{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Graviditets test ?
  • #1   7. sep 2010 haha så du vil stå med et glas og vente på at hoppen tisser hihi

• #2   7. sep 2010 Hejsa!

Du kan ikke bruge de samme graviditetstest, men der er faktisk udviklet graviditetstests til heste - de fungerer på samme måde, som hos mennesker og testes gennem urinen.

Snak med din dyrlæge - ikke alle "anbefaler" dem.

De er billige, men det kan godt være en kunst at opsamle frisk urin fra hoppen smiley

• #3   7. sep 2010 Nej, hvorfor ikke bare vente og se?

• #4   7. sep 2010 Ja, hun står med bomuldsdækken, bandage om halen med "opsamlingspose" bundet i :O) Og ser lidt forbavset ud.
    Jeg har kun haft Sasha i 14 dage, og er lidt mistroisk, for Bonzo (hingst på 3½ år) reagere IKKE overhovedet , står kun med 3 meters afstand. Hun viste noget der lignede "hingstegal" på 2 dage lige da hun var kommet, kan jo være stress. Syns det er vigtigt at vide om hun er i fol.
    Jeg har ikke kunne finde forrige ejer, der har brugt hende til avl! Og hun er noget usikker(dårlig pasning)
    Qnuz fra Os

• #5   7. sep 2010 jamen hvis du ikke vil have abort så sæt dig tilbage og vent til følle burde kunne mærkes ved en håndprøve, det er klart det billgiste smiley

• #6   7. sep 2010 Hvis ikke hun er hestegal vil hingsten jo heller ikke reagerer på samme måde, det betyder ikke hun er ifol.. Men få dyrlægen til at scanne?

• #7   7. sep 2010 www.avlshopper.dk der kan købe test til heste smiley

• #8   7. sep 2010 undskyld forkert link

http://www.avlshoppen.dk/

• #9   7. sep 2010 Du skal være opmærksom på at der er 25% usikkerhed ved en urinprøve.

Vi har ikke gode erfaringer med det..

• #10   7. sep 2010 Altså! Nu har jeg lige bestilt en "tissetest" til hopper.
    Vil helst have hun får lov at falde til og få ro hèr inden dyrlæge ankommer. Hun sover meget og er utrolig kælen/kontaktsøgende.
    Svært, hun skulle have været min ridehest, men jeg begynder ikke med noget som helst før vished om evt. føl i vente.

• #11   7. sep 2010 Husk på at drægtighed IKKE er en sygdom - du kan sagtens ride hende ..

• #12   7. sep 2010 Jeg har kun Torbens ord for hun kan rides, og da jeg lagde sadel stille og roligt på hende fik hun gjordkramper. hun har efter sigende ikke været redet i et år, skovturshest.

• #13   7. sep 2010 skovtur er da også ridning smiley Så hvis hun har været på skovtur er hun også blevet redet smiley Gjordkrampe behøver ikke være = drægtighed

*Christina&Lady* * - håndprøve = 0 kr hvis man gør det selv.. Det kræver altså ikke det store.. Enten en lang plastik handske eller en godt vasket arm..

• #14   7. sep 2010 Er dèt forkert, at man ikke bare ræser afsted på en 12 års hoppe, som ikke har været passet særlig godt, og har mistanke om hun venter føl?
    Hun har ikke været redet i ET år, og bliver nervøs ved sadlen! Hèr er det lige jeg stopper op og vil finde årsagen, inden jeg bliver skyld i noget, som kan undgås.
    Jeg ved udmærket det ikke er sygdom, har selv født og haft 4 hopper i fol.

• #15   7. sep 2010 Atli

Man håndsprøver ikke sin egen hest - tvivler på de fleste ved hvad de skal mærke efter..

Jeg holder mig kun til de professionelle - dyrlægerne..

• #16   7. sep 2010 merethe P - hvem snakker om at ræse? En ganske alm. skridt tur er også ridning.. Og ja det er forkert at holde den i ro.. Jo mere den er i form, jo nemmere har den ved at fole

• #17   7. sep 2010 Godt vi lever i et frit land, og Sasha kan jo så være glad for det er hèr hun bor! Motion kan også være fold.

• #18   7. sep 2010 Tina J. Giver dig ret, ville heller aldrig rode i en hoppes bør!

Til andre; Hold jer til trådens oprindelige spørgsmål!

Jeg har ikke brug for "velmenede" råd til om Sasha skal rides, det finder jeg ud af når hun er faldet til. Synd for de heste, der ikke bliver tilbudt ro et nyt sted!

• #19   7. sep 2010 Gudeskøn pige. L - Som jeg skrev var det for at mærke om der var noget. ikke om hvor stor den er osv..

Og ja jeg har lavet håndprøver før, dog bare på en ko, hvor man kunne ae kalven..

• #20   7. sep 2010 Synes overhovedet ikke man skal "øve" sig på en hoppe. Om man så har drægtigheds testet 100 køer..

I hvertfald ikke min, så hellere give 500 for en håndsprøvning hos dr. dyr..

• #21   7. sep 2010 Atli, jager du hånden i en hoppe og ikke ved hvad du gør, kan du faktisk både klemme føl/æg og dræbe afkommet, eller du kan provokere en kastning...

her er tydelig tale om en utryg hest der ikke har været korrekt i hænder før nuværende ejer fik hende, og forstår da godt man vil vide om der risiko for om den er med føl, at dyrlægen ikke skal ud forstår jeg også, en nervøs hest skal bedøves for at blive scannet, det er ikke ligefrem tillidstræning mellem hest og ejer.

samtidig er der da absolut ingen grund til at begynde at foreslå ejer hvordan hesten skal trænes eller bahandles, dette har ejeres sin helt egen mening og holdninger til, hvilket der ikke blev sprugt om, så hvorfor køre emnet over i det spor...

trådstarter har fundet det hun skal bruge ser det ud til, og det er da flot at der ere nogen der kan holde sig til emnets formål. men hvorfor skal der altid være nogen der twister det til ugenkendelighed..!! undskyld mit måske lidt harske udbrud, men bliver lettere hys, når man læser 10.000 svar på alt, bare ikke det der bliver sprugt om...

• #22   7. sep 2010 Tusinde TAK!

Kommentér på:
Graviditets test ?

Annonce