Jackie's uventede overraskelse! :D {{forumTopicSubject}}
Nu må jeg simpelthen lige dele min overraskelse med jer HG'er
Jackie har helt uventet fået et føl natten mellem Mandag d. 8 - Tirsdag d. 9 marts.
Hold da op hvor har hun taget fusen på os!
Jeg blev taget lige fra sengen kl. 05.30 i morges, hvor det første jeg fik at vide var at Jackie havde fået føl!
Tror jeg har set rimelig dum i hovedet på det tidspunkt, jeg var i hvert fald helt mundlam. Hun kunne da umuligt ha fået føl nu? Var virkelig forvirret xD
Hun skulle godt nok ha haft føl med Quarter-hingsten, Play Boy BH, men det var i sommers, August måned. Der havde vi haft dyrlægen ud for at tage håndprøve. Han havde sagt at hun havde smidt føllet, og vi havde derfor prøvet at skubbe føllet ud af hovedet igen.
Nu har hun så stået stille hele vinteren pga. en skade og hun blev utrolig tyk, på trods af at vi motionerede hende. I morges fandt jeg så ud af hvorfor
Nå, men jeg kom lidt til mig selv efter bare at ha sat og måbet oppe i sengen. Vi tog med det samme ud til hestene, og rigtig nok, der stod rent faktisk en lille, sort, tot i boksen Først der gik det op for mig hvem faren var. Jeg er overbevist om at det er Lurifax, en hingst som stod på gården sidste vinter. Han var løbet igennem hegnet 1 gang eller 2, og har utroligt nok haft held med at få bedækket både Jackie og Raya
Det var så nok den største overraskelse jeg længe har fået!
Alt er indtil videre gået godt og både Jackie og føllet har det heldgivis godt.
Det er virkelig dejligt at få sit første føl, trængte også til en enkelt optur mellem alle de nedture jeg har haft det sidste lange stykke tid, og det skal jeg love for Jackie gav mig i dag
Nu fik vi da vores føl alligvel, dog ikke helt det vi ventede. Vi havde i sommers ventet et fint rødt, Quarter-føl.
I stedet har vi nu fået en smuk sort blanding. Han er ½ Quarter Horse, 1/3 Dansk Varmblod og 1/3 Oldenborger. Meen hvor er han da en dejlig lille fyr
Havde aldrig regnet med at skulle avle en som ham frem, med to vidt forskellige forældre. Det er jo to forskellige verdener som mødes. Lurifax har alt fra dressur-verdenen, og Jackie alt fra western-verdenen.
Er spændt på hvad føllet bliver?
Har lagt et par billeder ind af den bette hingste-dreng, kig da forbi!
http://www.hestegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=224358
Her er hans mor, Jackie: http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=86417
og
Hans far, Lurifax: http://www.hestegalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=118916
jul 2009
Følger: 24 Følgere: 21 Heste: 5 Emner: 171 Svar: 998
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.131
Det var da en glædelig overraskelse. Tillykke med ham og pøj pøj.
Imponerende at dyrlægen overså det - men det jo glædeligt at det gik så godt.
mar 2009
Følger: 24 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 155 Svar: 1.309
maj 2008
Følger: 19 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 139
Når det ikke ligefrem er et blandingsføl man ønsker, men derimod en renracet Quater.
Men held og lykke med føllet.
jul 2007
Følger: 164 Følgere: 163 Heste: 6 Emner: 23 Svar: 721
maj 2008
Du syntes måske ikke der er nok af dem.
Og ventede jeg et renracet Quater, eller udgangspunktet var det, ja så var jeg da blevet rigtig træt af at få sådan et føl.
Et hul i hegnet føl er jo ikke ligefrem ønsket.
maj 2008
Jeg glemte et øjeblik at dette var HG!
dec 2006
Følger: 74 Følgere: 84 Heste: 4 Emner: 526 Svar: 5.254
og hvor er han da bare super smuk!
min hoppe, Mistery, er også et hovsa føl.. de fandt dog hverken hoppen eller hingsten sammen, så derfor var Mistery en kæmpe overraskelse/gåde.... deraf navnet
okt 2006
Følger: 31 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 774
Hvis ikke man kan lide blandingsføl, tja... så kan man jo i princippet hverken lide DV eller sportsponyer...
mar 2009
Følger: 43 Følgere: 40 Heste: 8 Emner: 37 Svar: 1.141
held og lykke med dem begge....
maj 2007
Følger: 72 Følgere: 69 Heste: 10 Emner: 16 Svar: 180
Sikke en dejlig overraskelse
jul 2005
Følger: 68 Følgere: 110 Heste: 12 Emner: 24 Svar: 2.557
Hans navn kan jo næsten kun være Suprise., hva ?
Møgelholtgaard - Hold da op en holdning? Ö
Så blandingsheste dur altså ikke til noget i dine øjne?
Sikke noget fis at fyre af ! Skal alle så stoppe med at blande racerne?
Min hoppe Sally fik også et supriseføl inden vi købte hende.
Hun blev købt ind som rideskole pony og gik som rideskolepony under hele drægtighedsperioden uden man kunne se noget. Dagen før et elevstævne lå der pludselig et lille føl i boksen
dec 2006
Følger: 71 Følgere: 65 Heste: 5 Emner: 92 Svar: 790
Der har været en masser opkald og nysgerrige folk i dag, og det er gang på gang kommet på tale at han til dels burde hedder noget med Surprise, og til dels opkaldes efter faren, så nu må vi se hvad det bliver til.
Tak til dem som har svaret for mig, og hjulpet til. Dejligt med lidt opbakning.
Nana N
Han løb igennem hegnet før det sidste dyrlæge tjek på hoppen.
Jackie har ikke på noget tidspunkt været i nærheden af en hingst efter dyrlægen konstaterede hende uden føl, og derfor havde vi smidt alt håb om føl så langt til siden som vi kunne. Vi har koncentreret os om at komme videre med meget andet.
Jeg er da også selv ked af at jeg ikke har kunne gi de optimale forhold for en hoppe i fol, med ting som f.eks. korrekt fodring de sidste 3 måneder op til folingen. Jeg har det dårlig med at ha motioneret hende og lignende, men jeg kunne jo ikke forudse at dette ville ske. Dyrlægen sagde at der ingen føl var, og derfor har jeg smidt føl forberedelserne så lang væk som muligt, selvom jeg nu hellere end gerne ville ha vidst det i ordentlig tid. Ser virkelig ikke hvad jeg kunne ha gjort anderledes i dette tilfælde?
Møgelholtgaard
Ja godt nok skulle det have været en ren Quarter, men blev godt nok trist da jeg fik at vide at hun havde smidt føllet.
At der så pludselig dukker sådan et dejligt væsen op midt i alle mine nedture, gør mig utrolig glad. Jeg er bestemt ikke træt af føllet, til trods for at det er en blanding.
Jeg er overlykkelig over at ha fået så velskabt en dreng. At han ikke er ren Quarter gør mig ikke spor, det gør ham ikke mindre perfekt i mine øjne. Jeg er overbevist om at han nok skal blive en super dejlig hest alligevel.
Quarter føllet må vente lidt endnu
Jackie's uventede overraskelse! :D