{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
957 visninger | Oprettet:

JS
JS
Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 16 Svar: 170

Gæt en race ;-) {{forumTopicSubject}}

Håber det er rette forum smiley

Min lille datter vil mægtig gerne have kvalificerede bud på hvad der kan være i hendes pony. Mit bud "Svensk gadekryds" blev ikke så godt modtaget for det mener hun ikke rigtig man kan sige til andre, så kyndige mennesker, kom med jeres bedste bud, mange tak.

Jeg ved ikke om der kan komme billeder i trådene (jeg kan hvert fald ikke), så hun kan ses på hendes profil, hvor der til gengæld er fyldt godt op.

http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=167419

Hun er dun-farvet (tror jeg det hedder!?!), med stribe ned ad ryggen og striber på forbenene (kan ses på nogle af billederne). Hun er 127 cm og en spinkel bygget lille dame.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gæt en race ;-)
  • #1   25. feb 2011 Uhh det er altid svært at gætte sig hvad der kan være i dem.

Men rigtig fin lille dame smiley
    Mit bud ville være en fjordhest/Welsh blanding tror jeg smiley

• #2   25. feb 2011 måske konik polski de har ål og er tit dun

• #4   25. feb 2011 Nu er det jo bare et gæt, den er svær at tyde.

Men mit gæt er:

Lidt fjordhest/Welsh/Islænder/New Forest

• #5   25. feb 2011 Jeg kan ikke rigtig se noget welsh i den men er med på fjordhest/islænder/new forrest, men svært hvis den f.eks. er en blanding af en blanding af en blanding smiley

• #6   25. feb 2011 Fjordhest/welsh blanding af en slags? smiley

• #8   25. feb 2011 Jeg kan stadig slet ikke se welsh i den - savner et mere ædelt ansigt/hovede for at der skulle være welsh præg. Hovedmæssigt hælder jeg rigtig meget til islænder med det korte og lidt robuste ansigt. Jeg kender ikke voldsomt meget til islændere, men kan de ikke også have zebrastriber på benene og ål? som fjordhesten kan?

Men skulle der være islænder eller fjordhest i den må den have fået "figurgenet" fra modparten, for det er jo en fin lille spinkel en og ikke meget af robustheden når man tænker islænder/fjordhest.

• #9   25. feb 2011 Jeg synes nu sagtens man kan se Welsh i den. Ang. hovedet så ser det jo meget kraftigere ud fordi det ikke er klippet og resten af kroppen er.

Jeg tror ikke at en Fjordhest/Islænder/New Forest ville give den lille højde - ponyen er jo kun 127 høj.

Blå øjne er jo ikke særlig sjældne blandt Welsh ponyer, men jeg kender ingen New Forest/Fjordheste med blå øjne.

Afhængig af hvilken vinkel man ser den i så synes jeg da den har Welsh præg feks. her:
    (link fjernet)

Og her;
    (link fjernet)

• #11   25. feb 2011 Nu har jeg hygget mig med min store bog om hesteracer (den har et kæmpe ponyafsnit) og lyttet til X-factor imens smiley

Jeg holder stadig på jeg ikke rigtig kan se welsh præg - mest på grund af ansigtet men også farven (dun), urstriben og zebrastriberne.
    Efter at have nærstuderet bogen vil jeg komme med et nyt bud som jeg synes ligger sig meget op ad de billeder og beskrivelser jeg har kigget på.

Highland pony, Gotlandsruss og islænder. Det ville passe både med udseende, højde, bygning, farve og urstribe

• #12   25. feb 2011 Tak for budene smiley

Hun er jo klippet minus i hovedet, der måske så ser lidt større ud. Hun er ret bred i området over øjnene, påfaldende meget syntes jeg, men det er lidt svært at se på billederne.

• #13   25. feb 2011 Og så er hun jo fra Sverige. Jeg ved ikke om der så er nogle racer der er mere oplagte derfra end andre.

• #14   25. feb 2011 Så helt klart mit bud på Gotlandsruss - det er en svensk ponyrace smiley

• #15   25. feb 2011 prøv at kigge på det her link - zebrastriber og det hele smiley

(link fjernet)

• #16   25. feb 2011 den som hedder Giro 564

• #17   25. feb 2011 Ja, især hovedet ligner rigtig meget faktisk.

• #20   26. feb 2011 Jeg tror også hun er rigtig godt blandet, og det er jo også komplet ligegyldig hvad hun er. Lige minus hvis man er 7 år altså.

Hun er i øvrigt vendt på en tallerken og fra tirsdag til onsdag blevet komplet umulig, så jeg vente lidt der snart vokser små horn ud. Håber det er brunst eller flytte uro og det går over igen snarrest.

• pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #22   3. mar 2011 hvis hun kommer fra sverige så er de mest populære ponyer i sverige (dem jeg har mødt flest af, har boet i sverige i 17 år) helt klart
    1.Godtlandsruss
    2. islandshest
    3. welsh
    4 nordbagger

ville gætte på hun er ren godtlandsruss bare uden papire eller en blandning af 2 eller flere af de ovenstående.
    Du kan sige til din datter ponyen nok er mest gotlandsruss og det er en rigtig fin ponny i sverige, som mange små piger har, (hade selv en da jeg var lille og senere godtlansdruss/islandshest)

• #23   3. mar 2011 Tak for at byde med smiley

Jeg kender ikke meget til racen - Gotlandsruss (eller hvordan det overhovedet skal siges...russ!). Hun er ikke for spinkel til at være ren?

Kommentér på:
Gæt en race ;-)

Annonce