{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  grønt pas til pinto ? kåring ??
  • #1   21. feb 2011 Håper nogle kan give mig nogen seriøse svar smiley

  • #2   21. feb 2011 det sgu der ik være noget i vejen for tror jeg den kommer jo bare ik i stambog men får jo sin bedømmelse... men prøv kig pinto.dk

  • #3   21. feb 2011 Hoppekåringsregler
    § 1
    Selektion
    Selektion af hopper består af eksteriørbedømmelse, materialprøve og afkomsvurdering. Ved at deltage i selektionsforløbet kan hopper opnå avlsgodkendelse i Dansk Pinto Forening. Avlsgodkendelsen er gældende fra godkendt eksteriørbedømmelse til hoppen afgår.
    Kårede hopper kan genfremstilles til kåring eller materialprøve på ejers egen foranledning. Den bedste bedømmelse er gældende.
    § 2
    Afstamningskrav
    Åben stambog med typeavl og farveavl (med forregister). Hoppen skal opfylde følgende afstamningsmæssige krav med mulighed for forædling for kåring i hovedafsnit:
    Mindst 3 led af godkendt/registreret pinto-, fuldblods- eller araberafstamning
    Ved godkendt/registreret araberafstamning forstås ox-arabere, shagya-arabere samt krydsninger heraf med fuldblod, såkaldte anglo-arabere.
    Ved godkendt/registreret pintoafstamning forstås, at de heste og ponyer, der er opført i stamtavlen er registreret i Dansk Pinto Forening eller i et af følgende forbund:
    Danske racer under Landsudvalget:
    Dansk Sportspony, New Forrest, Connemara, Welsh, Dartmoor, Dansk Varmblod, Trakener, Dansk Oldenborg Avl, Frederiksborg Hesteavlsforbund, Palomino, Miniature, Shetlandspony, Gotlandsruss.
    LU-registrerede dyr, hvor


  • #4   21. feb 2011
    Breaker og Penny<3 og lille simply!! B

    Det der blev jeg ikke klog på smiley


  • #5   21. feb 2011 Du kan stille hende til kåring i pinto og hun vil blive kåret i F1, grundet hendes afstamning:-)
    Ellers kan du tygge kåringsreglementet igennem på www.pinto.dk


  • #6   21. feb 2011 S C så spørger jeg dumt igen smiley F1 hvad er det og hendes foreldre er : charlatan a Kila og moren er helena Pinto princess og grunden til at det er grønt pas er at orginal papirene til moren mangler .


  • #7   21. feb 2011 Hvis du ikke har afstamningen eller den er ukendt så kommer de i forregister. F1 = ikke anerkendt afstamning og ukendt afstamning
    Ellers ring til foreningen, det ved de meget mere om end jeg gør smiley


  • #8   21. feb 2011 kan min hingst så også kåres i F1?
    han er shet/dartmoor og pinto?
    forældre kendes ikke?


  • #9   21. feb 2011 Nej forregister er kun for hopper, hingste skal have en 3-leddet anerkendt stamtavle smiley


  • #10   21. feb 2011 øvøvøvøv

  • #11   22. feb 2011 Grunden til din hoppe har grønt pas er fordi DPF ikke er EU-anerkendt så når begge hendes forældre er kåret Pintoer kan hun sagtens kåres, men først når hun er 3 år til den tid skulle DPF gerne være EU-godkendt og hun vil få (rødbedefarvet) pas. Håber det var et svar du ku bruge ellers skriv til DPFs formand han kan nok sætte dig inde i det..

Kommentér på:
grønt pas til pinto ? kåring ??

Annonce