{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
645 visninger | Oprettet:

Kunne det være et tegn? ö!! {{forumTopicSubject}}

Jeg var lige ude at fodre vores 2 ifolede fjordboller, Freja virkede lidt.. Træt?.. Eller sådan noget, jeg ved ikke helt om hun var det, men hun stor bare og kiggede..
(Når jeg kommer derudom morgene, plejer de at vrinske, nærmest i kor)

Bibi (Sat til den 15. Maj CA.) vrinskede, men Freja (Sat til imellem den 7. og 10. April) Stod bare? Nærmest og hang..

Nå, men så lukkede jeg den ud i løsdriften hvor de får deres morgenmad, i weekender og ferier..
De fik lige lidt hø først.
Freja spiste, men ville ikke have Bibi i nærheden..

Nå, men så skulle de jo have deres foder, det spiste de begge to også - tror jeg smiley

Men UD over det, så 'tjekker' jeg jo Freja hver dag, idag, var hendes yver igen blevet større, og sådan 'højt oppe' i yveret var det meget 'stramt'..
En anden ting var jo, at jeg lige skulle mærke ved hende halerod, jeg lagde lige min hånd hvile nogle sek. og så røg halen eller i sky?

Altså, hvis jeg trykkede lidt, ikke på halerode, men 'lige ved siden af', så løftede hun halen...
Hun blev også ved med at svinge rundt med halen og boksen (Der er ingen fluer eller andet overhovedet)

Hun gnubbede også hele tiden hendes mave..

Kan det være tegn?

UNDSKYLD det blev langt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kunne det være et tegn? ö!!
  • #2   28. mar 2010 Nadia R: Jeg læser hele tiden? Og da det er mit første føl, kan jeg jo ikke vide bedre??

• #3   28. mar 2010 Hejsa.
    Altså jeg vil sige, at hvis hun er sløj-agtig, så ville jeg ringe til dyrlægen. Nogle heste kan godt få kollik sidst i drægtigeheden.

Hvis jeg nu tænker på mig selv, lige inden jeg skulle føde, så ville jeg egentlig også helst være selv og det føltes bare som om der ikke var mere plads inde i maven- altså det skulle bare ud smiley Tror da det er sådan hun har det. Men når de enten sparker op i maven med bagben eller gnubber maven, så er det fordi det gør ondt. Derfor ville jeg lige ringe og snakke med en dyrlæge omkring det (det er jo gratis så længe de ikke kommer ud)... føllet kommer typisk ikke før der er vokspropper og mælkeløb smiley

Men held og lykke.

• #4   28. mar 2010 nadia R: Hvor ubehøvlet. Man kan ikke vide hvordan ens hoppe reagere på en drægtighed. Og ikke alle heste er ens fra gang til gang, så tag selv og læs nogle bøger!!!

• #5   28. mar 2010 Mylady: Tak smiley Det var nogenlunde sådan et svar jeg kunne bruge smiley
    Tror evt. lige jeg smutter ud og tager nogle billeder af hende,så jeg kan sammenligne!
    jeg håber bare følle vil komme her i påskeferien :)..
    Ser også lige om hun virker sløj.. Men har også hørt at dyr reagere på sommertiden?..

Men 1000 tak smiley

• #6   28. mar 2010 Var så lidt smiley Glæder mig til at se føllet smiley

• #7   28. mar 2010 Åbningen bag i bliver dobbelt så lang et døgn inden fødslen.. Det var det tegn min dyrlæge fortalte til mig.

• #8   28. mar 2010 Du kan også tjekke hendes temperatur.
    Normal temperatur er 37,5 (men tjek gerne hvad hendes normal er, det kan jo svinge lidt).
    1 døgn før folling vil temparaturen falde til 36,5. Og få timer før foling vil temparaturen så stige til 38,5.
    Det kan være en rimeligt sikker rettesnor.

Når tiden nærmer sig vil der oftest (ikke altid) komme vokspropper op til et par dage før og muliigvis mælkløb, op til ca 1½døgn før.
    Min hoppe fik ikke vokspropper, men når mælken løb så meget at der kom en hel stråle, når hun gik kunne jeg regne med føl samme aften/nat.

At hesten løfter halen, tænker jeg måske er fordi hun gerne vil kløes. Den kan have ret svært ved at nå derned for maven og den er jo sikkert ved at skifte pels, så det hele kløer.

• #9   28. mar 2010 Nogle heste reagere også når det begynder at blive sommer smiley min bliver dvask, men er helt enig med MyLady. : D

• #10   28. mar 2010 Vokspropper i yveret skulle også være et godt tegn smiley

<b>nadia R</b>
    Det var da noget fis at skrive ! Hvad skal forummet så bruges til, hvis man ikke må spørge ?
    - Desuden, ved man automatisk ikke alt om avl ligeså snart ens hest er i fol. Et føl skal jo ligesom være det første.

• #11   28. mar 2010 AM; Tak smiley
    Freja har ikke vokspropper endnu i hvert fald smiley

• #15   28. mar 2010 Deschain:
    Eij, helt ærlig come on? Man kan ikke læse sig til alt?!
    Desuden, hvis du mener man SKAL have en proff med ved siden af, så spørg lige hvor mange her inde der har det? 10% måske?..

Og de sidste 11 måneder, har jeg ikke bestilt anden end at læse, læse, læse på nettet, i bøger, i blade og mange andre steder, efterhånden står der det samme overalt.. Jeg tror ikke længere jeg kan finde en hjemmeside, jeg ikke har været inde og læse på..

• #17   28. mar 2010 voks propper på yver, urolig adfærd, lettere svedende, eller underlig varm, holde sig for sig selv, blødhed hen over bagkroppen, plejer at være tegn på at det er lige oppe over...

held og lykke med det

• #18   1. apr 2010 hej vil lige fortælle at min hoppe gør det samme som din og vi ved ik hvornår føllet skal komme dyrelægen sage dec jan og og ejern før ejern der sat henne i fol sage apil maj men hun er ikke syg ...alså ondt i maven eller sådan

Kommentér på:
Kunne det være et tegn? ö!!

Annonce