan noget vildt ridt..
men hvor meget er for vildt præcis? en hurtig galop på heden, en tur over bakkerne hvor hun godt kan hoppe lidt?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvor let kan hoppen tabe sit føl?
  • #2   30. jul 2006 ved det ikk.. tror det er forskelligt.. min gamle pony, anede vi ikke var i fol, så jeg red helt indtil dagen før den folede.. Den lever desværre ikke mere, men den fik et sundt og rask hingste føl, som nu går spring på højt plan.. smiley

  • #3   30. jul 2006 Jeg syntes der har været en masse tilfælde i år med hopper der har tabt deres føl, men om der er noget speciel årsag ved jeg ikke....

    Om det er let kan jo diskuteres, men selvfølgelig skal man tage nogle specielle hensyn til en hoppe der er i fol....


  • #4   31. jul 2006 tak for svarene.. men jeg vil gerne have svar på om der er noget lisom spring, der kan være stor risko ved...
    jeg vil specifikt gerne vide om jeg roligt kan lide en tur på heden og i bakkerne i lidt højere tempo en skridt, uden at bekymre mig?


  • #5   31. jul 2006 Jamen når du kun er passer, så lad da ejeren bestemme hvad du må, og hvad du ikke må smiley

  • #6   1. aug 2006 Har talt med min dyrlæge om vi måtte springe med hoppen når den var ifol og han siger at de første 5 mdr. sker der ikke noget ved dette, så Savannah får lov til at springe lidt endnu, men det er klart at vi ikke presser hende. Det er bare så hun får lidt afveksling fra dressuren.
    Det der er vigtigst er at du læser hoppen om den kan klare mere.... Men det er mest i de sidste mdr.

    Det er jo også meget forskelligt fra hoppe til hoppe


  • #7   5. aug 2006 lise: ja de bestemmer, men jeg vil gerne vide det her så jeg ved det.. måske til en anden gang, hvor jeg selv står i det med en hest som er min egen.

  • #8   6. aug 2006 Det bedste du kan gøre er at tænke over at hoppen ikke må overanstrenges... det er jo ligesom os mennesker vi må heller ikke overanstrenges, eller bære på tunge ting..

    men du kan sagtens ride ture i trav og galop, sålænge du tænker over det, og ikke for meget...

    hopperne har kun godt af motion under drægtigheden.. og bliver holdt igang..

    men jeg ville dog ikke springe på min hoppe... også selvom hun elsker det.. jeg vil ikke recikere noget hvis det var..


Kommentér på:
hvor let kan hoppen tabe sit føl?

Annonce