690 visninger
|
Oprettet:
Hvordan er din plag? {{forumTopicSubject}}
Hejsa,
jeg har hørt fra flere, at det er normalt, at plage er krudtede, men hvad siger I?
Jeg prøver at sammenligne min med de plage, jeg kender. Og jeg synes, min er mere frisk. Hun er ret nervøs ved lyde, ting, der overrasker hende - hunde ex.
Og så er hun urolig i boksen, og hvis det blæser e.l., kan hun stå og stejle i boksen. (hun har dog stået i løsdrift indtil for vist 3 måneder siden), så hun skal også vænne sig til det.
Det er da ikke helt normalt, vel? Jeg må hellere spørge jer, som kender mange plage.
Hvis de er nervøse og meget friske som plage, er din erfaring så, at de bliver ved at være sådan??
apr 2007
Følger: 77 Følgere: 69 Heste: 18 Emner: 46 Svar: 529
mar 2006
Følger: 74 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 236 Svar: 1.348
sep 2007
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 219
Hun træner dog allerede lidt blid HMS med den så den vænner sig til alting
Det kunne være en lille idé?
apr 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Heste: 10 Emner: 99 Svar: 686
Jeg har trænet at se på "uhyggelige" ting fra han var helt lille, og har lagt plastik mm. ud på hans mark, for at han kan vænne sig til dem.
Da Vinci er DV efter Uno Don Diego og med Robin til morfar og mago xx til oldefar, hans mor er RDH hoppe, og hun er tilgengæld lidt af en bombe, da hun var ung som din stod hun også altid helt oppe på bagbenene i boksen, når der skulle fodres og lukkes ud og det var næste med livet som indsats når hun skulle trækkes med, men det hjalp en del da vi skiftede over til noget andet forder, og ellers har horsemann ship også gjort underværker (:
apr 2008
Følger: 23 Følgere: 25 Heste: 6 Emner: 76 Svar: 656
kan huske en plag jeg havde for et år siden der spattede fuldstændigt ud hvis andre end mig ville trække med den, men hvis det var mig kunne jeg gå på den side uden at have ved den og igennem alt og den blev der bare...
lav nogle tillidsøvelser og vigtigs af alt vær afbalanceret og rolig når du arbejder med den....
Men omvendt har jeg også en nu der er total tam han er nærmest helt kedelig fordi han er så rolig hehe (:
så ligesom mennesker er forskellige så er heste det også og bare fordi din spatter ud over nogle forskellige ting gør det hende ikke unormal, tværtimod faktisk (:
Men du skal være hjertelig velkommen til at skrive pb til mig hvis du har nogle konkrete spørgsmål om din plag(: har efterhånden trænet omkring de 50 heste så ved lidt heh (:
jan 2005
Følger: 262 Følgere: 251 Heste: 9 Emner: 824 Svar: 6.702
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Men 2 andre 2års de er vilde, de leger altid og vildt
Alle 4 er hingste min og den den går sammen med er 1års.
De er ikke bange for noget som blæst eller noget nogle af dem, men de har så heller aldrig stået andre steder end uden for nogle af dem.
Men kender flere heste der kan finde på at stejle i boksen også voksne heste.
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 690 Svar: 2.978
Jeg har trænet hende, siden hun var 3 uger gammel, men da hun var ½ år, måtte jeg erkende, at min egen almindelige heste-erfaring ikke var nok, og måtte ty til McLeans viden om hestes hjerner. Så blev hun hurtigt meget bedre, men er stadig på bar bund med det i boksen, for der står jeg jo ikke ved siden af hende og kan træne hende.
Hvordan er din plag?