{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Første foling... {{forumTopicSubject}}

Hejsa.

Jeg har lige købt en hoppe som er i fol. Jeg har aldrig været med til en foling og er derfor en smule nervøs ved det. Jeg har lige et par helt simple spørgsmål:

1. Skal dyrlægen være med til folingen?
2. Skal dyrlægen tilse hoppen? Før? Efter?
3.Kan hoppen selv klare folingen. Som hvis nu det sker på folden mens jeg er væk eller om natten i boksen?

Jeg håber at nogle af jer er mere erfarne end mig, så jeg kan få lidt hjælp smiley Ponyen er en blanding, primært shetter. Hun har aldrig folet før.

Hilsen Katrine

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første foling...
  • #1   21. maj 2011 det skal hun nok finde ud af selv...

• #2   21. maj 2011 og nej ingen dyrlæge hvis ikke hoppen fejler noget eller får problemer

• #3   21. maj 2011 Dyrlægen skal ikke være der som udgangspunkt.
    Et stykke tid inden foling vil hun sætte stald- dvs få mælk i patterne og som regel får de propper på patterne enten et par dage før foling eller samme dag, så vær opmærksom på dem og mærk efter omkring haleroden om hun er ved at blive blød- så er hun ved at gøre sig klar til at få føllet ud.
    De fleste heste klarer sig ganske fint uden vores indblanding- det er dog altid en god ide at være opmærksom på hvordan det skrider frem.

• #4   21. maj 2011 Forresten er det en god ide at finde ud af om hoppen har været vaccineret som dyrlægerne råder til og om føllet derefter skal have en vaccine når det er født og om hun får det foder/ vitaminer der skal til.

• #5   21. maj 2011 De kan stort set klare den selv, men det anbefales at være der og se til at alt går fint, fordi det jo er en viss risiko for både hoppe og føl med fødsel... Især når det er hendes første. Dyrlægen behøver ik være der, men han skal komme hvis det sker komplikationer.. Jeg har et album fra fødsel hvis du vil se hvorledes det ser ud..

Kommentér på:
Første foling...

Annonce