297 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

har lagt mærke til har lagt mærke til

at der er mange shetlændere som er hingste, og ikke ret mange vallaker...
er det pga. at mange vælger at tilbyde dem til avl??
undrer mig fordi, hvis jeg havde en shetlænder, skulle det være som en hygge pony til små børn fx. så det jo ik specielt smart med en hingst...kan de ik blive meget dumme at håndtere? har hørt om avlshingste, og de skulle være skøre i bolden...
hva jeres holdning?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har lagt mærke til
  • #1   25. jun 2006 hej pernille . . . min første pony var en shetlandshingst og han var da meget sød smiley . . . der var faktisk ingen problemer da vi først havde besluttet at det var mig der havde ret smiley

• #2   25. jun 2006 Hingste er som alle andre levende væsner ganske individuelle. Jeg har selv haft 2 shetlænder hingste. Den ene har jeg nu... Men altså den forste, buller, han var hingst, og den dejligste lille fyr, som var den bedste børnepony i verden. Og den jeg har nu, lige kastereret, Laban hedder han. Han er virkelig slem, og han er ikke ligefrem den rareste pony i verden.

Jeg ville sige det er meget forskelligt.

• #3   25. jun 2006 Ja sys os tit de små lorte er hingste . en nej ikke smart som børne pony . !

Der hvor fie står er der en shetter hings . Den er vældig sød og rolig . Men den render under hegner og hopper på hende når jeg har taget hende ud . hmm . Men den er lige glad med hende når jeg ikke står men hende i snor ? Hun er altså 165 er det ikke lidt mærkeligt ? hehe

men denne her kan vist ikke lave føl vist derfor den forblir hingst . men tror også det har noget at gøre med at hvis den er lille og rolig . og de andre er så store at den lille ikk kan nå alligevel , gider ejer ikke bruge penge på kastrering ?

• #4   25. jun 2006 Hingste er nu ikke så slemme.
    har arbejdet på en hingste station og synes ikke de er så slemme.
    De er måske ikke hygge pusse nusse ude i haven men de er enormt nemme at arbejde med.
    Elsker deres sind, de er ofte super gode at træne (min mening)
    Så avlshingste er ikke skøre i bolden, som med alle andre heste er det et spørgsmål om træning og påvirkning smiley

• #5   25. jun 2006 Det var ikke lige shettere... men ved ikke hvorfor mange vælger at have dem som hingste... kender nogen der havde mor far og datter... smiler...

• #7   25. jun 2006 har haft en shetter hingst, den havde det sødeste temp, dog måtte vi kasterere den (desværre) da den skulle stå på fold med en hoppe om vinteren, og nu køre vi os med dem, så det ikk så smart, hvis den kommer i hoppe humør, imens vi køre vogn.

• #8   25. jun 2006 **nice little penquins** : nej så bliver det ligesom i bilreklamen med de der marie høns smiley

stine l: ejeren af føllet på min profil, har været nede og besøge faren, og han siger at hingstene dernede (de fleste ) er skudt i låget... den ene har bedækket 40 hopper (den er på sit første år som avlshingst) og den turde han simpelthen ik gå ind til..

så må hesten jo virke slem hvis man har arbejdet med mange forskellige slags heste i 50 år, og ik tør gå ind til den..

• #9   29. jun 2006 ja min hingst er altså ikke mere skør end som så mange andre. han kan rides af små børn, trækkes ture med og strigles og nusses om. så jeg kan ikke se problemet i at have en shetterhingst til børnene. Men selvfølgelig hvis de ingen opdragelse har, så kan det jo godt være et problem. og så har stedet de står også noget at sige. Der hvor jeg købte min hingst, stod han alene, på en fold ved siden af nogle hopper. der var han meget vildere end han er hos mig, hvor han står sammen med 3 andre heste incl en anden hingst, hoppe og vallak.

Kommentér på:
har lagt mærke til

Annonce