har lagt mærke til har lagt mærke til
at der er mange shetlændere som er hingste, og ikke ret mange vallaker...
er det pga. at mange vælger at tilbyde dem til avl??
undrer mig fordi, hvis jeg havde en shetlænder, skulle det være som en hygge pony til små børn fx. så det jo ik specielt smart med en hingst...kan de ik blive meget dumme at håndtere? har hørt om avlshingste, og de skulle være skøre i bolden...
hva jeres holdning?
okt 2005
Følger: 74 Følgere: 69 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 159
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 39 Heste: 5 Emner: 134 Svar: 2.280
Jeg ville sige det er meget forskelligt.
mar 2005
Følger: 139 Følgere: 132 Heste: 6 Emner: 212 Svar: 1.505
Der hvor fie står er der en shetter hings . Den er vældig sød og rolig . Men den render under hegner og hopper på hende når jeg har taget hende ud . hmm . Men den er lige glad med hende når jeg ikke står men hende i snor ? Hun er altså 165 er det ikke lidt mærkeligt ? hehe
men denne her kan vist ikke lave føl vist derfor den forblir hingst . men tror også det har noget at gøre med at hvis den er lille og rolig . og de andre er så store at den lille ikk kan nå alligevel , gider ejer ikke bruge penge på kastrering ?
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 889
har arbejdet på en hingste station og synes ikke de er så slemme.
De er måske ikke hygge pusse nusse ude i haven men de er enormt nemme at arbejde med.
Elsker deres sind, de er ofte super gode at træne (min mening)
Så avlshingste er ikke skøre i bolden, som med alle andre heste er det et spørgsmål om træning og påvirkning
jan 2006
Følger: 60 Følgere: 58 Heste: 2 Emner: 20 Svar: 889
jan 2006
Følger: 66 Følgere: 58 Heste: 4 Emner: 198 Svar: 9.357
mar 2006
Følger: 49 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 222 Svar: 1.960
stine l: ejeren af føllet på min profil, har været nede og besøge faren, og han siger at hingstene dernede (de fleste ) er skudt i låget... den ene har bedækket 40 hopper (den er på sit første år som avlshingst) og den turde han simpelthen ik gå ind til..
så må hesten jo virke slem hvis man har arbejdet med mange forskellige slags heste i 50 år, og ik tør gå ind til den..
apr 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 5 Emner: 22 Svar: 46
har lagt mærke til