{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.560 visninger | Oprettet:

Valg af hingst :) {{forumTopicSubject}}

Hej. Min dansk varmblod hoppe skal på et tidpunkt sættes i fol. Hun er selv kåret i RDH. Hun er efter Stald Calles Bror Bally og moderen er fuldbold. Hun er springhest, og har et springindeks på 123. Jeg rider selv military, og vil gå efter at få lavet nogle potentielle militaryheste på hende. Overvejer at putte en Come Back ll eller Solos Landtinus på hende. Jeg synes også at Tailormade Lancelot er en spændende hest. Derudover synes at Favorit Ask og Quinton fra stald Cajus er nogle fine hingste, men ved ikke om de bliver "for meget" mod spring? Kan man evt. tillade sig at prøve en hingst, der er mere mod dressur eller havde I valgt noget med mere blod i, evt. fuldbold? Hvilken hingst synes I? Kom også gerne med nogle andre bud smiley

Knus Line M.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af hingst :)
  • #1   18. jun 2010 Landtinus giver tit afkom med dårlige bagben (lidt stiv i bevægelsen, og ikke ret meget aktion) - så ham ville jeg fraråde.

Come Back II er lidt tung i det hele, så hvis du er ude efter en militaryhest ville jeg også undgå ham..

Men Quinton fra Cajus er nu en meget fin hingst.. De har i det hele taget nogle fine hingste derude, som jeg ville kigge lidt efter hvis jeg var dig smiley

• #2   18. jun 2010 Jeg kender en hingst som opfylder dine krav rigtig godt, Blejsbjergs Cooper. Det er desværre ikke en særlig kendt hest, da den ejes af en konkurrance stald, som kun har denne ene avlshingst. Den har fået Tildelt Elvin Rasmussens vandrepokal. Tildelt opdrættermedalje i sølv. og optaget i springhesteprogramet DV.
    Jeg har redet denne hingst en del gange, og den er super ridelig, og samarbejsvillig.
    Den havde i år et afkom med i herning til hingstekåring, men gik desværre ikke igennem. Den har super gangarter, og er utrolig æden af bygning, Samt kæmpe kap i spring. Den er efter Coronado og Calimero til morfar. Den har placeringer til og med MB spring.
    Den er for første gang med i Stald bøgegårds hingstebrochuer, (link fjernet)
    samt sæd kan købes her.
    (link fjernet)
    Hvis du har adgang til hestedata, kan de evt gå ind og læse om den.
    Hilsen Line. smiley

• #3   18. jun 2010 prøv at søg lidt efter Fassbinder. han er godt nok dressur hingst, men han har bestemt ikke skuffet med sine afkom på nogen måder

• #4   18. jun 2010 Du skal da bruge Escapology T, hvis du gerne vil lave noget som både kan springe, har en høj fuldblod´s andel, ridelig, modig og giver forædlet afkom, med god galop og smidighed.

Han er efter Esteban xx/Linaro/Caletto II/Calypso II, Stamme 3030. Kåret i DV, nummer to til materialprøven, Elvin Rasmussens Vandrepokal i 2008 (eneste halvblod der har fået det), placering i M og Youngster på distrik og landsplan i år som 6 års, er først begyndt rigtig at starte i år.

Super hoppestamme, mor er præmieret, mm er bla. også hingstemor til GP dressur hingsten Lento, mmm og hingstemor, samt mor til årets hoppe i Holsten, samt mor og mm til en del M og S heste, samt den springhingst med højest springindeks i Sverige.

Der er meget mere om stammen, se bla. på www.stutteri-taldorf.dk

Helbror til Escapology T er solgt til int. military rytter.

Annette

• #6   18. jun 2010 Jeg kender til gengæld rigtig mange gode solos lantinus afkom, alle super allround heste, men mange af dem kigger ret meget, men hans sidste avlssæson er vist også her i 2010 i danmark, han er vist solgt til usa eller sådan noget.

Come back II avler ofte store afkom så ham ville jeg ikke bruge.

Måske noget casir ask, kender en heste efter ham der også gør det yderst godt på dressur banen, ellers ville jeg vælge noget fuldbold eller halvblod smiley

Kommentér på:
Valg af hingst :)

Annonce