Valg af hingst - stjerneføl?(varmblod) {{forumTopicSubject}}
Hej HG (:
Vores super dejlige hoppe, skal ifoles her i foråret. Vi er meget uenige (min mor og jeg) om hvilken hingst vi skal bruge til vores hoppe.
Hun er kåret i RDH, er 173 cm og en fantastisk hest med udstråling og personlighed. Efter Blue Hors Romanov med Traumdeuter som morfar.
Hvis man skalvære kritisk kunne hun bruge noget bedre bagbensaktion, bedre galop og så måske noget lidt mere "gummibold"-agtigt.
Hun er selv utrolig taktfast i sine gangarter, og skridter rigtig godt.
I kan se hende her:
http://hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=145639
Vi tænker måske noget Donnerhall eller Sandro Hit-blod - evt noget forædler?
Vi ønsker et smart og fuktionelt føl, med dressuregenskaber, gang og udstråling. Holdbarhed er også vigtigt. (;
Vi er villige til at bruge hingste fra udlandet, f.eks. Holland og Tyskland igennem Euro-hingste-sæd.
I må komme med alle de råd og forsalg der falder jer ind? Hvilke hingste passer til hende? Hvilke blodlinjer?
På forhånd tak! (:
PS. Hun venter sit første føl efter Tailormade Lancelot i år(:
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Han er en særdeles fornuftig hingst og har om nogen bevidst sin holdbarhed gennem hans mangeårige karriere.
Ligeledes har han i meget høj grad været med til at tilføre ridelighed, smidighed, gangarter og arbejdssvilje til afkom.
dec 2010
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 145
Held og lykke med valget (-:
jul 2009
Følger: 90 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 193 Svar: 2.714
okt 2008
Følger: 38 Følgere: 35 Emner: 200 Svar: 2.223
Min stjerne.. Laudino er efter ham - der er desuden donnerhall, weltmeyer og Lauries crusador i ham.. - det kan man da kalde et stjerneføl
feb 2008
Følger: 48 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 106 Svar: 379
okt 2008
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 11 Emner: 203 Svar: 508
xxSB: Ham havde jeg også i tankerne, men er i tvivl om Sandro Hit blodet giver nok bagbensaktion, når det ikke er kombineret med f.eks. donnerhall-blod? (:
Nikoline: Ham er hun allerede i fol med, og er enormt spændt på resultatet som gerne skulle kunne ses sidst i april!
Meldgård; Papirerne fejler i hvert fald intet, men synes ikke han ser så ædel ud i sig selv? (:
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Det jo lige præcis det jeg godt kan lide frem for alle de unge hingste som endnu ikke har præsteret så meget og endnu ikke vist deres holdbarhed, det har midt west, der har gået i dressuren til for få år siden og stadig avler kanone egenskaber videre
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Hvis du ønsker både donnerhall og sandro hit blod så tag et kig på Sir Donnerhall, han er en yderst dejlig hingst hvor de afkom jeg har set efter ham har haft en fin bagbens aktion + de har været været meget gummi boldt agtige
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 30 Heste: 14 Emner: 37 Svar: 254
Her får du både Sandro hit /Donnerhall blodet, og samtidig har han bevst at han er i særklasse hvad angår afkom.
Ellers en som Helgstrands Sieger Hit..? Her får du nemlig samme kombination af Sandro Hit/Donnerhall.
dec 2006
Følger: 83 Følgere: 87 Heste: 10 Emner: 95 Svar: 1.588
Valg af hingst - stjerneføl?(varmblod)