{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Avlsforbundet ZfdP
  • #1   17. dec 2010 følger lige med...

• #2   17. dec 2010 K Carstens S: Har din hingst fuld afstamning? Og kan du få hopper til din hingst?

• #3   17. dec 2010 Har de en hjemmeside eller andet sted man kan læse mere?

• #4   17. dec 2010 k carsten S : Det er fordi jeg har en miniature hingst der blev kåret i år,Han har fuld afstamning på far siden og kun hans mor på den anden side. Men han kan kun blive reg som en Vorbuch hingst, men har været ind på ZdfP s hjemmeside men syntes ikke jeg kan finde noget om det, kan du hjælpe mig lidt vider?

• #5   17. dec 2010 Maria Møller - Vil du ikke være sød og sætte et link ind til deres hjemmeside?

• #6   17. dec 2010 Jo.... her er deres hjemmeside www.zfdp.de

• #8   17. dec 2010 Det samme her, og mangler så stadig og finde ud af resten....

• #9   17. dec 2010 men sys heller ikke efter a have kigget side igennem a få mange oplysninger, hva kan en dansk shetter hingst komme unde og hva kommer der ud a reg i ZFDP?

• #10   17. dec 2010 carsten den tråd køre vi ikke over i nu smiley den gik vist helt hen i vekret igår hehe måtte gå i seng hehe for hele tiden kom der meddelse op a en ny havde skrevet i tråden...

jamen jeg ville rigtig gerne have alle mine kåret i zfdp da det er så nemt siger alle, men kan ikke finde ud a deres side og hva hestene skulle ind under...

• #11   17. dec 2010 Er der ikke nogle i Danmark men kan få hjælp af? syntes der er menge løse ender...Mangler og få svare på en dele af mine spørgsmål.

• #12   17. dec 2010 ja ville også gerne have flere svar

• #13   17. dec 2010 Mange tak... Jeg vil prøve og skrive til dem.

• #14   17. dec 2010 vil det sige de kåre uden hesten har papirer også??

• #15   18. dec 2010 Kjeld, har du fået afvist din hingst af DV, siden du er på et personligt korstog mod DV?
    Det hjælper ikke, at sidde herinde og hyle op over det, og nej, jeg ejer ikke en DV, og jeg kommer nok kun til det, når jeg får købt den perfekte fuldblodshoppe og hendes afkom bliver født smiley

Jeg kender da også en der fik sin hingst afvist af DV i 1995, det kostede ham efter sigende 75.000 kr, men han avler stadig DV.
    Og en halvsøster til den afviste hingst går forøvrigt landsstævner(S-GP) med Tina Lund.
    Den afviste hingst blev forøvrigt aldrig andet end dressurhest på La niveau, han har dog sprunget 1,55.
    Jeg synes det er fint, at DV ikke lukker hvad som helst ind, dog mener jeg, at de har dummet sig med deres araber forskrækkethed.
    Fuldbloden er jo ved at være så indavlet i Northern Dancer efterkommere, så du nærmest ikke kan finde en XX uden ND blod.
    Og jeg tror stadig, at de polske, spanske og franske blodlinjer inden for araberne, kan tilføre rideheste avlen noget holdbarhed.
    Jeg er jo så heller ikke den eneste der mener det smiley
    Jytte Jarl avler jo blandinger efter DV hingste og araberhopper....

• #16   19. dec 2010 Jeps, og min erfaring siger mig, at der som regel er folk der har noget i klemme i det pågældnende forbund, siden de starter op på sådan et emne.
    Nu skriver du selv kryds race, Revall er jo selv et kryds og kan sikkert ikke anerkendes afstamnings mæssigt hos DV, da han indeholder araber.
    Når det så er sagt, så er han faktisk rigtigt interessant for sådan en som mig, som ikke er bange for araberblod.
    Hvorfor forsøger du egentlig ikke, at kontakte DSAH's shagya-anglo og sportsaraber afdeling?

Hans mor er ikke DV kåret vel?
    Det sætter så nok lidt en stopper for hans anvendelse hos sportsaraberne, desværre, han ville være kærkomment nyt blod i den avl.
    Han er en flot hingst, og stod jeg og skulle lave springføl til mig selv, så var han helt klart et interessant emne.

• #17   19. dec 2010 Du kan jo altid undersøge det med sportsaraberne.
    Jeg ved, at jeg ville kunne lave sportsarabere på min anglo, ved brug af både eks. De Noir og Weltjunge, da de begge indeholder angloaraber blod lidt ude i afstamningen.
    Din hingst ville være god blodfornyelse, da de fleste springhingste i forbundet, er Shagya'er, som stort set alle indeholder Radautz blod og så er deres hingsteliste bare generelt ikke ret stor.
    Så der er ikke så stort udbud ift hvad avlerne ønsker.
    Desuden er Shagya'er ikke min kop te, de har for lidt arabisk præg.
    Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om de anerkender ZFDP kåringer, og han skal garanteret bestå den fælles materiale prøve, for at kunne komme i betragtning til hingstelisten.
    Men jeg synes, at han kunne være sjov at søge en enkelt bedæknings tilladelse hjem på, til en udvalgt angloaraber hoppe, eller shagya hoppe, bare for at se, hvordan de vil vurdere hans føl.

Polakken kan jeg ikke hjælpe med, det er kun de ædle racer jeg har forstand på.
    Det er lidt mere valgfrit med Anglo'er og fuldblod smiley

• #18   19. dec 2010 Det var så lidt.
    Jeg troede bare Revall var kåret hos ZFDP.
    Ja, jo flere forbund der anerkender hingsten, jo mere interessant er den jo for hoppeejerne.
    Og jo nemmere er det sælge bedækninger.

• #19   19. dec 2010 Ja, Samondo har jeg fulgt længe, da han er min absolutte yndling inden for pintoerne.
    Jeg havde bare overset, at det var ham og ikke Revall der var ZFDP kåret.

• #20   19. dec 2010 Ja, Samondo er jo en lækker lækker hingst, så jeg kan ikke se, hvorfor de ikke skulle ville bruge ham der.

• #21   22. dec 2010 Der er nogle som har fået ders hingst oprettet som EU hingst ved LU. Selv om den kun er Hengstbuch 2.

Kommentér på:
Avlsforbundet ZfdP

Annonce