{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dødfødt føl
  • #1   27. apr 2011 Uha,, det er mange forskellige svar på. nogen siger et kort stund, så hun ser at det er dødt, andre timer, og nogen natten over,

Vil selv siger et par timer, så hun ved at det er dødt. men jeg er IKKE avler så ikke sikkert det er rigtigt . men da min egen hest døde (8 år) kom hans fold venner ind og så ham, de snusede til ham, og så var det som de forstod han var borte.

men gør mig ondt.

• #2   27. apr 2011 Tak, men det er nu ikke min, men en venindes. det skete her i eftermiddag og dyrlægen sagde at vi kunne tage det ud her til aften. Det virkede bare ikke som om hoppen havde accepterede det. Hun blev ved med at skubbe til det og vogtede over det. Så vi blev enige om at lade det ligge til i morgen tidlig. Pyha det er godt nok svære. Jeg har heller ikke den store erfaring med avl - og da slet ikke når det går galt.

• #3   27. apr 2011 Jeg har altid fået at vide at man skal lade den ligge til hoppen selv afviser/bliver ligeglad med den.
    Min fars eks havde en shetter hoppe, som fødte et dødfødt føl, hun fjernede føllet med det samme, og Maypigen tilgav hende aldrig for det!

• #4   27. apr 2011 Nej man må aldrig fjerne føllet med det samme. hoppen kan bliver mildt sagt bims i hovedet af det..

Så ja indtil den selv har opfattet det er dødt.

Men puha sikke noget at skulle igennem, både for hest og ejer

• #5   27. apr 2011 Jeg synes det kommer an på hvordan hoppen reagerer... Sådan som jeres reagerer synes jeg det var klogt at vente.

Vi fik et dødt føl lørdag morgen, og hoppen var slet ikke interesseret i overhovedet at snuse til føllet, hun virkede som om hun var klar over det var dødt! Så vi fjernede det med det samme, af den grund at en anden hoppe også er drægtig, og hun er meget følsyg, så havde hun set føllet ligge der når hun skulle gå forbi var hun gået helt i spåner!

Det er faktisk kun i mandags (2 dage efter) at hoppen der havde folet begyndte at gå og kalde på føllet, hvor hun kort efter valgte at tage min mini hingst på 14 år til sig som et føl....

• #6   27. apr 2011 vi fik et dødfødt føl sidste år, og vi lod føllet ligge i boksen indtil hoppen havde "begravet" det.
    -da Magnolia havde accepteret det var dødt, lagde hun halm ovenpå det :).

• #8   27. apr 2011 ind til hoppen virker til at hun har affundet sig med det. er virkelig hårdt

• #9   27. apr 2011 Vi lod Canna's føl ligge, indtil hun selv gik fra det.. Og det gjorde hun efter 3-4 timer..
    Læs historien på hendes profil..

• #10   27. apr 2011 Tak for alle svarene smiley
    Vi lod som sagt føllet ligge hos hende hele natten (selv om dyrlægen havde sagt at det skulle ud til aften) og det var den helt rigtige beslutning. Der var overhovedet ingen problemer med at tage føllet væk i morges.
    Hoppen går nu på folden, sammen med sit føl fra sidste år, som om ingenting er sket. Nu er det vist kun os mennesker der skal komme os over en meget ubehagelig oplevelse.

Kommentér på:
Dødfødt føl

Annonce